ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 08.09.2018, 20:29
افزایش شمار قربانیان حمله موشکی به دفتر حزب دمکرات

شمار قربانیان حمله موشکی ایران به مرکز «حزب دموکرات کردستان» و  «حزب دموکرات کردستان ایران» در شهر «کویه» (کوی‌سنجق) در شرق اربیل، به ۱۶ و تعداد مجروحین آن به ۴۰ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کمال کریمی یکی از اعضای حزب دموکرات کردستان ایران با اشاره به شمار کشته و مجروح شدگان حمله روز شنبه ۱۷ شهریور٬ وضعیت عمومی مصطفی مولودی، از مسئولین بلندپایه این حزب را «خوب» اعلام کرد.

تلویزیون دولتی ایران تصاویر حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان را منتشر کرده و گفته شده که این نیروها دفتر مذکور را هدف پنج حمله موشکی قرار داده‌اند.

از سوی دیگر حزب دموکرات کردستان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای این حمله را تایید و تصریح کرده که پهپادهای ایران پس از عملیات کشف و شناسایی در منطقه اردوگاه مذکور را آماج حملات متعدد قرار دادند.

همچنین حزب دموکرات کردستان ایران در توییتر خود اعلام کرد: «در یک حمله هماهنگ، ایران مقر حزب دموکراتیک کردستان و کمپ پناهندگان در کویه که در اقلیم کرد شمال عراق واقع شده را مورد حمله قرار داده است».

بارزانی حمله را محکوم کرد

مسعود بارزانی، رئیس سابق اداره اقلیم کرد شمال عراق و رهبر حزب دموکرات کردستان، حمله موشکی ایران به یک اردوگاه «حزب دموکرات کردستان ایران» در اربیل را محکوم کرد.

بارزانی از طریق پایگاه اینترنتی خود از بابت کشته شدگان و مجروحیت شماری در منطقه کوی سنجق اربیل ابراز تاسف کرده است.

وی تاکید کرده است: اداره اقلیم کرد شمال عراق نباید محل منازعات شود. منطقه با مشکلات و تهدیدهایی رو در رو است. از تمام طرف ها می‌خواهم مشکلات را به صورت مسالمت آمیز حل کنند.



گزارش وبسایت «کردستان ٢٤» از حملات موشکی به دفتر مرکزی حزب دمکرات کردستان

به گزارش خبرنگار «کردستان ٢٤» از شهر «کویه» (کوی‌سنجق)، محل دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان و کمپ‌های این حزب و حزب دمکرات کردستان ایران در حومه این شهر مورد اصابت ١٠ موشک قرار گرفت.

حزب دمکرات کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ساعت ١٠.٤٥ دقیقه روز شنبه تاریخ ٨ ماه سپتامبر (١٧شهریور) مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در میانه جلسه پلونوم کمیته مرکزی مورد هجوم حمله موشکی و هوایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.»

به گزارش خبرنگار کردستان ٢٤ در پی این حملات، ١٥ کشته و حدود سی زخمی به بیمارستان کوی سنجق انتقال یافته‌اند.

حزب دمکرات کردستان، در اطلاعیه خود گفته است: «اطلاع عموم می‌رساند که در طول این حمله و در پی آن هواپیماهای بی‌سرنشین ایرانی بر فراز شهر کویه مشاهده شده‌اند.»

کاوه بهرامی فرمانده نیروی پیشمرگه حزب دمکرات کردستان ایران نیز به کردستان٢٤ گفت: مقر‌های این حزب هم همزمان مورد حمله قرارگرفته است، اما این حملات بر فعالیت حزب دمکرات کردستان ایران در شرق کردستان، تأثیر نخواهد گذاشت.

پس از حمله گسترده تابستان ١٣٧٥ به مراکز حزب دمکرات که طی آن نیروهای سپاه پاسداران با سلاح سنگین از کو‌ه‌های مشرف بر کوی سنجق به کمپ‌های حزب دمکرات حمله کردند، حمله اخیر شدیدترین حمله به این حزب است.

در حالیکه حزب دمکرات کردستان و حزب دمکرات کردستان ایران این حملات را به سپاه پاسداران ایران نسبت می‌دهند، تا کنون مقامات نظامی و امنیتی این کشور از هر گونه اظهار نظری در این مورد خودداری کرده‌اند.

سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان نیز گفته است: «اتحادیه مهینی کردستان هیچگونه اطلاعی از تدارک این حملات نداشته است.»

دولت اقلیم کردستان هم در در بیانیه‌ای با محکوم کردن این حملات از سوی جمهوری اسلامی ایران، نارضایتی خود را از استفاده از خاک اقلیم کردستان برای حمله به کشورهای همسایه اعلام کرد. دولت اقلیم کردستان در این بیانیه گفته است: «اقدام علیه کشور‌های همسایه قابل قبول نیست و باعث ایجاد بی‌ثباتی اقلیم کردستان خواهد شد.»


* سایت امنیتی «رجانیوز» ادعا کرده که سهیلا قادری و هاشم عزیزی دو تن از رهبران بلندپایه حزب دموکرات کردستان ایران در حمله موشکی روز شنبه سپاه به مقر این حزب در کردستان عراق جان خود را از دست دادند.