ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 01.10.2017, 21:08
بیش از ۱۴۰۰ کودک سوری توسط روسیه کشته شده‌اند

خبرگزاری آناتولی: دیده‌بان حقوق بشر سوریه در آستانه دومین سال دخالت نظامی روسیه در سوریه طی گزارشی اعلام کرد: نیروهای روسیه پس از دخالت در سوریه خود برای پشتیبانی از رژیم اسد صدها بار دست به حملات غیرقانونی زده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است:

«در حملات روسیه ۵۲۳۳ غیر نظامی، از جمله ۱۴۱۷ کودک و ۸۸۶ زن کشته شده اند. روسیه ۸۵ درصد مناطق مخالفان رژیم اسد و تنها ۱۵ درصد مناطق تحت کنترل داعش را هدف قرار داده است.

حتی در مناطق تحت کنترل این گروه بیشتر منازل غیرنظامیان بمباران شده است. نیروهای روسیه طی این مدت مرتکب 251 حالت قتل عام شده اند.

حداقل ۷۰۷ بار مراکز مهم غیرنظامی از جمله ۱۰۹ بار مساجد، ۱۴۳ بار مراکز آموزشی و ۱۱۹ بار مراکز پزشکی توسط روسیه بمباران شده است.

همچنین نیروهای روسیه حداقل ۲۱۲ بار از بمب خوشه ای که اکثر آنها در استان ادلب بوده و حداقل ۱۰۵ بار از مهمات آتش‌زا بیشتر آن در استان حلب بوده استفاده کرده اند.

در حملات روسیه ۴۷ نفر از پزشکان، از جمله ۸ زن، ۲۴ نفر از کارمندان اداره دفاع مدنی و ۱۶ فعال رسانه کشته شده اند. حملات روسیه منجر به آوارگی بیش از ۲٫۳ میلیون نفر سوری شده است».

نیروهای سوری -روسی پس از حمله هیات تحریرالشام به مواضع رژیم اسد، از ۱۹ ماه جاری حمله گسترده‌ای را در استان ادلب آغاز کردند.

طی ۸ روز گذشته منطقه کاهش تنش‌ در ادلب توسط سوریه و روسیه ۷۱۴ بار مورد هدف قرار گرفت. در این حملات ۱۳۷ نفر، از جمله ۲۳ کودک، ۲۴ زن و ۵۲ نفر از مسلحان کشته شده اند.

کشورهای ضامن آتش بس شامل ترکیه، روسیه و ایران در نیمه سپتامبر امسال در آستانه به ایجاد منطقه کاهش تنش استان ادلب امضا کردند.

وزارت دفاع روسیه در ۳۰ سپتامبر سال ۲۹۱۵ از آغاز حملات هوایی در سوریه خبر داد. روسیه ادعا می‌کند این حملات به درخواست بشار اسد و برای بمباران مواضع گروه تروریستی داعش انجام خواهد گرفت.

آمریکا، کشورهای غربی و مخالفین رژیم بشار اسد اعلام کردند ۹۰ درصد این حملات متوجه مواضع ارتش آزاد سوریه و دیگر گروه‌های مخالف رژیم اسد شده است.