ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 19.02.2021, 15:32
پیکر بی‌جان «زهرا اسماعیلی»  به دار آویخته شد

«زهرا اسماعیلی» یکی از کسانی که در روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹ در زندان رجایی‌شهر اعدام شد، پیش از اجرای حکم بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده بود اما با این وجود پیکر بی‌جانش به دار آویخته شد.

امید مرادی، وکیل «زهرا اسماعیلی» یکی از ۹ نفری مه روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹ در زندان رجایی‌شهر اعدام شد می‌گوید موکلش پیش از اجرای حکم بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده بود اما با این وجود پیکر بی‌جانش به دار آویخته شد.

امید مرادی، وکیل «زهرا اسماعیلی»  این خبر را در یادداشتی که در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر کرده نوشته است زهرا اسمعیلی با دیدن اعدام چند مرد پیش از اجرای حکم سکته کرد.

به گفته این وکیل دادگستری زهرا اسماعیلی با دیدن اعدام ۱۶ مرد دیگر که پیش از او در مقابل چشمانش اعدام شدند دچار ایست قلبی شده و جان باخته است با این وجود پیکر بی‌جان او به دار آویخته شد.

حکم اعدام پیکر بی‌جان زهرا اسماعیلی توسط مادر  مقتول (همسر زهرا اسماعیلی) اجرا شده و او چند دقیقه‌ای هم به تماشای پیکر به‌دار آویخته عروسش ایستاده است.

آقای هم‌چنین مرادی نوشته است، در روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۷ نفر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. در خبرها گفته شده بود در این روز ۹ نفر درزندان رحایی‌شهر اعدام شده‌اند.

این وکیل دادگستری نوشته شب را تاصبح پشت در زندان بوده و شمار اعدام‌شدگان آنگونه که در خبرها آمده نبوده است: «تعداد اعدامی‌ها ۱۶ مرد و یک زن بود. اما در خبرها به اشتباه تعداد اعدام شدگان را ۷ نفر ذکر کرده‌اند.»

زهرا اسمعیلی ۴۲ ساله و مادر دو کودک، متهم به قتل علیرضا زمانیان، همسر خود شده است. به گفته امید مرادی، علیرضا زمانیان از «مدیران کل وزارت اطلاعات» بوده و “آزار و اذیت‌های مختلفی” داشته است.

چندی پیش دیدارنیوز  در گزارشی درباره این پرونده نوشت: «ظاهرا قتل توسط دختر مقتول و توسط اسلحه کمری پدر انجام شده است. تا زمانی که زهرا قتل را به گردن گرفت هر سه عضو خانواده در زندان به سر می‌بردند. از سال ۹۷ تا کنون تلاش‌های زیادی صورت گرفت که رضایت اولیا دم را بگیرند، ولی در نهایت مادر مقتول رضایت نداده است.»