ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 31.12.2017, 10:00
تحلیل‌های توییتری درباره اعتراض‌ها

سهند ایرانمهر:
نکته ای است که من باید با شما در میان بگذارم، شمایی که بر سکوی این صفحه داغ ایستاده اید..در اثنای داد خواهی نباید مرتکب بی‌دادگری شویم. نباید تشنگی آزادی را با نوشیدن از جام نفرت رفع کنیم.(مارتین لوترکینگ سخنرانی من رویایی دارم)

Hamed Shojaie:
«نان، کار، آزادی» شعار حق و زیبایی است.اما یادمان باشد که دو تای اول محتاج #رونق_اقتصادی در سایه #ثبات و آرامش است و سومی قطعا با ناآرامی و #آشوب از دست خواهد رفت.

غلامرضا حیدری:
بدترین نوع برخورد با معترضان، برخورد امنیتی و انتظامی است. قطعا یکی از مهم‌ترین عوامل تشدیدکننده اعتراضات رویکرد اشتباه اقتصادی از ابتدای انقلاب تاکنون است.

تاریشکا:
تجمع مردمی در شهر مذهبی مشهد و شهر به نسبت سکولار رشت همگی برآیند این است که در جلب رضایت هیچ بخشی از جامعه موفق نبودیم. نبود امید و شادی و رفاه نسبی و فشار مضاعف زندگی به مردم شبیه زلزله تهران است که با اینکه منتظرش هستیم اما برای کاهش خساراتش کاری نمیکنیم.

دانيال خانقلى:
عجيب ترين و نو ترين شعارى كه امروز شنيدم اين بود: “اصلاح طلب، اصولگرا، ديگه تمومه ماجرا” قطع اميد از همه ى جناح هاى سياسى نشان دهنده ى عمقِ خستگىِ مردم است و البته كه بايد مراقب فرصت طلبانى بود كه درصدد مصادره‌ى #تظاهرات_سراسری ملّت هستند. #مردم_گله_مندند

علیرضا خوشبخت:
صف ذوق زدگان از شورش های خیابانی را که می بینم از رسایی تا منافقین و ترامپ، یاد این دیالوگ می افتم از فیلم سوته دلان که حق است این روزها #اصلاح_طلبان به نظام بگویند : «ای‌وای که چقدر دشمن داری خدا! دوستاتم که مائیم، یه مشت عاجزِ علیل ناقص عقل،که درحقّ‌شون دشمنی کردی.»

احسان بداغی:
چقدر خوب است اگر #دولت #روحانی در راستای دفاع از #حقوق_شهروندی و احیاء #اصل_27_قانون_اساسی، تجمعات اعتراضی اخیر را بپذیرد و به صورت ایجابی به آن نگاه کند. این بهترین فرصت برای رسمیت بخشیدن به اصول معطل مانده قانون اساسی در راستای #حق_مردم است.

Elham Pavehnejad:
صبح‌ چشم باز کردم دراینستاگرام با یک حمله‌ی فحاشی مواجه شدم! برای همونایی که تادیروز قهرمان و شیرزن خادم وطن بودم، امروز به دلیل این که عکس از نمایشگاه دوستم‌گذاشتم نه شلوغیها شدم‌خائنِ نون به نرخ روز! همچین سرعت قدرت تحلیلی در بسیاری نهفته است! خدایا ما را اول از خودمان مصون‌دار!

Masoud Bastany:
۱_ وقتی احزاب تنها ستادهای انتخاباتی فصلی اند!
۲_ وقتی اخبار فرمایشی و شایعات تنها گزینه های کسب خبرند!
۳_ وقتی هراس بازگشت #احمدی‌نژاد راهکار اتحاد_انتقاد با دولت #روحانی مطرود می‌کند!
۴_ وقتی فرصت طلبان لباس #اصلاح‌طلبی می پوشند و امتدادطلبی در اصلاحات رخنه می‌کند! #اعتراضات_سراسری

ساما:
مسئله‌ها را می‌توان جمع کرد با هزار راه؛ حل‌شان کنید. ۸۸ جمع شد، نه حل. این اعتراض‌ها را هم اگر حل نکنند، اثراتش باقی‌خواهی‌ماند.

siavash fallahpour:
مجاهد خلقی فعال شده سعودی از خوشحالی نمیدونه چیکار کنه هرچی تروریست تو عراق و سوریه بوده داره حمایت میکنه و هشتگ میزنه و تلخ‌تر از همش، اینه که هیچکدوم از این ‘واقعیت‌ها’ نمیتونه و نباید توجیهی برای نشنیدن صدای هموطنی باشه که از فشار اقتصادی به فریاد اومده #ایران

نوید لطیفی:
در برابر #شورش_کور تمام‌قد می‌ایستیم اما از امید و گفتگو خسته نمی‌شویم، از #آشوب دوری می‌گزینیم اما تحقیر نمی‌کنیم که مالباختگان و خانه‌نشینان کم تحقیر نشده‌اند این سال‌ها.#مسیر_درست را از ۷۶ تا ۹۶ آمده‌ایم، آنقدر آمده‌ایم که به عقب برنگردیم. ثبات سرمایه ماست #هموطن_به_خانه_برگرد

Mehdi babaei:
با وحدت می‌شود از اتفاقات اخیر عبورکرد، اما تصور کنید این روزها اگر یک مسئول عالی معترضان را خس‌وخاشاک یا گوساله و بزغاله خطاب می‌کرد، چه نفتی روی آتشی کوچک ریخته و خشم مردم را چقدر افزایش می‌داد.پ.ن: وقتی مطهری از نقش احمدی‌نژاد در وقایع۸۸ می‌گوید، از چنین نقشی سخن گفته.

Sadra Mohaqeq:
اگر درایتی در کار باشه الان بهترین شرایط برای برخورد جدی و بدون تعارف و مماشات با فساد و اختلاسگرانه -که هر کدومشون به یک شخص یا نهاد مهم وصلن و تو شرایط عادی باهاشون برخورد نشد -در وضعیت اقتصادی نامطلوب خبر اختلاس‌های چند هزارمیلیاردی امان و امید مردم رو گرفت و به یأس بدل کرد.

Mona Borzouei:
یعنی تو این وضعیت امثال مريم رجوى و محمد حسينى و شاهزاده پهلوى اميدوار شدن ومی‌خوان بيان؟ smile) پس بفرماييد ما پياده از مرز خارج شيم

::alimosleh:
بعد از سال‌ها وضعیت «حساس کنونی» به وضعیت «نمی‌دونیم چه خبره» خوش آمدیم جمیعا.

اختاپوس:
حالا اينا نميدونن اينترنتو قطع كنن علاوه بر ما يه سرى مامان بابا و مام بزرگ بابابزرگ ميريزن تو خيابون چون نتونستن تو گروهاشون استيكر لطف كرديد نستعليق بفرستن انقلاب خودجوش ميكنن.