ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 14.09.2020, 9:52
درخواست تغییر سیاست آلمان در برابر رژیم تهران

نامه شورای مدیریت گذار به وزارت خارجه آلمان و درخواست تغییر سیاست این کشور

وزیر خارجه جمهوری فدرال آلمان
آقای‌ هایکو ماس
نماینده حقوق بشر دولت فدرال آلمان
خانم دکتر بربل کوفلر


نوید افکاری و الکسی آناتولیویچ ناوالنی، جنگ حکومت‌ها علیه مردم خود
جناب آقای‌ هایکو ماس، سرکار خانم دکتر بربل کوفلر،

ما با تحسین ناظر رفتار دولت فدرال آلمان و سایر اعضای اتحادیه اروپا نسبت به مسئله مسمومیت الکسی آناتولیویچ ‏ناوالنی رهبر مخالفان روسیه بوده‌ایم. از نظر سیاسی کاملاً خردمندانه و از نظر اخلاقی کاملاً ضروری است که از ‏زندگی مخالفان در برابر دولت‌های دیکتاتوری محافظت شود. با این حال ما در مورد جمهوری اسلامی ایران متاسفانه ‏شاهد رفتار مشابهی نیستیم.

پس از اعتراضات گسترده مردم ایران در اوت ۲۰۱۸ و نوامبر ۲۰۱۹ رژیم تهران در حال ‏جنگی واقعی علیه مردم خود است. مخالفین و شهروندانی که فقط از حق اعتراض خود استفاده کرده‌اند هفته به هفته ‏محاکمه و برخی نیز اعدام می‌شوند. دولت شما نیز اینجا و آنجا به این اعدام‌ها اعتراض نموده اما این اعتراضات ‏تاکنون هیچ تاثیری نداشته‌اند. حال باید پرسید که آیا سیاست مشابهی که در مورد روسیه اعمال می‌شود نتیجه ‏موثرتری نخواهد داشت؟

پس از قتل‌های رستوران میکونوس برلین در ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۲ کشورهای اتحادیه اروپا ‏ابتدا سفیران خود را فراخواندند و سپس روابط اقتصادی خود را کاهش دادند. در آن زمان سه رهبر حزب دموکرات ‏کردستان ایران و مترجم آنان در توسط قاتلان مزدور جمهوری اسلامی ایران به قتل رسیدند. سیاست کشورهای اتحادیه ‏اروپا در قبال این جنایت تأثیر داشت و پس از آن قتل مخالفین جمهوری اسلامی در اروپا متوقف شد. ‏

در مقایسه با حوادث سال ۱۹۹۲ رژیم تهران طی سالهای اخیر کاملاً بی‌بند و بار شده است. فقط در اعتراضات نوامبر ‏‏۲۰۱۹ بیش از ۱۵۰۰ شهروند ایرانی به عمد کشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر دستگیر شدند. دستگیر شدگان به تدریج، بدون ‏وکیل در دادگاه‌های دربسته محاکمه می‌شوند. تقریباً هر هفته احکام اعدام جدیدی صادر می‌شوند که کسی از آن ‏خبردار نیست.

طبق اطلاع ما نوید افکاری پیش از اعدام به شدت شکنجه شده بود و به همین دلیل جسد وی در اختیار ‏خانواده قرار داده نشده بلکه شبانه و مخفیانه به خاک سپرده شده است. علاوه بر کشتار معترضین داخل کشور خارج از ‏مرزهای ایران نیز مخالفین با خطر آزار و کشتار مواجه هستند.

براساس اطلاعات ارگان‌های امنیتی آمریکا رژیم تهران ‏اکنون برای جان رهبران شناخته شده مخالف در اروپا و آمریکا منبع خطر است. با توجه به آنچه گفته شد وضعیت ‏کنونی ایجاب می‌کند که دولت جمهوری فدرال آلمان و دیگر کشورهای اروپایی فوراً سیاست خارجی خود در قبال ‏رژیم تهران را مورد بازنگری قرار دهند.

ما معتقدیم که سیاست جدی حقوق بشر و حمایت از جان مخالفین کشورهای ‏استبدادی نباید به الکسی آناتولیویچ ناوالنی محدود شود. شبیه همان گام‌هایی را که در رابطه با رژیم آقای پوتین ‏برداشتید باید اکنون در قبال رژیم قاتل تهران نیز دنبال شود. چنین سیاستی می‌تواند حتی منجر به محدود شدن فعالیت‌های تروریستی توسط سپاه پاسداران ایران در کشورهای عربی همسایه و یمن شود، سیاستی که حتما به نفع امنیت ‏کشورهای اروپایی نیز خواهد بود.‏


با احترام
از طرف هیئت دبیران شورای مدیریت گذار
دکتر مهران براتی
دبیر امور بین الملل
‏۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰‏