ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 08.01.2020, 19:17
ترامپ: هیچ آمریکایی در حملات موشکی ایران آسیب ندید

رئیس جمهور آمریکا ترامپ ظهر چهارشنبه ۱۸ دی ماه در یک سخنرانی که مقامات دولتی و نظامی او را در کاخ سفید همراهی می‌کردند، درباره حملات موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق واکنش نشان داد.

بخش‌هایی از سخنان ترامپ:

* تا زمانی که من رئیس‌جمهور ایالات متحده هستم، ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.

* به اطلاع مردم آمریکا می‌رسانم که هیچ آمریکایی در حمله شب گذشته آسیب ندید. همه سربازان ما سلامت هستند و تنها آسیب‌های جزئی به تجهیزات وارد شده است. به نظر می‌رسد ایران قصد دارد دست از رفتارهای خود دست بردارد.

* ما با استفاده از یک سامانه هشدار که خیلی خوب جواب داد، توانستیم سربازان خود را به موقع نجات دهیم.

* ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و تلاش می‌کند که به سلاح هسته‌ای دست یابد ولی ما اجازه نخواهیم داد.

* آن روزها دیگر تمام شد. ایران با تروریسم و فعالیت هسته‌ای جهان را به خطر انداخته است. هفته گذشته ما یک تروریست را که جان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کرد، از بین بردیم. قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس مسئول یکی از وحشتناک‌ترین‌ گروها بود. تروریست‌های حزب‌الله و دیگر نیروها را تربیت کرد.... دست‌های سلیمانی به خون مردم ایران و آمریکا آغشته بود.

* همانطور که ما در حال بررسی اقدامات آتی خود در واکنش به تهاجم ایران هستیم من اقدامات تنبیهی اقتصادی علیه ایران اعمال می‌کنم. موشک‌هایی که شب گذشته به سمت ما شلیک شدند محصول پولی هستند که دولت پیشین آمریکا (اوباما) در اختیار ایران قرار داد.

* در اعترضات اخیر ضد دولتی در ایران ۱۵۰۰ نفر کشته شدند.

* ایران باید جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد و به فعالیت‌های تروریستی خود در منطقه خاتمه دهد. ما به تلاش برای رسیدن به توافقی با ایران ادامه می‌دهیم که منجر به امنیت بیشتر در دنیا شود. زمان آن رسیده که شرکای اروپایی ما این واقعیت را درک کنند. آنها باید از برجام خارج شوند تا به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم.

* ایران یک حکومت حامی تروریسم در جهان بوده و ما هرگز اجازه این را نخواهیم داد. هفته گذشته به دستور من بزرگترین و برترین تروریست جهان، قاسم سلیمانی کشته شد.

* امروز جهان باید یک پیام روشن برای ایران ارسال کند که دورانش در سرکوب و ترور ادامه نخواهد داشت.

* ارتش آمریکا تحت دولت من بازسازی کامل شد و نیروهای مسلح آمریکا از هر زمان دیگر قدرتمند‌تر است اما ما نمی‌خواهیم از آنها استفاده کنیم. نیروهای عالی آمریکا برای هر رویدادی آماده هستند.

* برای مدت طولانی ملت‌های مختلف جهان، رفتار بد تهران را تحمل کرده‌اند. آمریکا به زودی ایران را تحریم دوباره خواهد کرد. ایران در ماه‌‌های اخیر به تاسیسات عربستان حمله کرده و دو پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است.

* ما به سرعت اقدامات تحریمی بیشتری را علیه ایران به اجرا می‌گذاریم. این تحریم‌ها تا تغییر رفتار ایران پابرجا خواهند ماند. ایران با امضای توافق هسته‌ای میلیاردها دلار، از جمله یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد گرفت و به جای توقف شعار مرگ بر آمریکا، در همان روز امضای توافق هم مرگ بر آمریکا گفتند.  رفتار ایران بعد از توافق احمقانه هسته‌ای بدتر و بدتر شده است.

* باید با همکاری یکدیگر تلاش کنیم تا با ایران به یک توافق دست یابیم.

* ایران و آمریکا می‌توانند در زمینه اولویت‌های مشترک از جمله مبارزه با داعش همکاری کنند.