ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 25.07.2020, 16:50
بهاره هدایت به ۴ سال و ۸ ماه حبس محکوم شد

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، بهاره هدایت، سخنگوی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال حقوق زنان را به ۴ سال و ۸ ماه حبس محکوم کرده است.

او در توییتی که روز شنبه ۴ مرداد منتشر کرد، نوشته است که به خاطر «شرکت در تجمع جلوی دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی به ۴ سال زندان و همچنین به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و توییت‌هایش به ۸ ماه حبس محکوم شده است.

از این میزان مجازات، با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۴ سال زندان قابل اجرا است.

دادگاه همچنین خانم هدایت را به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی و سه ماه کار در آسایشگاه سالمندان محکوم کرده است.

بهاره هدایت روز ۲۱ بهمن سال گذشته پس از احضار به حراست دانشگاه تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و پس از مدتی با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این فعال دانشجویی پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز خرداد ۸۸ نیز بازداشت شد و دادگاه، او را به خاطر سه اتهام «توهین به رئیس‌جمهور»، «توهین به رهبری» و «اقدام علیه امنیت ملی» به هفت سال‌ و نیم زندان محکوم کرد.

خانم هدایت سال ۹۵ پس از سپری کردن دوره زندان خود آزاد شده بود.

قوه قضاییه ایران تاکنون برای ۲۰ نفر از کسانی که در تجمعات اعتراضی به سرنگونی هواپیمای اوکراینی شرکت کرده‌اند، در مجموع ۲۳ سال و ۱ ماه زندان حکم زندان صادر کرده است.