ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 11.07.2018, 8:37
یازده تن در سانحه رانندگی در سنندج جان باختند

در اثر برخورد تانکر حامل مازوت در دقایق اولیه بامداد روز چهارشنبه در بلوار دکتر حسینی شهر سنندج  با یک دستگاه اتوبوس مسافربری، ۱۱ نفر جان باخته و ۹ تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کردستان، حدود ساعت ۱۲ شب گذشته یک دستگاه اتوبوس «دیدار سیرگیتی» به‌قصد تهران، از ترمینال سنندج خارج شده بود که به‌محض خروج از ترمینال، یک تانکر حامل سوخت از پشت به اتوبوس برخورد کرد و اتوبوس دچار حریق شد.

در استان کردستان سه روز عزای عمومی  علام شده است. براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان سنندج در اثر این حادثه خشمگین شده، به اتومبیل پلیس ترافیک حمله و آن را واژگون کرده‌اند. طی دو روز گذشته این دومین مورد از حادثه آتش‌سوزی اتوبوس در سنندج بوده است.

‌مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جزئیات و تلفات حادثه ترمینال سنندج اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰ دقیقه بامداد امروز حادثه‌ تصادف اتوبوس با تانکر حامل مواد نفتی و وانت اعلام شد که موجب حریق این سه خودرو شده بود و بلافاصله نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس افزود: متاسفانه در این حادثه ۱۱ نفر فوت کردند و ۹ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی بااشاره به احتمال افزایش آمار قربانیان حادثه همچنین گفت: این تصادف موجب آتش گرفتن خودروها شده بود که آتش با حضور عوامل اتش نشانی اطفا شد.

سخنگوی اورژانس تاکید کرد: عملیات جست و جو برای یافتن مفقودین احتمالی ادامه دارد.

به گفته شاهدان عینی، «فاجعه بسیار عمیق بوده و چندین خودروی سواری نیز دچار حادثه شده‌اند.»

به گزارش ایرنا، اجساد جانباختگان حادثه سنندج قابل شناسایی نیستند.  مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان در این باره گفت: به دلیل شدت سوختگی اجساد جانباختگان تصادف رانندگی تانکر سوخت رسان با اتوبوس مسافربری قابل شناسایی نیست و پزشکی قانونی باید هویت ها را مشخص کند.

همچنین سردار حمیدی فرمانده پلیس راه نیز با اعلام اینکه علت حادثه در دست بررسی است، گفت: احتمالا نقص فنی نفتکش و تردد در ساعت غیرمجاز آن علت این حادثه باشد.

در پی حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر نفتکش و جان‌باختن تعدادی از  شهروندان، استاندار کردستان سه روز را عزای عمومی اعلام و پیام تسلیتی صادر کرد.