ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 29.07.2017, 13:04
حکومت و دولت مسئول جان محصورین هستند

در پی شرایط جسمی مهدی کروبی و بستری شدن وی در بیمارستان قلب تهران و سپس ترخیص ایشان، خانواده مهدی کروبی بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به گزارش سحام، در این بیانیه بر مسئولیت حکومت و دولت تاکید شده و آمده: «صریحا اعلام کنیم که در کنار شخص حاکم و سیستم فشل قضایی، رئیس جمهور و وزیر اطلاعات مسئول مستقیم جان محصورین می‌باشند.»

در بخشی دیگر از این نامه به نقش «فروغی» سر تیم حفاظت دو رهبر جنبش سبز اشاره شده و آمده است: «اگر دولت اعتدال به واسطه دیگر الویت‌هایش خود را متعهد به پاسخگویی به مطالبات اساسی مردم در رفع حصر، ایجاد بستر مناسب برای آزادی‌های سیاسی و مدنی و رها کردن نخبگان از بند نمی‌داند لیکن موظف به پاسخگویی در قبال رفتارهای غیر قانونی و انسانى مأمورین خود نظیر فروغی که مأموریت خود را ستاندن تدریجی جان کروبی و موسوی می‌داند، می‌باشد.»

طی روزهای اخیر دو گزارش نگران کننده پیرامون وضعیت سلامت مهدی کروبی و میرحسین موسوی منتشر شد. طی ۶ سال و نیم گذشته بارها درخواست قانونی شدن حبس خانگی این رهبران جنبش سبز به مراجع قانونی اعلام شده است. لیکن آیت الله خامنه‌ای همچنان بر دستور غیر قانونی و غیر شرعی خود تاکید دارد.

متن بیانیه خانواده مهدی کروبی که در اختیار سحام قرار گرفته بدین شرح است:

مردم شریف ایران

در ابتدا متعهدیم مراتب سپاس و تشکر فراوان خود را نسبت به محبت بی‌دریغ مردم بزرگوار و شریف ایران به آقای کروبی آنهم در این روزهای سخت را اعلام کنیم. در عین حال موظف به ارایه گزارش به محضر مردم شریف ایران از آخرین روند وضعیت درمانی ایشان و تلاش نماینده وزارت اطلاعات در مختل کردن عامدانه این روند درمانى هستیم.

مردم عزیز

همانطور که می‌دانید عزیز در حصرمان پس از افت شدید فشار قلبى و تشخیص تیم پزشکی از جمله پزشک محترم وزارت اطلاعات به بیمارستان قلب تهران منتقل و سپس بسترى شدند. روند درمان آقای کروبی در این مرکز تخصصی زیر نظر دکتر صادقیان و دکتر صاحب جان در حال انجام بود که ایشان علی رغم تشخیص یکی از پزشکان معالج و خواست صریح خانواده مبنی بر تداوم روند درمان و مراقبت‌های ضروری با فشار نماینده مطلق عنان وزارت اطلاعات از بیمارستان مرخص شدند و روند درمان نیمه تمام رها گردید. همین امر موجب شد که پزشک وزارت اطلاعات صریحاً اعلام کند که در کنار کارهای انجام شده در بیمارستان آقای کروبی در محل حصر نیاز به مراقبت جدی دارند؛ مراقبتی که در عمل انجام نشد و متاسفانه دیروز عصر برابر با روز جمعه ششم مرداد ماه ایشان مجدداً با عارضه قلبی مواجه گردیدند.

در شش سال و نیم گذشته در کنار اراده غیر قانونی و ظالمانه حاکم در اعمال خودسرانه حصر و مجازات، وزارت اطلاعات نیز مسئول مستقیم اعمال حصر کروبی، موسوی و رهنورد است. نماینده آن وزارتخانه فردی ست ظاهرا بنام آقای فروغی. این فرد ایجاد موانع متعدد برای محصورین و آزار و اذیت دو خانواده کروبی و موسوی را از ابتدای حضورش به طرق مختلف رقم زده است. مختل کردن روند درمان و مانع شدن از پیگیری امور درمانی محصورین بخشی از رسالت تعریف شده این فرد است و شوربختانه دولت و شخص وزیر اطلاعات با وجود هشدارهای دو خانواده تاکنون کوچکترین توجهی به این مهم نکرده‌اند. لذا چاره‌ای نداریم جز آنکه صریحا اعلام کنیم که در کنار شخص حاکم و سیستم فشل قضایی، رئیس جمهور و وزیر اطلاعات مسئول مستقیم جان محصورین می‌باشند.

اگر دولت اعتدال به واسطه دیگر الویت‌هایش خود را متعهد به پاسخگویی به مطالبات اساسی مردم در رفع حصر، ایجاد بستر مناسب برای آزادی‌های سیاسی و مدنی و رها کردن نخبگان از بند نمی‌داند لیکن موظف به پاسخگویی در قبال رفتارهای غیر قانونی و انسانى مأمورین خود نظیر فروغی که مأموریت خود را ستاندن تدریجی جان کروبی و موسوی می‌داند، می‌باشد.

در پایان ضمن التماس دعای فراوان از مردم عزیز و هموطنان در اقصی نقاط دنیا متعهدیم از لطف و محبت مراجع معظم تقلید بویژه آیات عظام صانعی، بیات و دستغیب، ریاست اسبق جمهور جناب آقای سید محمد خاتمی و آقایان سیدحسن خمینی، دکتر عارف، دکتر‌هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان، دکتر کریمی رئیس بیمارستان قلب تهران، دکتر علی مطهری نایب رئیس مجلس شورا و دیگر نمایندگان محترم آن مجلس، عبدالله نوری، سید‌هادی خامنه‌ای، منتجب نیا، و دیگر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی و نیز احزاب و گروه‌ها بویژه اعضای محترم احزاب اعتماد ملی، مشارکت اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب، اتحاد ملت، مجمع روحانیون و نیز روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و حقوق بشری در داخل و خارج از کشور، خانواده‌های شهدا، زندانیان سیاسی و دیگر جمعیت‌ها اعلام کنیم.

خانواده مهدی کروبی