ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 26.03.2020, 16:31
راه نجات ایران برگزارى رفراندم برای تغییر نظام است

ابوالفضل قدیانی
هوالحکیم

مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای این روزها جهد بلیغی در فرافکنی، فریب و انحراف افکار عمومی در موضوع ویروس کرونا به کار می‌برد در این راستا تئوری توطئه را هم به خدمت گرفته است تا شاید بتواند نقش مخرب خود و ارگانهای تحت فرمانش در شیوع وسیع ویروس کرونا را لاپوشانی کند و سوء مدیریت و عدم کارآمدی خود و نظام استبداد دینی را تحت‌الشعاع سخنان توطئه‌پندار خود قرار دهد.

در حالیکه این ویروس خطرناک دنیا را فرا گرفته و تمام کشورها را اعم از توسعه یافته و در حال توسعه، فقیر و غنی ،شرقی و غربی را در عرصه‌های مختلف با بحران‌های عظیم مواجه ساخته است، متشبث شدن به سخنانی از این قبیل: جنگ بیولوژیک، «ژن ملت»، «ژنتیک ایرانی»، ویروس «ایرانی‌کش» و...حقیقتاً حیرت‌آور است.

در کجای دنیا نژاد خالص ایرانی وجود دارد که نژادپرستان آن را ثابت کرده باشند؟ کدام عقل سلیم می‌تواند چنین سخنان بی‌پایه و اساسی را بپذیرد مگر اذهان بیماری که توهم توطئه آن را تسخیر کرده باشد. البته مردم آن را باور نخواهند کرد  گرچه آن را توهین به شعور خود تلقی خواهند کرد.

ز آنجا که خود کامه‌ى ایران و اعوان و انصارش اهمیتی برای جان مردم قائل نیستند در این شرایط بحرانی و تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی ترامپ فاشیست، علی‌خامنه‌ای جز به حفظ قدرت و تحکیم موقعیت و حیثیت کاذب خود البته در میان طرفدارانش به چیز دیگری نمی‌اندیشد. اگر جان مردم برایش مهم بود دستور می‌داد قم را قرنطینه کنند.  وقتی آقای باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح مدعی خلوت‌سازی شهرها شد و پای سخن خود هم نایستاد لااقل اجازه نمی‌دادند مسافران نوروزی به مسافرت بروند، اجازه نمی‌دادند برای سردار اسدالهی یکی از فرماندهان سپاه چنین تشییع جنازه‌ای برگزار شود بعد هم سپاه مدعی شود که این تشییع خود جوش بوده البته چنین ادعایی به سخره گرفتن شعور ملت است. سئوال این است که چرا مانع برگزاری آن نشدید؟

به همین علت است که وقتی آمریکا پیشنهاد کمک می‌کند با تفرعن آن را رد می‌کند امری که در چنین وقایعی بین کشور های جهان صرفنظر از اختلافات و ضدیت‌ها معمول است منت و تعهدی هم بدنبال ندارد. بدتر از آن ردکردن کمک‌های پزشکان بدون مرز و اخراج آنان است در حالی‌که ‌از ‌طرف ‌دولت‌ (وزارت بهداشت) دعوت شده بودند. این کمک‌ها حق ملت ایران است احدالناسی حق رد کردن آن را ندارد. فقط مردم‌اند که حق رد کردن حق خود را دارند. این اقدام علاوه بر پایمال کردن حقوق مردم نشانه حرج و مرج و فشل بودن مدیریت در کشور است.

آقای خامنه‌ای از طرف ملت ایران هیچگونه نمایندگی ندارد که بتواند حقی از حقوق مردم را ردکند. چون اساساً او منتخب ملت ایران نیست. وی خوب می‌داند که در بین اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران از هیچ مقبولیتی برخوردار نیست.

مشکلات در این مرزو بوم تحت سلطه‌ی استبداد بسیار است به خصوص شیوع گسترده کرونا با این مدیریت ناکارآمد. اما مشکل بنیادین سلطه‌ی غاصبانه‌ی علی خامنه‌ای و نیز حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بر این کشور است، تا این دو بر این کشور حاکمند ملت روی سعادت نخواهد دید به اعتقاد بنده راه نجات همان است که همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم رفراندم تغییر نظام جمهوری اسلامی و مستقر شدن نظام جمهوری دمکراتیک سکولار.


والعاقیه للمتقین
۹۹/۱/۷