ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 20.12.2017, 17:57
آلمان: به همراه آمریکا با نفوذ ایران مقابله می‌‌کنیم

وزیر خارجه آلمان گفت که قصد داریم به همراه آمریکا و عربستان سعودی و دیگر کشورهای هم‌پیمان در منطقه با نفوذ ایران و نقش‌آفرینی حزب‌الله لبنان مقابله کنیم.

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن توضیح داد: آلمان و عربستان سعودی درباره ضرورت ایستادن در مقابل نقش سیاست خارجی ایران در منطقه و محدود کردن نقش آفرینی حزب الله لبنان توافق نظر دارند. عربستان سعودی به شدت درباره ایران، نگران است. به مانند عربستان سعودی، ما نیز درباره نقش سیاست خارجی ایران در منطقه نگران هستیم.

گابریل ادامه داد: ما می خواهیم به صورت مشترک با آمریکایی ها و هم پیمانان خود در منطقه با مشکل نقش ایران روبه رو شویم. درباره لبنان ما به عربستان سعودی درباره نگرانی از نقش حزب الله به عنوان یک گروه شبه نظامی و نقشی که در منطقه بازی می کند هم نظر هستیم.

وزیر خارجه آلمان حدود یک ماه قبل با گفتن مطالبی درباره عربستان سعودی باعث خشم مقامات ریاض شده بود. وزیر خارجه آلمان گفته بود که رفتارهای عربستان سعودی با سعد حریری نخست وزیر لبنان، عادی نیست.

واکنش آلمان به کمک تسلیحاتی ایران به حوثی‌ها

هم‌زمان با انتشار گفت‌وگو وزیر امور خارجه آلمان با الشرق الاوسط، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که ایران آشکارا به یمن‌ سلاح می‌فرستد و با این اقدام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.

این موضع‌گیری وزارت خارجه آلمان، واکنشی به تازه‌ترین حمله موشکی حوثی‌ها به ریاض بود. اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان، خواستار پایان یافتن فوری این حملات شد.

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان،  حمله موشکی از یمن به ریاض را به شدت محکوم کرد و خواستار پایان یافتن فوری این حملات شد.

زایبرت در ادامه نگرانی جدی کشورش را از ارسال سلاح‌ توسط ایران به یمن اعلام کرد. او گفت ایران آشکارا به یمن سلاح می‌فرستد و با این اقدام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می‌کند.

به گفته سخنگوی دولت آلمان در گزارش سازمان ملل متحد در این باره آمده که نشانه‌هایی وجود دارد که ایران در پرتاب موشک از یمن به عربستان در تاریخ‌ بیست‌و‌دوم ژوئیه و چهارم نوامبر دست داشته است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید ایران هیچ دخالتی در حمله موشکی به عربستان سعودی ندارد. به گفته او «آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته است.»