ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 04.02.2018, 8:00
اعتصاب غذای آتنا دائمی و گلرخ ایرایی

آتنا دائمی و گلرخ ایرایی، دو فعال مدنی زندانی که به صورت غیرقانونی به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند، امروز در اعتراض به این عمل خلاف قانون، دست به اعتصاب غذا زدند. آنها طی بیانیه‌ای اعلام کردند که مسوول مستقیم اتفاقات پیش رو برعهده دادستانی، قوه قضاییه و سپاه ثارلله است.

متن بیانیه این دو زندانی به این شرح است:

١٠روز زمان كمی نیست برای جبران دستوری چند ساعته و برای اجرای قانون،١٠روز پیش با ضرب و شتم بدون هیچ توضیح قانونی به زندان قرچك منتقل شدیم، محل اجرای حكم ما طبق قانون زندان اوین و بند زنان این زندان بوده است و به هیچ عنوان حكم تبعید در پرونده نداشتیم. مهم این است كه اصل قانون تفكیك جرایم به راحتی نقض شده است.

١٠روز مهلت دادیم تا ما را به بند زنان زندان اوین كه محل اجرای حكم ما می‌باشد باز گردانند اما دریغ از حتی توضیح قانع كننده و قانونی برای این جابجایی، از امروز ١٤بهمن ٩٦ در اعتراض به نقض قانون تفكیك جرایم و تبعید غیر قانونی‌مان دست به اعتصاب غذا خواهیم زد و باز یك هفته مهلت می‌دهیم تا ما را به همان محل قبلی یعنی بند زنان زندان اوین بازگردانند در غیر این صورت در روز شنبه ٢١بهمن ٩٦ لب بر آب هم خواهیم بست و تا زمانی كه ما یعنی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی را همزمان و به همراه هم به بند زنان زندان اوین باز نگردانند و همچنین سهیل عربی را كه در حمایت از ما و در اعتراض به این  تبعید غیرقانونی در اعتصاب غذا و تبعید به سر میبرد را به بند سابق در اوین باز نگردانند دست از اعتصاب بر نخواهیم داشت و مسئولیت هر اتفاق ناگواری برای ما دو نفر و همچنین آرش صادقی و سهیل عربی و دوستان و رفقای دیگرمان كه در حمایت از ما دست به اعتراض زنند متوجه دادستانی، قوه قضاییه، سپاه ثارلله میباشد.

در ضمن ما از خانواده هایمان خواستیم كه دیگر به ملاقات ما در زندان قرچك نیایند وعده دیدار ما در صورت بازگشت ما به زندان اوین و بند زنان آن در سالن ملاقات اوین خواهد بود و در غیر این صورت شخص حاج مرادی میبایست جنازه های ما را به عزیزانمان تحویل دهد.

آتنا دائمی
گلرخ ایرایی

قرنطینه زندان قرچك
١٤بهمن ٩۶

***

نامه تعدادی از زندانی سیاسی زن اوین در اعتراض به انتقال غیرقانونی گلرخ ایرایی و آتنا دائمی به زندان قرچک:

ما جمعی از زندانیان بند زنان اوین نگران وضعیت همنبدیان خود، خانمها گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی هستیم .چنانچه مستحضر می باشید، در تاریخ ۹۶/۱۱/۴ خانمها گلرخ ابراهیمی ایرایی و اتنا دائمی را ابتدا به بهانه بازجویی در بند دو الف، از بند زنان خارج کردند و ساعاتی بعد ما مطلع شدیم ایشان را به زندان قرچک ورامین منتقل کرده اند.

زندان قرچک ورامین محل نگهداری زندانیان با جرائم عمومی میباشد در این زندان (زندان قرچک ورامین ) طبقه بندی و تفکیک جرائم رعایت نمیشود. این زندان در عمل فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری زندانیان است. عدم وجود آب قابل شرب، وضعیت نامناسب بهداشت و عدم وجود سیستم تهویه هوای مناسب تنها گوشه کوچکی از مشکلات زندانیان در این زندان است.

مجددا قابل ذکر است که ما جمعی از زندانیان بند زنان زندان اوین که نگران وضعیت ایشان هستیم خواستار اقداماتی فوری و موثر میباشیم .

اسامی امضا کنندگان:
آزیتا رفیع زاده، نسیم باقری، مریم النگی، زهرا زهتاپچی، نیگارا کریم اوا، فاطمه محمدی، الهام فراهانی، نرگس محمدی، مریم اکبری منفرد