ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 23.07.2018, 21:59
اسرائیل پیشنهاد روسیه درباره ایران را رد کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و سرگئی لاروف وزیر امور خارجه روسیه در قدس دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آویگدور لیبرمن وزیر دفاع، گادی آیزنکوت رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه و دیگر مقامات دو کشور حضور داشتند.

در باره جزئیات این دیدار که بنا به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام شد اطلاعاتی ارائه نشد. رسانه‌های اسرائیل موضوع مورد بحث در این دیدار را آینده سوریه و حضور ایران در سوریه اعلام کردند.

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص بنا به اعلام یک مقام بلند رتبه اسرائیل، در این دیدار لاوروف به نتانیاهو پیشنهاد داده نیروهای تحت حمایت ایران در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بلندی های جولان مستقر شوند. بنا به اعلام این مقام که نخواست اسمش فاش شود نتانیاهو با این پیشنهاد لاوروف مخالفت کرده و گفته است: اجازه نخواهیم داد ایران در منطقه مستقر شود، صد کیلومتری مرز هم که باشد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که اسرائیل پیشنهاد روسیه مبنی بر فاصله گرفتن نیروهای ایرانی در سوریه از بلندی‌های جولان را رد کرد.

رویترز افزود: یک مقام اسرائیل به شرط بی‌نام ماندن اعلام کرد که تل آویو با پیشنهاد مسکو مخالفت کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این اسرائیلی نوشت که در جریان این سفر مسکو پیشنهاد کرده که نیروهای ایرانی به منظور کاهش تنش دست کم ۱۰۰ کیلومتر از بلندی‌های جولان فاصله بگیرند.

این مقام اسرائیلی همچنین گفته که لاوروف به نتانیاهو گفته است که روسیه به ایران اجازه نمی‌دهد که حتی در ۱۰۰ کیلومتری مرز سوریه با اسرائیل نیز استقرار یابند.

نتانیاهو در شش ماه گذشته ۳ بار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد که آخرین بار آن ۱۱ جولای در مسکو صورت گرفت.

نتانیاهو در این دیدارها به پوتین اعلام کرد که ایران باید از سوریه خارج شود و اسرائیل از مرزهای خود در مقابل هرگونه تجاوزی دفاع خواهد کرد.

منابع: خبرگزاری‌های آناتولی، ایرنا