ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 08.01.2021, 6:58
دونالد ترامپ حمله به کنگره را محکوم کرد

رئیس جمهوری ایالات متحده ضمن محکوم کردن حمله به کنگره آمریکا گفت که بر انتقال بی‌ایراد قدرت به دولت جدید متمرکز شده است.

دونالد ترامپ شامگاه پنجشنبه ۱۸ دی (به وقت واشنگتن) در یک پیام ویدئویی گفت: بگذارید با حمله مذموم به کنگره ایالات متحده آغاز کنم. مثل همه آمریکایی‌ها من هم از خشونت، بی‌قانونی و ضرب و شتم خشمگین هستم. من بلافاصله گارد ملی و نیروی انتظامی فدرال را اعزام کردم تا امنیت ساختمان را تامین و مزاحمان را بیرون کنند.

ترامپ افزود: آمریکا کشور نظم و قانون است و همیشه باید باشد. تظاهرکنندگانی که به ساختمان کنگره رخنه کردند، به دموکراسی آمریکایی بی‌حرمتی کردند.

ترامپ خطاب به آنهایی که در خشونت و تخریب روز گذشته دخالت داشتند گفت: «شما این کشور را نمایندگی نمی‌کنید» و همچنین خطاب به قانون شکنان گفت: « شما هزینه خواهید داد.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: “تمرکز من اکنون انتقال آرام، قانونمند و روان قدرت خواهد بود. اکنون وقت التیام و آشتی جویی است. ۲۰۲۰ سالی پر از سختی برای مردم بود. یک همه گیری آزارنده زندگی مردم را زیر و رو کرده، میلیون ها نفر را در خانه منزوی کرده، به اقتصاد ما ضربه زده و جان تعداد بی شماری را گرفته.”

او سپس خواستار همکاری ملی برای شکست این همه گیری و بازسازی اقتصاد شد: “ما باید پیوندهای مقدس عشق و وفاداری که ما را به عنوان یک خانواده ملی به هم وصل می کند احیا کنیم.”

دونالد ترامپ در پایان گفت: “خدمت به عنوان رئیس جمهور افتخار مهم زندگی من بوده. باید خطاب به همه هواداران خوبم بگویم که می دانم مایوس هستید، اما می خواهم بدانید که سفر فوق العاده ما تازه شروع شده.”