سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 22.05.2019, 10:49

ترکیه برای تحریم‌های آمریکا آماده می‌شود

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد گرچه چشم‌انداز گفتگوی کشورش با ایالات متحده برای خرید جنگنده‌های اف-۳۵ بهبود یافته اما آنکارا خود را برای تحریم‌های احتمالی نیز واشنگتن آماده می‌کند.

ترکیه و ایالات متحده همچنان درباره تصمیم آنکارا برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه اختلاف دارند،‌ موشک‌هایی که نمی‌توانند در سامانه‌های دفاعی ناتو نقشی داشته باشند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که در پروژه عظیم طراحی و ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ ایالات متحده همکاری داشته و واشنگتن می‌گوید خرید موشکهای بالستیک روسی این همکاری را به خطر می‌اندازد.

خلوصی آکار، همچنین اعلام کرد که ترکیه مسئولیت‌هایش را در پروژه اف-۳۵ به انجام رسانده و انتظار دارد این پروژه طبق برنامه‌ریزی پیش برود.

وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت که کشورش در حال ارزیابی پیشنهاد ایالات متحده برای خرید سامانه موشکی پاتریوت است و افزود که گفتگوها بر سر قیمت، انتقال فناوری، مسائل تولید مشترک با مقامات آمریکایی ادامه دارد.

بنابر برخی گزارش‌‌های دیگر، آمریکا دو هفته به ترکیه مهلت داده تا ‌از خرید سامانه ضدموشکی اس-۴۰۰ روسیه دست ‌بردارد وگرنه با تحریم‌های کشورهای ناتو و آمریکا روبه‌رو می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024