ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 19.09.2017, 15:48
رژیم ایران بیشتر از همه از مردم خود می‌ترسد

دونالد ترامپ روز سه شنبه  ۲۷ شهریور، در نخستین سخنرانی خود در نشست عمومی سازمان ملل، از جکله درباره رفتار حکومت ایران و توافق هسته‌ای با ایران سخن گفت.

ترامپ گفت:

* حکومت ایران، یک کشور به لحاظ تاریخی غنی و ثروتمند را به کشوری یاغی با اقتصادی نحیف بدل کرده است. کشوری که اکنون صادرات آن فقط خشونت و خونریزی شده است.

* حکومت ایران سرمایه این کشور را خرج گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس می‌کنند. این در حالی است که این ثروت متعلق به مردم ایران است که در سوریه و یمن هزینه می‌شود.

* رهبران ایران یک دیکتاتوری در پشت پوشش دموکراسی را به نمایش گذاشته‌اند. آنها به جای خرج کردن ثروت کشور برای مردم، مردم را قربانی می‌کنند و پولها را روانه حماس و حزب‌الله می کنند تا به کشورهای دیگر حمله کنند. ثروت ایران متعلق به مردم است اما الان صرف تروریست‌ها در سوریه و یمن می‌شود.

* ایران کشوری است که فرهنگ غنی دارد و مردم ایران می خواهند به ریشه های اصیل خود بازگردند، روزهایی که شاد و رو به پیشرفت باشند.

* از دولت ایران می خواهیم که به حقوق مردم خود احترام بگذارد و مردم ایران به دنبال تغییر هستند.

* همین ترس رژیم ایران از مردم باعث شده که آنها مقابل دسترسی مردم به اینترنت را بگیرند. معترضان و ناراضیان را به زندان بیاندازند.

* توافق هسته‌ای با ایران، بدترین توافق یک طرفه‌ای است که آمریکا تاکنون امضا کرده است. این توافق هسته ای باعث شرمندگی آمریکا است.

* از دولت و رژیم ایران می خواهیم که دنبال مرگ و خشونت نرود. دولت ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند.

* ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم کشوری که مرگ بر آمریکا می‌گوید، می‌خواهد اسرائیل را محو کند و دشمن متحدان ما است، به سلاح اتمی دسترسی داشته باشد.

* آمریکا نمی‌تواند اجازه دهد این رژیم جنایتکار به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در منطقه ادامه دهد و بر توان موشکی خود بیفزاید.