ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 01.05.2018, 18:10
آخرین سنگر اعتماد مردم به روحانی  درحال سقوط است

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین در واکنش به‌حکم مسدود شدن تلگرام از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، گفت: به‌واقع متأسفم برای کسانیکه فکر می‌کنند دنیای ارتباطات را می‌توانند قطع کنند و با ساختن مسائل واهی و توهماتشان نسبت به قطع تلگرام اقدام کردند.

وی تأکید کرد: نمی‌توان ارتباطات را بست و با فیلتر شدن تلگرام همه به بهشت نمی‌روند. ما خاطرات تلخ جمع‌آوری فله‌ای روزنامه‌ها و رسانه‌ها را به یاد داریم که با این اتفاق فساد چقدر افزایش یافت. فیلتر کردن تلگرام مشکلی از مردم را حل نمی‌کند با این اقدام نه بیکاری حل می‌شود و نه تورم و نه مشکل دیگری.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم ایستادگی دولت بر روی شعارهایش، گفت: آخرین سنگر اعتماد مردم نسبت به آقای رئیس‌جمهور در حال سقوط است، رئیس‌جمهور باید مردانه پای‌کار بیاید و فارغ از مسائل شعاری و سخنرانی مخالفت خودش را با فیلترینگ تلگرام اعلام کند و اقدامات حقوقی در قبال اقدام نسنجیده دادستانی که حکم فیلترینگ را صادر کرده، انجام دهد.

جعفرزاده معتقد است که فیلتر تلگرام شکاف بین حاکمیت و مردم را اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: باید ابتدا پیام‌رسان داخلی را ایجاد می‌کردیم و حق انتخاب را به مردم می‌دادیم تا آن‌ها انتخاب می‌کردند. اما فیلتر تلگرام درحالی‌که پیام‌رسان‌های داخلی ما جوابگو نیستند، بسیار کار نسنجیده و غلطی بود. این اقدامات نتیجه عکس می‌دهد.

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین تصریح کرد: انتظار دارم آقای رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات به جدیت وارد شوند. فیلتر نشدن شبکه‌های مجازی از آخرین شعارهای آقای رئیس‌جمهور است و اگر این شعارها هم با شکست روبرو شود دیگر مردم به هیچ رئیس‌جمهور و نماینده مجلسی اعتماد نخواهند کرد و پای صندوق‌های رأی هم نخواهند آمد.

جعفرزاده در خصوص استعفای وزیر ارتباطات اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: از استعفای وزیر ارتباطات اطلاعی ندارم و پیگیری‌هایم به نتیجه نرسیده و باید اقدام جدی در این خصوص انجام شود. ما تلگرام را تأیید نمی‌کنیم اما گرفتن حق انتخاب از مردم را نکوهش و سرزنش می‌کنیم. مردم باید حق انتخاب داشته باشند و خودشان تصمیم بگیرند که از کدام پیام‌رسان استفاده کنند.

وی گفت: خواهش می‌کنم که دولت اقدام جدی و عملی انجام دهد. سایر شعارهای دولت به هر دلیلی تحقق پیدا نکرد اینکه «انگشت بر روی دکمه فیلتر نمی‌رود» درحالی‌که تلگرام فیلتر شده، موجب بی‌اعتمادی مردم به دولت تدبیر و امید می‌شود و اگر به این شکل پیش برود مردم به شعارهای هیچ رئیس‌جمهوری اعتماد نخواهند کرد.

این نماینده مجلس بابیان اینکه امید ملت به حرف‌ها و شعارهای مسئولین است، تأکید کرد: فیلتر کردن تلگرام ضرورت ندارد و باید سریع‌تر رفع فیلتر کنند. این مسئول قضایی اشتباه کرد و این کار به‌هیچ‌وجه به مصلحت نظام نبود. بلکه تقابلی در قبال خواسته‌های مردم محسوب می‌شود.

جعفرزاده یادآور شد: فیلتر کردن تلگرام مانند کاری است که قبل از این با ویدئو و ماهواره کردیم. مردم از فیلترینگ تلگرام ناراحت هستند مخصوصاً افرادی که از این پیام‌رسان کسب درآمد می‌کردند آن‌ها نمی‌توانند از این پیام‌رسان به پیام‌رسان دیگر کوچ کند زمانی که آدرس مطب تغییر می‌کند درآمد پزشکان کاهش می‌یابد چه برسد به این گروه از مردم که از تلگرام کسب درآمد می‌کردند.

وی گفت: یک حالت قهر در جامعه در حال به وجود آمدن است. نمی‌توان دنیای ارتباطات را بست و نمی‌توان با قوه قهریه با مردم برخورد کرد و دادستان‌ها خیلی کارهای مهمی دارند که باید انجام دهند و بستن تلگرام کار صدم آن‌ها هم نیست.