ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 02.10.2017, 16:10
تیراندازی در لاس‌وگاس با ۵۸ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی

به گفته پلیس آمریکا در تیراندازی لاس‌وگاس بیش از ۵۸ تن کشته و بیش از ۵۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. شبکه خبری ان بی سی هویت مهاجم را مردی ۶۴ ساله به نام «استفن پداک» اعلام کرد. در همین حال، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

به گزارش ایسنا، به گزارش اسکای نیوز، خبرگزاری “اعماق” وابسته به گروه تروریستی داعش مدعی شد که این گروه مسئول این حمله است.

خبرگزاری اعماق ادعا کرد، کسی که دست به این حمله زد، از سربازان داعش بوده و این عملیات را بنا به درخواست‌ها جهت هدف قرار دادن ائتلاف بین المللی ضد داعش انجام داده است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده است که شواهدی مبنی بر ارتباط میان عامل حمله با داعش وجود ندارد.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی درخصوص این حمله اعلام کرد که برای بزرگداشت قربانیان این حمله، پرچم آمریکا به صورت نیمه برافراشته درمی‌آید.

وی گفت، دفتر تحقیقات فدرال و امنیت داخلی با مسئولان محلی برای حمایت از انجام تحقیقات درخصوص این حمله‌ که انگیزه‌های “شیطانی” داشته است، درحال همکاری هستند.

ترامپ تصریح کرد: این حمله بسیار شرورانه بوده است و ایالات متحده در قبال این حمله متحد می‌ماند.

پلیس اواخر یکشنبه شب به وقت محلی لاس وگاس برای مقابله با یک حادثه تیراندازی در نزدیکی هتل «مندلی بی» به این منطقه اعزام شد.

بر اساس گزارش‌ شاهدان، مرد مسلح از طبقه سی و دوم هتل به سوی جمعیتی که پایین بودند، شلیک می‌کرد. در هنگام تیراندازی یک فستیوال موسیقی در آن منطقه در حال برگزاری بود.

پلیس آمریکا اعلام کرد، در این تیر اندازی ۵۸ تن کشته و بیش از ۵۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. پلیس آمریکا تاکید کرد که شواهدی مبنی بر ارتباط عامل این حمله با گروه‌های تندرو وجود ندارد.

البته بنا بر اعلام مقامات لاس‌وگاس ۴۰۶ تن برای درمان به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد اکثرا سرپایی درمان شده و بستری نشدند. کلیپ‌های ویدیویی از محل حادثه نیز نشان می‌دادند که صدها نفر در حال فرار از محل و تلاش برای زیر دست و پا نماندن هستند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها مهاجم پیش از رسیدن پلیس خودکشی کرده و پلیس اعلام کرده خانم ماریلو دنلی، شریک زندگی و  یا هم‌ خانه استفن پداک ۶۴ ساله را برای بازجویی دستگیر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در واکنش به این حمله در توییتی تاسف و تسلیت خود را اعلام داشت و نوشت: با قربانیان تیراندازی وحشتناک لاس‌وگاس ابراز همدردی کرده و به آنها تسلیت می‌گویم. خدا رحمتشان کند.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نیز در واکنش به این حمله گفت که از حمله به یک فستیوال موسیقی که ۵۰ کشته برجای گذاشته وحشت کرده و کشورش آماده کمک به هر فردی است.

جانسون در بیانیه‌ای اعلام کرد: من از حمله وحشتناک به فستیوال موسیقی در ال وگاس وحشت کردم. بریتانیا در کنار مردم آمریکا و در مقابل این گونه خشونت‌ها ایستاده است. فکر من با تمام کسانی است که در این حمله گیر افتادند. دفتر امور خارجی و کشورهای مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه با مقام‌های لاس وگاس برای کمک به قربانیان احتمالی انگلیسی در این حمله تماس گرفته است. ما آماده کمک هستیم.