ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 14.05.2019, 7:53
روزنامه‌نگاران اصولگرا آب به آسیاب ترامپ می‌ریزند

کانال تلگرام روزآروز

۱.  وب‌سایت العربیه، در گزارشی نوشته روزنامه‌نگارانی ایرانی که در رسانه‌های نزدیک‌به سپاه‌پاسداران کار می‌کنند، در اکانت‌های اجتماعی‌شان نوشته‌اند پشتِ ترکیدن نفت‌کش‌ها در بندر فجیره امارات، نیروهای مقاومت بوده‌اند

این رسانه نزدیک به حکومت‌عربستان نوشته که در ادبیات رسانه‌ای و سیاسی رسمی ایران، نیروهای مقاومت به نیروهای مسلحی گفته‌می‌شود که در کشورهای منطقه پیرو سیاست‌های ایران‌اند.

العربیه به توییت‌های امین عربشاهی، مدیر منطقه خراسان‌شمالی خبرگزاری تسنیم؛ حسین دلیریان، دبیر سرویس اخبار نظامی خبرگزاری فارس؛ محمدحسین خوشوقت، مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت‌ارشاد در دوران خاتمی و حامد رحیم‌پور، دبیر تحریریه روزنامه خراسان، که همه آن‌ها را نزدیک یا وابسته به سپاه خوانده اشاره کرده.

۲. به‌ادعای العربیه، عربشاهی، مدیر خبرگزاری تسنیم در خراسان شمالی دیروز در توییتی که گویا همراه‌ با سمت‌اش در تسنیم، از توییترش پاک‌شده نوشته‌‌بوده: «بندر فجیره، تنها شاهراه حیاتی امارات و عربستان برای صدور نفت و چندخط عقب‌تر از تنگه هرمز را بروبچه‌های مقاومت‌اسلامی آتش زدند...»

حسین دلیریان تا چندی‌پیش دبیر بخش دفاعی و جانشین مدیرکل سیاسی خبرگزاری تسنیم بود و حالا در توییترش خودش را دبیر پیشین این بخش تسینم معرفی کرده اما العربیه او را به خبرگزاری فارس پیوند داده.

دلیریان هم با هشتگ #فجیره توییت کرده‌ «اگر کافه به‌هم بخورد برای همه می‌خورد؛ نمی‌دونم آیا این ضرب‌المثل را شنیدید یا نه اما حال روز این روزای برخی‌ها مصداق این ضرب‌المثل است.»

خوشوقت از مدیران وزارت‌ارشاد در دوران خاتمی و فرزند عزیز‌الله خوشوقت، منبری و حوزوی مشهور، هم توییت کرده‌بود: «دو فروند از هفت‌فروند کشتی تجاری و #نفتکش منفجرشده در #فجیره، متعلق به #سعودی اند. #انفجارها بسیارحساب‌شده و حامل پیام بوده‌اند. امارات تحمل استمرار چنین عملیاتی را ندارد و به زانو در خواهد آمد.در منطقه، همه باید بتوانند زندگی کنند خصوصا #ایران! #ترامپ #تحریم #نفت.»

خوشوقت در کامنتی بر همین توییت‌اش نوشته: «یمن را ببینید! وقتی خاک‌اش را به توبره می‌کشند، باید انتظار چنین واکنش‌هایی را هم داشته باشند. بعید نیست کار انصارالله باشد؛که دوستدار مخلص ایران‌اند.»

حامد رحیم‌پور از تحریریه روزنامه اصول‌گرای خراسان هم زیر نظر بیت‌رهبرانقلاب اداره می‌شود و برخلاف گفته العربیه به سپاه وابستگی ندارد، توییت کرده: « همه گزینه‌های ما روی میزند،هم بندر #ینبع زده شد،هم بندر #فجیره، دو بندری که قراره جایگزین نفت ایران باشند! چنان هم خوردن خودشون نفهمیدن از کجا خوردن!»

۳. العربیه این حرف‌ها را با موضع‌گیری سخن‌گوی وزارت ‌امور خارجی سنجیده که گفته‌بود کشورهای منطقه باید مراقب دسیسه‌های کشورهای خارج ‌از منطقه باشند و همه جنبه‌های آتش‌سوزی فجیره روشن شود.

العربیه همچنین حرف‌های امروز حشم فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون‌امنیت‌ملی مجلس،‌را نقل کرده که گفته ترکیدن نفت‌کش‌ها در خلیج‌فارس که امنیت این منطقه شیشه‌ای است.

گزارش تصویری توییت‌های این روزنامه‌نگاران اصول‌گرا را می‌توانید در پست بعدی بببنید.