ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 13.05.2019, 8:30
نامه زیباکلام به حسن روحانی: آمریکا با ما سرجنگ ندارد

نامه سرگشاده صادق زیباکلام به حسن روحانی
۲۳اردیبهشت۱۳۹۸

جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات و آرزوی قبولی طاعات، در مکتوب قبلی پرسیده بودم چقدر منافع ملی کشور می‌بایستی قربانی ایدئولوژی بی‌منطق و مخرب آمریکاستیزی شود؟ حضرتعالی فرموده‌اید «مردم قبول نمی‌کنند ما در برابر آمریکا تسلیم شویم».

جناب روحانی!
این که گفته می‌شود آمریکا ما را نوکر  و  تسلیم می‌خواهد یک فریب بزرگ است برای توجیه آمریکاستیزی. ما ۴۰سال است این دروغ را تبلیغ می‌کنیم که چون نمی‌خواهیم منابع کشور را مثل گذشته به آمریکایی‌ها واگذار کنیم آن‌ها از همان فردای انقلاب بنای دشمنی علیه ایران اسلامی را گذاشتند؛ بعد هم اشاره می‌کنیم به فهرست به زعم خودمان توطئه‌های آمریکا از ابتدای انقلاب تا به امروز. فهرستی که بخش عمده آن تحریف و روایت ناقص و  یک‌سویه از  واقعیات است. بعلاوه فراموش می‌کنیم که استکبارستیزی، مبارزه با نظام سلطه و نابودی اسرائیل را خودمان جزو اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تعریف کرده‌ایم.

برخلاف روایت چهل ساله ما، آمریکا همان ابتدا جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخت، خواهان برقراری رابطه با ایران بود و حتی پیغام داد که تسلیحاتی که زمان شاه خریداری شده و تهاجمی نیست  را حاضر است به ایران ارسال داشته و در  یک کلام با ما سر خصومت ندارد. این ما بودیم که برای نشان دادن اصالت انقلابی و عقب نیفتادن از مارکسیست‌ها سوار  بر امواج انقلابی آمریکاستیزی شده سفارت را اشغال کردیم و با افتخار جلودار مبارزه با امپریالیسم آمریکا در جهان شدیم. ما بودیم که گفتیم تا آمریکا درست نشود و دست از خوی استکباری بر ندارد با آن به پیکار  ادامه خواهیم داد. ما بودیم که آمریکاستیزی را گفتمان اصلی انقلاب کردیم و اهداف اصلی انقلاب همچون انتخابات آزاد، آزادی و حاکمیت قانون را قربانی آمریکاستیزی کردیم. ما بودیم که هرگونه مذاکره و تنش‌زدایی با آمریکا را به مثابه خیانت در آوردیم. ما بودیم که رئیس‌جمهور اصلاح‌طلبمان آن‌قدر در دستشویی سازمان ملل توقف کرد تا رئیس‌جمهور آمریکا برود تا مبادا مجبور شود با وی سلام و علیک نماید.

جناب روحانی!
آمریکا نه ما را تسلیم می‌خواهد و نه نوکر. این ما بودیم که آمریکاستیزی را بواسطه منافع سیاسی آن و به بهای تاراج منافع ملی‌مان به صورت هویت نظام در آوردیم بگونه‌ای که هر  دخل و تصرفی در این بت عیار، انقلابیون را با بحران هویت روبرو می‌سازد.

ایام به کام باد
صادق زیباکلام