ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 16.08.2018, 11:12
کمپین روزنامه‌های آمریکا علیه ترامپ

روزنامه‌های کوچک و بزرگ آمریکا کمپین هماهنگ شده‌ای را با تاکید بر اهمیت آزادی مطبوعات در واکنش به لفاظی‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آغاز کردند.

به گزارش ایسنا به نقل  خبرگزاری فرانسه، روزنامه بوستون گلوب چند روز گذشته درخواستی را مبنی بر همراهی مطبوعات و رسانه‌ها مبنی بر نوشتن یادداشتی مستقل علیه ترامپ با #EnemyofNone (#رسانه‌ها دشمن هیچ کس نیستند) طی امروز (۱۶ اوت) در اعتراض به لفاظی‌های دونالد ترامپ مطرح کرد.

در طول ۱۹ ماه گذشته جنگ لفظی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه اصحاب رسانه این کشور به صورت یک مسیر یک طرفه ادامه داشته است. ترامپ رسانه‌ها را به عنوان “دشمن مردم آمریکا” توصیف می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که ده‌ها سازمان خبری از جمله روزنامه‌های پرتیتراژ همچون میامی هرالد،‌ دنورپرت تا روزنامه‌های محلی این پیشنهاد را قبول کردند.

در همین راستا یکی از مسؤولان بوستون گلوب اعلام کرد: علی رغم حملات ترامپ علیه رسانه‌ها ما دشمن مردم نیستیم.

این روزنامه در ستون یادداشت خود نوشت: امروز در آمریکا ما رئیس جمهوری داریم که اعضای رسانه‌ها را که از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا حمایت نمی‌کنند به عنوان دشمن مردم معرفی می‌کند. این تنها یکی از دروغ‌هایی است که توسط این رئیس جمهوری بیان شده است. روزنامه‌نگاران دشمن مردم نیستند.

این روزنامه رفتار ترامپ علیه مطبوعات را همچون رفتار اقتدارگرایانی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دانست که خبرنگاران را دشمن اعلام می‌کنند.

این کمپین مطبوعات آمریکا علیه ترامپ در حالی به راه افتاده است که دونالد ترامپ در بسیاری از موارد رسانه‌های مهم از جمله سی ان ان و نیویورک تایمز را به عنوان رسانه جعلی معرفی کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز یکی از روزنامه‌هایی است که در بیشتر موارد مورد هدف انتقادهای ترامپ قرار می‌گیرد.

این روزنامه همسو با این کمپین یادداشتی منتشر و اعلام کرد: تنها مردم حق دارند که از مطبوعات انتقاد کنند. اصرار بر اینکه حقایقی که دوست نداریم اخبار جعلی هستند اقدامی خطرناک برای زندگی دموکراسی است. اعلام خبرنگاران به عنوان دشمن مردم یک اقدام مخاطره‌آمیز است.

در سراسر آمریکا روزنامه‌های بسیاری در دفاع از جایگاه خود در جامعه و اعلام اینکه هدف آنها بیان حقایق به مردم است یادداشت‌هایی را منتشر کردند.

مدافعان آزادی مطبوعات اعلام کردند که ترامپ یک تهدید واقعی علیه نقش مطبوعات در جامعه است.