ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 28.01.2018, 21:14
رفع محدودیت‌ دیدار موسوی و رهنورد با دخترانشان

پس از هفت سال و طبق اعلام مسئولان؛ محدودیت‌ ملاقات‌ دختران میرحسین و رهنورد با پدر و مادر محصور برداشته شد

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که طی دو ماه اخیر دو بار در هفته امکان ملاقات با پدر و مادر محصور خود در زندان خانگی را داشته‌اند، حالا بر اساس اعلام ماموران امنیتی می‌توانند هر زمان که خواستند به دیدار زهرا رهنورد و همسرش نخست وزیر دوران دفاع مقدس بروند.

به گزارش کلمه، دیدارهای اعضای خانواده میرحسین و رهنورد که از دو ماه پیش، از یک بار در هفته، به دو نوبت افزایش پیدا کرده بود، حالا با اعلام مسئولان به دختران، بدون محدودیت زمان شده و اعضای درجه یک (دختران و خانواده‌شان) می‌توانند بدون زمان‌بندی هفتگی به دیدار دو محصور خانه اختر بروند.

همچنین در هفته اخیر تعداد دیگری از خانواده رهنورد، از جمله برادر و چند نفر از اعضای نزدیک نیز اجازه یافته‌اند که در منزل مادر رهنورد و هنگامی که بر بالین مادر بیمارش حاضر بوده با او دیدار داشته باشند.

خواهران میرحسین نیز توانستند به همراه همسرانشان در منزل بن‌بست اختر با وی دیدار داشته باشند.

این تغییر در ملاقات‌ها بیشترین گشایش در حصر ظالمانه طی هفت سال گذشته است؛ هفت سالی که برخی ماه‌های آن با بی‌خبری مطلق خانواده از محصوران و بالعکس همراه بوده است.

دختران میرحسین و رهنورد ضمن استقبال از امکان حضور بیشتر در کنار پدر و مادر خود می‌گویند همچنان از تماس تلفنی و ارتباط مداوم با والدین محرومند. میرحسین و رهنورد نیز کماکان در خانه اختر محصورند و امکان ارتباط و تردد آزاد و نیز دیدار آزادانه با دیگران را ندارند.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در پایان هفتمین سال حصر خانگی خود به سر می‌برند. حصری که در دوره‌هایی طولانی با بی‌خبری مطلق ادامه یافت و در چند سال اخیر بالاخره ملاقات‌های دختران و برخی دسترسی‌ها مانند دریافت روزنامه و یا دیدار چند ماه یکبار با خواهران و برادران محصوران نظم و سامان پیدا کرده بود.

طی دو ماه گذشته اما در پی گشایش‌هایی اندک، مکان ملاقات از محل امن مجاور زندان اختر، به داخل خانه منتقل شده، ماموران از حضور در ملاقات منع شدند و تعداد دیدارها به دو بار در هفته افزایش پیدا کرده بود.

خانواده آقای موسوی تاکید کرده‌اند که هرگونه تغییر و تحول در وضعیت محصورین را به صورت شفاف از طریق منابع مورد وثوق خود به اطلاع مردم خواهند رساند.


اظهارات نرگس موسوی درباره نخستین دیدار  پدر و مادرشان

دختر میرحسین و رهنورد در گفت‌وگو با امتداد: ماموران اعلام کردند بدون هماهنگی قبلی می‌توانیم به دیدار پدر و مادر برویم

نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در گفت‌وگو با امتداد خبر از ملاقات بدون هماهنگی دختران موسوی و رهنورد در محل حصر با پدر و مادرشان داد.

وی به امتداد گفت: حدود یک هفته‌ی پیش ماموران امنیتی به ما اعلام کردند که در هر زمانی که بخواهیم بدون هماهنگی قبلی می‌توانیم به دیدار پدر و مادر خود برویم. اما ما خیلی مطمئن به این مساله نبودیم.

موسوی در ادامه گفت: همچنین آنها گفته بودند که ممکن است دو گیت نخست کوچه اختر مشکلی ایجاد کنند که رفع آن در دست نگهبانان نیست.

نرگس موسوی افزود: بالاخره امروز دل به دریا زدیم و خودمان رفتیم به ملاقات پدر و مادرمان. اولش آسان نبود و سخت‌گیری کردند اما سریعا رفع شد و وارد خانه شدیم. برای ما که حتی ۸ ماه نیز شده بود ملاقات نداشتیم این اتفاق خیلی خوبی بود.