ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 06.05.2018, 9:12
دختران رهنورد: برای رفع حصر اقدامی انجام نشده است

دختران رهنورد درباره اظهارات اسماعیل دوستی که گفته بود خانم رهنورد رفع حصر شده‌اند و بدون محافظ تردد می‌کنند می‌گویند تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش کلمه، رسانه‌ها به نقل از اسماعیل دوستی (از معدود اشخاصی که نیروهای امنیتی اجازه ملاقات وی با آقای مهدی کروبی را می‌دهند) نوشته بودند: با توجه به اینکه مشکل خانم رهنورد حل شده و از حصر بیرون آمده‌اند، رفت‌وآمد ایشان عادی شده و می‌توانند بروند و بیایند! پیش از این حسین کروبی درباره ملاقات‌های دوستی با کروبی اعلام کرده بود فرد ملاقات کننده را مقامات امنیتی انتخاب کرده‌اند و نه آقای کروبی.

همچنین در خبرسازی هماهنگ دیگری یکی از نمایندگان مجلس گفته است بیش از دو ماه است که حکم رفع حصر به خانم رهنورد ابلاغ شده است!

در همین حال دختران خانم رهنورد به کلمه می‌گویند ما از هر گونه گشایشی استقبال می‌کنیم اما نه حکمی برای آزادی داده شده و نه در این دو ماه ادعایی هیچ تردد آزادانه‌ای رخ داده است.

دختران رهنورد و میرحسین همچنین با تایید برخی گشایش‌ها گفتند: همانطور که قبلا هم اعلام کرده بودیم آنچه که به طور عملی رخ داده است گشایش‌هایی در تماس و رفت‌وآمد خانواده با پدر و مادرمان است و هرگونه گشایش عملی و واقعی دیگر را نیز به اطلاع مردم خواهیم رساند. طبعا آزادی و رفع حصر به معنای اختیار در دیدارها و ملاقات با افراد دلخواه و از سرگیری فعالیت‌های مطلوب شخصی و اجتماعی است که از این موضوع منع شده‌اند. آزادی یعنی یک مقام رسمی با مسوولیت تعریف شده آن را اعلام کند و مسوولیت محافظت به افراد امین سپرده شود. که تهدید به خطرهای محتمل مبنی بر آزار و حمله خیابان در پشت دیوار حصر نکنند. یعنی در خروجی خانه قفل نباشد، که هست، یعنی قسمتی از خانه شخصی در دست ماموران نباشد که هست!

دختران رهنورد با بیان اینکه پیش از این هم این قبیل شایعات مطرح شده بود تاکید کردند که به جای اقدامات قطره چکانی و یا سخنان شعاری درباره رفع حصر انتظار دارند که به حصر ظالمانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خاتمه داده شود.

آنها می‌گویند همانطور که حکمی برای شروع حصر ظالمانه، ٨ سال ادامه غیر قانونی آن با آنهمه اذیت و سختی و ممنوعیت و محرومیت به مادرم داده نشده مصوبه یا حکمی تا این لحظه برای پایان آن هم داده نشده و به محض چنین اتفاقی ضمن استقبال از آن ما به سرعت آن را در سایت کلمه و صفحه‌هایمان اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پیش از این و در بهمن ماه ۹۶ نیز که خانم رهنورد برای ملاقات با مادر محتضر خود به منزل ایشان برده شدند شایعه رفع حصر وی پخش شده بود که خانم رهنورد تاکید کرده بود نمی داند که اینهمه شایعه‌سازی با چه هدفی صورت گرفته است اما مانند ۷ سال گذشته همچنان هیچ خواسته‌ای جز آزادی زندانیان سیاسی بخصوص آزادی زنان زندانی ندارد.