ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 18.10.2017, 20:02
ماموران امنیتی از خروج خاتمی از خانه جلوگیری کردند

وبسایت سحام‌نیوز، وابسته به حزب اعتماد ملی نوشته است بعد از ظهر چهارشنبه ۲۶ مهر از سوی نهادهای امنیتی به سیدمحمد خاتمی اطلاع داده شده که حق خروج از منزل را ندارد.

بنا بر این گزارش، پیرو این دستور، نیروهای امنیتی با حضور در مقابل منزل سید محمد خاتمی شرایط مشابه روزهای نخستین حصر آقای کروبی را برای ایشان ایجاد کرده‌اند. به محافظان وی نیز دستور مشابهی مبنی بر ممنوعیت خروج خاتمی از منزل داده شده بود.

پیرو این دستور، نیروهای امنیتی با حضور در مقابل منزل سید محمد خاتمی شرایط مشابه روزهای نخستین حصر آقای کروبی را برای ایشان ایجاد کردند.

اما سحام‌نیوز ساعتی بعد نوشت خودروهای‌های متعلق به نهاد امنیتی، منزل سید محمد خاتمی را ترک کرده‌اند. این حصر خانگی موقتی با هدف منع اجباری وی از حضور در برنامه از قبل تعیین شده امروز صورت گرفته است.

طبق برنامه قبلی، مقرر بوده امروز رئیس دولت اصلاحات با وزرای سابق خود در بنیاد باران دیدار کند. این حصر موقت با هدف برهم زدن این دیدار صورت گرفته است.

عماد خاتمی، فرزند محمد خاتمی نیز در توییتر نوشت «نیروهای امنیتی دقایقی پیش از مقابل درب خانه پدرش رفتند» صرفا اومده بودن که جلوی رفتن محمد خاتمی به جلسه را بگیرند.

وبسایت خبری کلمه نیز در خبری نوشته است ماموران امنیتی با حضور در جلوی در منزل سیدمحمد خاتمی، برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر مانع از خروج وی از منزل شدند.

به گزارش کلمه، ماموران امنیتی ساعتی پیش با حضور در مقابل در منزل سیدمحمد خاتمی به وی اطلاع دادند که دستور دارند مانع از خروج وی از منزل و حضور در مراسمی که بنا بود رییس جمهور اسبق ایران در آن حضور یابد، شوند. ماموران پس از اعلام این حکم در یک ماشین در کوچه خاتمی مستقر شده‌اند.

ممانعت از حضور خاتمی در مراسم‌های خاص طی دو سال اخیر از سوی دادستانی انجام شده است. اما پیش از عاشورا ماموران دادستانی به محافظان رییس جمهور اسبق ایران خبر دادند که حکم سه‌ماهه‌ای دریافت کرده‌اند که خاتمی اجازه شرکت در برخی مراسم را ندارد.

لازم به ذکر است که سیدمحمد خاتمی روزها در دفتر کار خود حاضر می‌شود و طی این مدت برای برخی از برنامه‌ها مانع‌تراشی شده است.