ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 18.08.2017, 15:29
فریاد خزعلی در بیمارستان: قصد جان مرا کرده‌اند

مهدی خزعلی، فرزند آیت‌الله خزعلی که پس از اعتراض‌های مردمی ۱۳۸۸ بارها بازداشت شده است، پس از اعتصاب غذای خشک امروز به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد.

به گزارش کلمه، مهدی خزعلی که از بیست و دو مرداد ماه سال جاری به دنبال ضرب و شتم و بازداشت توسط مأموران حفاظت امنیتی بازداشت شده بود، امروز بعد از افت شدید فشار خون برای درمان به بیمارستان بقیه‌الله رفت.

به گفته شاهدان عینی، وی که بر صندلی چرخدار نشسته بود توسط چند مامور امنیتی همراهی می‌شد. شاهدان عینی که شاهد اعتراض‌های مهدی خزعلی به ماموران امنیتی بودند، گزارش کرده‌اند که خزعلی فریاد می‌زد و می‌گفت که لاریجانی‌ها قصد جان او را کرده‌اند.

یکی از شاهدان عینی به خبرنگار کلمه گفت: مهدی خزعلی در بیمارستان فریاد می‌زد به خانواده من اطلاع دهید می‌خواهند مرا بکشند. وی تلاش داشت شماره تلفن خانواده خود را در اختیار بیمارانی که در حال عبور بودند، قرار دهد.

مهدی خزعلی از زمان بازداشت تاکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد و حال عمومی وی نگران‌کننده گزارش شده است.

در همین حال، آیت‌الله صانعی طی تماس تلفنی با خانواده مهدی خزعلی خواستار آزادی و همچنین پایان دادن به اعتصاب غذای خشک وى شده است.

آخرین بار وقتی مهدی خزعلی بازداشت شد، به دنبال اعتصاب غذا و وخامت حال وی، نماینده دادستانی و پزشکی قانونی در بیمارستان حکم بر عدم ادامه محکومیت وی دادند.

پیش از این صادق لاریجانی گفته بود: «حالا که اعتصاب مد شده بهتر است یک آقازاده تندرو اولین قربانی اعتصاب‌ها باشد.» خطاب او به مهدی خزعلی بود که بارها از برادران لاریجانی انتقاد کرده بود.

خزعلی سال گذشته در نامه‌ای از اوین نوشته بود: «سؤال از نحوه مصرف سود ۶۳ حساب قوه قضاییه با کشتن من از ذهن ملت حذف نخواهد شد، «تنها راه حسابرسی و شفافیت است». باید خروجی این ۶۳ حساب توسط حسابرسان خبره بررسی و به مردم گزارش شود. این‌که چند کارمند بانک و قوه قضاییه که حساب‌ها را لو داده‌اند را دستگیر کنید یا مهدی خزعلی رو بکشید، مشکل شما را دو چندان می‌کند؛ «آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟!»