ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 04.09.2018, 7:34
رضا خندان، همسر نسرین ستوده بازداشت شد

صبح روز سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ماموران امنیتی با مراجعه به منزل رضا خندان، همسر نسرین ستوده او را بازداشت کردند.

او روز گذشته از احضار و تهدید خود به بازداشت خبر داده بود.

شامگاه دیروز - دوشنبه ۱۲ شهریور - آقای خندان در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت:  «شخصی امروز با موبایل‌ام تماس گرفت و گفت که از وزارت اطلاعات تماس می‌گیرد. او گفت که باید فردا به آنجا بروم. از آنجا که هیچ شخص و نهاد دیگری غیر از مقام قضایی آن هم کتبا و با ذکر دلایل و اتهامات، حق ندارد افراد را تحت تعقیب قرار دهد؛ حدود قانونی را به ایشان یادآور شدم. متاسفانه در پاسخ به اعتراض من، گفت که: «پس دستگیر می‌شوی».

رضا خندان در ماه‌های اخیر درباره وضعیت نسرین ستوده در بازداشت و همچنین بازداشت سایر زندانیان از جمله عبدالله میثمی اطلاع‌رسانی می‌کرد.

نسرین ستوده،‌ وکیل دادگستری و همسر رضا خندان، ۲۳ خردادماه سال جاری بازداشت شد. او پس از حضور در دادسرای مستقر در زندان اوین در تهران متوجه شد که وکالت پرونده “دختران انقلاب” و دیگر فعالیت‌های حقوق بشری علت بازداشت او بوده است.

در پرونده‌سازی جدید علیه خانم ستوده، او به «جاسوسی» نیز متهم شده است.

فرهاد میثمی نیز  روز ۹ مرداد ماه از سوی ماموران با حکم بازداشت که از سوی شعبه دوم دادسرای زندان اوین صادر شده در محل کارش بازداشت شد. او فعال مدنی و پزشک است. در سال‌های اخیر به عنوان فعال مدنی در بسیاری از تحصن‌ها و تجمعات اعتراضی علیه حقوق زندانیان و حجاب اجباری شرکت کرد.