ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 11.01.2020, 9:34
دروغ بزرگ رسوایی بزرگ!

سران امپراتوری دروغ از همان اول هم می‌دانستند که پدافند هوایی زیر کنترل سپاه هواپیمای اوکراینی را زده است. اما سه شبانه روز آسمان ریسمان بافتند. می‌خواستند ببینند می‌توانند سر مردم دنیا هم مانند مردم ایران کلاه بگذارند و این فاجعه را نیز مانند کشتار آبان لاپوشانی کنند اما جامعه جهانی اجازه نداد چنین شود...

آمن نباش!
احمد زیدآبادی

وای از رسوایی! چیزی بدتر از این خداوند خلق نکرده است! همۀ ابعاد فاجعۀ ساقط کردن هواپیمای اوکراینی یک طرف و کتمان حقیقت و دروغگویی در بارۀ علت آن، طرف دیگر!
یعنی اگر منابع آمریکایی، موشک شلیک شده به سمت هواپیما را در فضا رهگیری و افشا نمی‌کردند، قرار بود علت سقوط هواپیما تا ابد متکوم بماند؟ یعنی آن فردی که موشک را شلیک کرد یا فرمان شلیک داد، نمی‌دانست چه دسته گلی به آب داده است؟ یعنی اصلاً در این باره گزارش نداد؟ یا گزارش دروغ داد؟ یا اینکه او گزارشش را به درستی داد اما قرار شد که فاجعه نادیده گرفته شود؟
آیا وقتی که سخنگوی دولت، مشاور رئیس جمهور، مسئولان هواپیمایی و بسیاری محافل اصولگرا بخصوص رسانه‌های آنها، با ضرس قاطع و اطمینان خاطر کامل، بحث شلیک موشک را “جنگ روانی آمریکا” و “دروغی بزرگ” اعلام کردند، از اصل ماجرا بی‌اطلاع بودند؟ یا اطلاعات دروغ به آنها داده شده بود؟ یا خود در صدد دروغگویی برآمدند؟
هر کدام که باشد یک رسوایی تمام‌عیار است! حالا آنها چطور می‌خواهند چشم در چشم مردم بدوزند؟ چطور انتظار دارند که از این پس مردم حرف آنان را باور کنند؟ چرا فکر کرده‌اند که این دنیا اینقدر بی‌حساب و کتاب است که می‌توان واقعیتی چنین فاجعه‌آمیز را به کلی قلب کرد؟
بارها در این کشور نسبت به کتمان حقایق ورواج دروغ هشدار داده شده بود! چرا کتمان حقایق برای عده‌ای چنان سهل می‌آید که از عواقب آن نمی‌ترسند!
چونک بد کردی بترس آمن نباش
زانکه تخم است و برویاند خداش

***

محمد فاضلی (استاد دانشگاه)

آنچه نابخشودنی است

معلوم شد هواپیمای اوکراینی هدف موشک خودی قرار گرفته است.
اشتباه و اتفاق بخشی از ذات نظامیگری ، فناوری و حتی صنعت هوایی است.
اما دروغگویی و اصرار بر پنهان‌کاری ، با ذات اطلاع‌رسانی و روراستی با ملت در تضاد است.
سه روز پنهانکاری کردن خطرناک است.
وحشتناک، پاسخ این سؤال است:
«سیستم‌هایی که تا به این حد پنهانکار و غیرشفاف هستند، چه چیزهای دیگری را پنهان میکنند یا قادرند پنهان کنند؟»
هولناک، پنهان نگه داشتن واقعیت از دولت است که اگر پنهان نشده بود رئیس سازمان هواپیمایی و سخنگوی دولت با آن اصرار از نفی سناریوی اصابت موشک نمی گفتند.
دروغگویی و پنهانکاری سیستماتیک نابخشودنی است.
نمی‌دانم بر داغ بر دل مانده قربانیان پرواز بگریم یا بر این سطح از نابخردی!! بی‌اخلاقی یا ناکارآمدی که بر سر میلیون‌ ها ایرانی آوار می‌شود.

***

نظام بدون روتوش “جمهوری اسلامی”

من تعجب و حیرت دوستان رو از اینکه نظام هواپیما رو زده باشه متوجه نمیشم یا بهتر بگم از تعجب شما تعجب میکنم میگم یعنی اینها تاریخ نخوندن؟ نخوندن که خمینی با فتوای قتل کسروی و بعد با اعتراض به حق رای زنان وارد تاریخ ایران شد؟با سینما رکس نفت به امواج انقلاب اسلامی ریخت؟ اون دروغ‌ها و وعده‌ها که بعد گفت تقیه بود را نشنیدن؟ اون صحنه با کمربند به جان مستقبلین افتادن رو ندیدن؟پشت بام رفاه چطور؟ اون “بشکنید این قلم ها” را چطور؟اون اشاره اش به فالوس خودش و گفتن این که “اینها از آزادی این رو میخوان” هم نشنیدید؟ خرداد ۶۰ چطور؟ “لاکن جنگ نعمت است” چی؟ همه اینها به کنار دیگه ۶۷ رو که باید شنیده باشید؟ دارم از ماهیت و ژنتیک یک نظام حرف می‌زنم که تاریکترین و مرتجع‌ترین بخش‌های وجود ایرانی رو که خواب بود بیدار کرد و بسیج کرد برای ساختن ارتش تباهی، پدری که پسرش رو فروخت، زنی که بخاطر حجاب چنگ بصورت زنی دیگر در اتوبوس انداخت، مردی که به دختر پسری که دست همو گرفته بودن گیر داد، اینها همه نشانه بود.
تا این رو نشناسید و باورش نکنید خب حتما تعجب خواهید کرد نمیدونید که این یک سیستم فکری است که جان انسان و اساسا انسان درش معنا و اعتباری نداره،این سیستم فکری حالا صاحب یک حاکمیت سیاسی شده،دیپلمات و تکنوکرات هم داره اما همه اینها باعث نمیشه به غرایز تشکیل دهنده‌اش پشت کنه خلخالی و لاجوردی چهره بدون روتوش این نظام بود و ظریف و خاتمی چهره بزک کرده،که همین بزک کرده‌ها در مواقع بحران نقاب برمیدارن و باز دوستان تعجب خواهند کرد “ما باورمون نمیشه”، لطفا باور کنید دوستان تا دیگر سورپرایز نشوید و ما هم دچار خسران نشویم از داشتن دوستان ساده لوحی مانند شما!
فیسبوک امید حنیف (Omid Hanif)


این گزارش تکمیل می‌شود