ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 10.09.2017, 18:00
اقدام عاجلی برای رفع حصر انجام دهید

نامه جمعی از فعالان ملی ـ مذهبی به رییس جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی
جهت رفع حصر خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی

به نام خدا
جناب آقای حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی
با سلام و احترام

امروز ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ در سالروز وفات مفسر کبیر قرآن و منادی اسلام رحمانی که نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت از جنابعالی می‌خواهیم تا در هفتمین سال از حصر خانگی سرکار خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی امکان آزادی نامبردگان را فراهم سازید.

طی این مدت جامعه مدنی ایران اعم از سازمان‌ها، احزاب و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بارها تقاضا کرده‌اند تا به هر نحو ممکن به وضعیت موجود خاتمه داده شود. جنابعالی در مبارزات انتخاباتی نیز شاهد بودید که در هر تجمع و گردهمایی حاضران خواستار تلاش و پیگیری برای رفع حصر بودند به‌گونه‌ای که می‌توان این خواست را در ردیف مطالبات ملی قرار داد.

این‌چنین، و به حرمت سوگندی که در مقام منتخب مردم و در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال بیان کرده‌اید (اصل ۱۲۱ قانون اساسی) از شما درخواست می‌شود با توجه به اینکه ادامه وضع موجود بنا بر نظر قریب به اتفاق حقوقدانان خبره و مستقل کشور نقض اصول متعدد قانون اساسی (ازجمله اصول ۹، ۲۲، ۳۲، ۳۳، ۳۴ و ۳۷) است اقدام عاجلی را به‌منظور رفع حصر انجام دهید.

بی‌تردید شما در مقام رییس شورای عالی امنیت ملی (اصل ۱۷۶) از اختیارات کافی برای مداخله این شورا و تلاش برای متقاعدسازی مقام‌های عالی نظام به‌منظور تجدیدنظر در این موضوع برخوردارید.

از خداوند قادر متعال آرزومند خیر و صلاح برای ملت ایران و پیروزی شما در این امر خطیر هستیم.

۱۹ شهریور ۱۳۹۶

حمید احراری، محمد بسته‌نگار، حبیب‌الله پیمان، علیرضا رجایی، بهمن رضاخانی، حسین رفیعی، رضا رییس طوسی، احمد زیدآبادی، حسین شاه‌حسینی، احسان شریعتی، فیروزه صابر، کیوان صمیمی، اعظم طالقانی، طاهره طالقانی، محمود عمرانی، نظام‌الدین قهاری، فاطمه گوارایی، محمد محمدی اردهالی، مینو مرتاضی لنگرودی، سعید مدنی، محمد نکو روح، ناصر هاشمی.