ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 12.03.2018, 19:40
آزادی بازداشت شدگان زنِ تجمع ۸ مارس تهران

بازداشت‌شدگان زن تجمع ۸ مارس در برابر وزارت کار شامگاه دوشنبه، ۲۱ اسفند با قرار کفالت از زندان قرچک ورامین آزاد شدند.

این بازداشت‌شدگان صبح امروز ۲۱ اسفند به دادسرای اوین منتقل شدند و بعد از امضای قرار کفالت توسط کفیل‌های آنها بار دیگر به زندان قرچک منتقل شدند و اعلام شد که بعدازظهر آزاد می‌شوند. زنان بازداشت شده دقایقی پیش در حالی ‌که خانواده‌ها و یاران  آنها منتظر بودند، آزاد شدند.

طبق اعلام مقامات دادستانی روز چهارشنبه به وضعیت مردان بازداشت شده در تجمع ۸ مارس رسیدگی خواهد شد و احتمال آزادی آنها در آن روز وجود دارد.

تعدادی از بازداشت‌شدگان مرد در تجمع ۸ مارس در دو روز اول با قرار التزام و کفالت آزاد شدند اما هم چنان ۵ مرد با نام‌های علی افسونگر، علی سالم،‌ پیمان چهرازی، مهرداد قاضی‌ و جواد عباس توللی، از روز جمعه در زندان فشافویه بازداشت هستند.

طی فراخوان ۸ مارس، روز ۱۷ اسفند ماه زنان و مردان  مقابل وزارت کار حضور یافتند تا به نابرابری، بی‌عدالتی و شرایط نامساعد زنان در بازار کاراعتراض کنند. بسیاری از تجمع‌کنندگان قبل از رسیدن به محل تجمع با ضرب و شتم و خشونت نیروهای انتظامی، لباس شخصی‌ها و موتورسواران مواجه و پراکنده شدند. در همان لحظات اولیه بیش از ۵۰ زن و ۲۰ مرد بازداشت شدند. برخی در دو روز اول با قرار کفالت یا تعهد آزاد شدند.


خانواده‌‌ها در انتظار آزادی  بازداشت‌شدگان در مقابل زندان قرچک