ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 28.06.2018, 15:57
درخواست از دراویش زندانی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

مهدی کروبی خطاب به دراویش اعتصاب کننده:
نگران احوالتان هستیم؛ به اعتصاب غذای خود پایان دهید / آنها [ظالمین] که پنبه در گوش خود کرده اند هیچگاه نمی شنوند

عزیزان در بند و فرزندانم، سلام خدا بر شما. این روزها که خبرهای اندوهبار شما را می شنوم همچون پدری پیر قلبم در فشار قرار می گیرد. عزیزانم شرع مقدس اسلام که شما در مسلک درویشی خود به آن اعتقاد راسخ دارید اجازه دادخواهی و فریاد کشیدن در برابر بی عدالتی را داده است (سوره نسا ایه شریفه ۱۴۸) اما اجازه تهلکه را نمی دهد.

ما و خانواده های شما نگران احوال تان هستیم. اگر می خواستید با اعتصاب خود صدای تان را به گوش دیگران برسانید، آنها که فطرت الهی شان هنوز خاموش نشده است شنیده اند و آنها که پنبه در گوش خود کرده اند اما، هیچگاه نمی شنوند؛ پس بخاطر رضای خدا و رفع نگرانی خویشان و مردم شریفی که از اخبار رنج شما رنجیده می شوند، به اعتصاب غذای خود پایان دهید.

از مسوولان امور هم می خواهم بخاطر حیثیت اسلام عزیز و نظام جمهوری اسلامی رفتارشان با زندانیان را اصلاح و رافت اسلامی را نصب العین خود نمایند.

مهدی کروبی
جماران
ششم تیر ۱۳۹۷

***

درخواست جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی برای پایان دادن به اعتصاب دراویش زندانی و رسیدگی به تظلم آنان به‌ویژه زنان زندانی

باسمه تعالی
وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ (رسول گرامی اسلام)

طبق شنیده‌های مورد وثوق، جمعی از دراویش (از زنان و مردان) چند روز است در اعتراض به شرایط خود در زندان، طولانی شدن ناموجه بازداشت، و برگزاری دادگاه‌هایی که ضوابط قانونی را رعایت نمی‌کنند دست به اعتصاب غذا زده‌اند. با توجه به کمبود امکانات دارویی و درمانی در زندان، نگرانی عمیق خانواده‌ها و مردم شریفی که اخبار را دنبال می‌کنند و از سوی دیگر فقدان حمیت لازم مسئولان مربوطه در شنیدن صدای شما به این وسیله به آگاهی می‌رسانیم که ما امضاکنندگان زیر  ضمن حمایت از خواسته‌های به‌حق شما و اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست‌های قانونی معترضان، برای رفع نگرانی نسبت به سلامت شما، خواستار پایان دادن به اعتصاب شده و با توجه به شرایط پرخطر کنونی جامعه و اوضاع پرآشوب منطقه و نارضایتی‌های عمومی، از مسئولان نیز درخواست دخالت مؤثر و مودّت‌آمیز برای حل هرچه سریعتر مشکلات پیش‌آمده و آزادی زندانیان را داریم.

احمد منتظری
سعید منتظری
حسین کروبی
مصطفی تاج‌زاده
عمادالدین باقی
فاطمه کمالی احمدسرایی
زهرا ربانی املشی
فخرالسادات محتشمی‌پور