ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 22.10.2020, 18:13
دولت آلمان باید برای آزادی نسرین ستوده اقدام کند

دویچه وله: جامعه بین‌المللی حقوق بشر  مستقر در فرانکفورت آلمان و همچنین سخنگوی سیاست خارجی حزب سبزها خواستار تلاش دولت آلمان برای آزادی نسرین ستوده شدند. آن‌ها با انتشار نامه‌ای سرگشاده از وزیر امور خارجه آلمان درخواست کمک برای آزادی نسرین ستوده کرده‌اند.

در نامه سرگشاده‌ای که توسط امید نوری‌پور، سخنگوی سیاست خارجی حزب سبزهای آلمان و مارتین لسنتین، سخنگوی هیات رئیسه جامعه بین‌المللی حقوق بشر خطاب به دولت آلمان منتشر شده، به وضعیت وخیم جسمانی نسرین ستوده اشاره شده است.

در این نامه از هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان درخواست شده است که برای آزادی فوری نسرین ستوده تلاش کند. در این نامه همچنین از انتقال نسرین ستوده از زندان اوین به زندان قرچک سخن رفته و دولت ایران مسئول جان نسرین ستوده معرفی شده است.

نسرین ستوده و چهار زندانی دیگر روز چهارشنبه ۳۰ مهر به زندان قرچک منتقل شده‌اند. به نسرین ستوده گفته بودند که قرار است به بیمارستان منتقل شود. این در حالی است نسرین ستوده نیاز جدی به مراقبت‌های پزشکی دارد اما قوه قضاییه او را به زندان خطرناک قرچک منتقل کرد. زندان قرچک به عنوان یکی از بدنام‌ترین زندان‌های ایران شناخته می‌شود.

در نامه امید نوری‌پور و مارتین لسنتین، از نسرین ستوده به عنوان مدافع خستگی‌ناپذیر حقوق بشر در دوران کنونی یاد شده است.

در این نامه آمده است که نسرین ستوده نماد جنبش حقوق بشر ایران بوده و کسی است که برای دموکراسی، حقوق زنان، کودکان و جوانان و همچنین آزادی زندانیان سیاسی تلاش می‌کند.

در نامه امید نوری‌پور و مارتین لسنتین آمده است که دولت جمهوری اسلامی با انتقال نسرین ستوده به زندان قرچک عملا و هدفمند با جان او بازی می‌کند.

در اکتبر سال ۲۰۲۰ جایزه نوبل آلترناتیو به نسرین ستوده اهدا شد. افزون بر آن نسرین ستوده در سپتامبر سال جاری نیز به پاس مبارزه خود برای دفاع از حقوق بشر موفق به دریافت جایزه حقوق بشر اتحادیه قاضیان آلمان شده بود.