ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 26.03.2018, 14:49
قیمت دلار در ایران از مرز ۵ هزار تومان گذشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، صرافی های منتخب بانکی امروز هر دلار را با ۱۴۴۰ ریال افزایش نسبت به دیروز به قیمت ۴۸ هزار و ۸۹۰ ریال به خریداران عرضه می کنند و به تبع آن هر دلار در بازار آزاد با ۵۸۰ ریال رشد به ۵۰ هزار و ۴۹۰ریال رسیده است.

هر یورو نیز در بازار آزاد با رشد ۳۸۰ ریالی نسبت به دیروز به رقم ۶۱ هزار و ۷۱۰ ریال رسیده و صرافی های بانکی نیز با ۲۲۵۰ ریال افزایش قیمت، آن را به نرخ ۶۰ هزار و ۴۷۰ ریال می فروشند.

پوند انگلیس در معاملات امروز بازار ۶۸۰ ریال افزایش داشت و به ۶۹ هزار و ۴۰۰ ریال رسید؛ هر درهم امارات نیز با افزایش ۲۳۰ ریالی ۱۳ هزار و ۸۰۰ ریال معامله می شود.

در سامانه نظارت ارز (سنا) که میانگین نرخ فروش ارزهای عمده در صرافی های مجاز درج می شود، نرخ هر دلار ۴۸ هزار و ۷۱ ریال، یورو ۵۹ هزار و ۸۳۵ ریال و درهم امارات ۱۳ هزار و ۲۱۸ ریال است.

* افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه
به دنبال افزایش نرخ ارزهای عمده، قیمت مسکوکات و مصنوعات طلا نیز در بازار رشد کرده است؛ هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۷۳۹ هزار ریال رشد نسبت به دیروز، ۱۷ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال فروخته می شود و نرخ هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با افزایش ۲۰۰ هزار ریالی به ۱۶ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال رسیده است.

معامله گران امروز هر نیم سکه را با ۱۲۰ هزار ریال افزایش ۸ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال و هر ربع سکه را با ۱۱۰ هزار ریال افزایش ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال فروختند و نرخ هر سکه گرمی نیز با ۱۰ هزار ریال افزایش به سه میلیون و ۴۱۰ هزار ریال رسید.

امروز در بازارهای جهانی نرخ هر اونس طلا ۸۶ سنت رشد داشت و به یک هزار و ۳۴۸ هزار و ۹ سنت رسید اما هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار ایران ۲۶ هزار و ۵۵۰ ریال گرانتر شد و به یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۹۸۰ ریال رسید.