ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 08.05.2017, 15:44
حسن روحانی: از دروغ و فریب خسته شده‌ایم

حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات طی سخنانی در کرمانشاه،‌ با بیان اینکه سراسر کرمانشاه شور شما دختران و پسران است، گفت: مردم عزیز استان کرمانشاه می‌خواهم به شما بگویم اگر سال ۹۲ و سال ۹۳ به شما وعده دادم که بزرگترین طرح آبادانی و طرح آبرسانی ایران در کرمانشاه به وعده عمل کردم.

اهم اظهارات روحانی در کرمانشاه

* در دولت یازدهم، ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی اعتبار کرده‌ایم و ان‌شاالله ۲۰ هزار هکتار با این آب آبیاری خواهد شد و ان‌شاالله در سال‌های آینده تا ۱۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد و ان‌شاالله راه آهن کرمانشاه در خرداد به راه آهن سراسری متصل خواهد شد. قصر شیرین منطقه آزاد خواهد شد. احداث راه آهن شهری و مترو هم در دولت دوازدهم در کرمانشاه انجام خواهد شد.

* عده‌ای از آزادی جوانان نگران هستند. چرا حرف‌های دلتان را به جوانان نمی‌گویید و چرا حرف‌هایی که در جلسه خصوصی می‌گویید، نمی‌گویید همان حرفهایی که در جلسه خصوصی گفتید؛ که جوانان فرصت نیستند، تهدید هستند، می‌خواهید ایران در حصر و محاصره باقی بماند و ارتباط جوان ایرانی با دنیا قطع شود. روحانی در این چهار سال در مقابل شما ایستاد و من با کمک شما آماده‌ام چهار سال دیگر هم بایستم.

* آنها از اینکه مردم ایران می‌توانند با مردم دنیا در ارتباط باشند، نگران هستند. گفتند ما با خانواده شهدا و ایثارگران هستیم ولی من می‌پرسم در هشت سال قبل مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را دادید؟ مردم بدانید که تمامی مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دولت یازدهم پرداخت شد.

* ما اهل شعار نیستیم، بلکه اهل عمل هستیم، مردم بدانید قدرت دفاعی در دولت یازدهم افزایش یافته است. ما با سلاح مخالف نیستیم ولی بدانید با کسانی که می‌خواهند دل مردم ایران و مردم منطقه را بهراسانند مخالفیم. قدرت ایران برای آن است که در برابر تجاوز مقابله کنیم. ما در برابر هر نوع متجاوزی می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم بداخلاقی‌های شما ادامه پیدا کند.

* دوران خشونت پایان یافته است. شما می‌خواهید آزادی را از مردم بگیرید و مردم در مقابل شما می‌ایستند. ما در روزهای پیشرفت قرار گرفته‌ایم. ما باید برای زندگی محرومان امروز تصمیم بگیریم نه با شعار بلکه با عمل. آنهایی که شعار می‌دادند که از محرومان حمایت می‌کنند امروز بگویند گندم را کشاورزان به چه قیمتی می‌خریدند؟ آنها که مدعی حمایت از کشاورزان هستند قیمت گندم را بیش از قیمت جهانی خریداری می‌کردند یا گندم را از خارج وارد می‌کردند. امروز که گندم را به قیمت کیلویی ۱۳۰۰ تومان خریداری می‌کنیم، برخی نگران هستند.

* من از شما می‌پرسم آن روز که برای انتقال پول‌مان از صرافی استفاده می‌کردند و درب بانک‌های‌مان بسته شده برای ایران عزت داشت و بهتر بود یا امروز که درب تعامل با جهان باز شده است. شما می‌خواهید ملت ایران را در فشار و انزوا قرار دهید. ملت ایران اجازه نمی‌دهد راه هشت سال گذشته را به ایران باز گردانید.

* می‌گویند ما می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم. من از شما می‌پرسم چهار سال دولت در دست ما بوده است ولی شما در طول ۳۸ سالی که وظیفه‌تان نظارت بود، جلوی فساد را گرفتید؟ مردم می‌خواهند بفهمند ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ملت ایران کجا رفته است؟ آنهایی که پشت تریبون‌ها می‌روند و می‌خواهند به مردم گزارش دهند مردم سوالشان از آنها این است که چه کسی اجازه داد این ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون از کشور بیرون برود. چرا به مردم گزارش نمی‌دهید اموال ملت ایران را چه کسانی تاراج کردند؟ آنهایی که دو میلیارد پول ما را به حلقوم آمریکا ریختند چرا این کار را کردند. در سال ۸۶ و ۸۷، ۱۰ ماه فرصت بود این پول و اوراق از امریکا به ایران برگردد ولی چرا این کار نکردید.

* از حقوق نجومی سوال می‌کنید. ما با آنهایی که منصفانه از بیت‌المال استفاده نکرده بودند برخورد کردیم. ما اجازه نمی‌دهیم یک اقلیت با بلندگوهای بلند بخواهند اکثریت را منزوی کنند. شما چند درصد مردم هستید که احساس می‌کنید قیم مردم هستید. ما در ۲۹ اردیبهشت به این اقلیت پاسخ می‌دهیم. روحانی در ۴ سال آینده اجازه نمی‌دهد بلندگوها در دست اقلیت‌ها باقی بماند. ما قانون اساسی را اجرا خواهیم کرد. ما اجازه نمی‌دهیم خون شهید بهشتی و شهدایمان پایمال شود. بهشتی حامی مردم ایران بود. بهشتی نویسنده قانون اساسی بود. شما حاضرید قانون اساسی را اجرا کنید. سایتی گزارش سازمان بازرسی را درخصوص املاک نجومی را منتشر کرد. درخصوص حقوق نجومی خودمان مطرح کردیم و آن را به بیت المال بازگردانیدم ولی املاک نجومی را چه کردید؟ چرا قوه قضاییه در این باره اقدامی نکرد؟ ما ۲۹ اردیبهشت را برای عدالت و مبارزه با فساد می‌خواهیم. ما ۲۹ اردیبهشت را برای تساوی حقوق شهروندی تمام اقوام ایرانی می‌خواهیم. ما می‌خواهیم تمام ملت ایران چه شیعه و چه سنی و چه اهل حق از حقوق مساوی برخودار باشند.

* ما اجازه نمی‌دهیم مردم را قطعه قطعه کنید چون ما ملت صد در صد هستیم. دولت یازدهم دولت صد در صدی بود و دولت دوازدهم هم دولت صد درصدی است. مردم به شما اجازه فریب را نمی‌دهند. می‌گویند پول پخش می‌کنند ولی این پول را از کجا می‌آورید. از حقوق معلمان کم می‌کنید؟ از پول کشاورزان کم می‌کنید؟ یا جیب دیگری دارید؟ یکبار مردم ایران تجربه کردند ۴۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشتند و تجربه‌اش تورم ۴۵ درصدی بود. شما می‌خواهید تورم تک رقمی را به تورم ۴۵ درصدی بازگردانید. این مردم تلاش کردند در سراسر ایران بنگاه‌های اقتصادی را آباد کنند. دوباره می‌خواهید بنگاه‌ها را ببندید.

*شما می‌خواهید زنان را به خانه بفرستید. ملت ایران و قانون اساسی این اجازه به شما نمی‌دهد. ما امروز اعلام می‌کنیم ۲۹ اردیبهشت بازهم آزادی می‌خواهیم. ما از دروغ و فریب آنها که سال‌ها دیدیم خسته شده‌ایم. انتخابات دوازدهم پیش روی ماست. هر نفر به همراه ۱۱ نفر به پای صندوق رای بروند. ما ۱۲ نفره در انتخابات دوازدهم شرکت خواهیم کرد.

*ما از طریق گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و اجرای اقتصاد مقاومتی ایران را آباد خواهیم کرد. مردم ایران می‌خواهند ممنوعیت‌ها تمام شود. بر چه مبنایی عکس بزرگان ایران را ممنوع می‌کنید؟ با چه قانونی؟ آن قانون را اعلام کنید؟ ادعا کردید شورای عالی امنیت ملی این کار کرده است ولی من به صراحت گفتم دروغ است دروغ است. ما حرفمان را در صندوق آرا خواهیم زد. مردم در روز انتخابات به صندوق آرا نشاط و امید را بگویید. نگذارید تندروها و افراطی‌ها باز گردند. ملت ایران به افراطی‌ها اجازه بازگشت نمی‌دهند. دوباره ایران دوباره اسلام دوباره امید دوباره اعتدال.

سخنان  روحانی در همان‌

* درود و سلام من بر مردم دیار کهن همدان. سلام و درود بر مردم شهرستان ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، کبودرآهنگ و... ما در انتخابات آمده ایم تا به بداخلاقی پایان بدهیم و به خشونت ورزان و افراطیون بگوییم دوره شما تمام شده است. شما هشت سال در این کشور بودید و مردم دیدند که در این کشور چه کردید.

* ما دنبال آزادی هستیم و حتی در سالن سخنرانی‌مان بداخلاق‌ها را راه می‌دهیم. اینجا روزی است که باید برای روزهای آینده تصمیم بگیریم. منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی بازی است و چیز دیگری ندارید.

* جوانان غیور ما راه آزادی را انتخاب کرده‌اند، شما در طول این چهار سال در همه جلسات آمدید تا همه شبکه‌های اجتماعی را ببندید. شما در مسیر پیشرفت و آزادی جوانان ما نخواهید بود.

* مردم ما امروز در همدان شاهد بودند که یک و نیم برابر ده سال قبل برای همدان تلاش کردیم. علی‌رغم خواست دلواپسان که از افتتاح بدشان می‌آید، امروز راه آهن همدان افتتاح شد. یک ماه دیگر هم راه آهن کرمانشاه افتتاح می‌شود و ماه بعد راه آهن ارومیه افتتاح می‌شود و ماه بعدش راه آهن رشت و ماه بعدش راه آهن تبریز.

* دولت یازدهم دولت اتصال ایران به جهانیان است. امروز می‌بینید که در چند ماه ۵ استان به راه آهن سراسری متصل می‌شود. این دولت مصمم است که به زودی سازمان ملی جوانان را افتتاح کند.

* من از شما سوال می‌کنم چه شده است که برای عده‌ای از کاسبان تحریم غصه ایجاد شده است؟ هر چقدر ناراحت و غصه‌دار باشید بدانید که این مردم ۱۲ روز دیگر پاسخ شما را خواهند داد.

* ملت ما در انتخابات خرداد ۹۲ اعلام کرد خشونت را قبول ندارد. ملت ما خرداد ۹۲ اعلام کرد که راه حصر و انزوای ایران را نمی‌پذیرد. ملت ایران یکبار دیگر هم اعلام کرد که مسیرش مسیر آزادی است و آن اسفند ۹۴ بود. اردیبهشت ۹۶ هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.

* من به همه دوستان و همه آنهایی که این روزها از پول بیت‌المال و پولی که بخاطر امنیت به آنها داده شده است، به روستاها و شهرها می‌روند تا مردم را ناامید کنند می‌پرسم چه چیزی موحب هراس شما شده است؟ اگر این ملت هم پیروز شود شما هم پیروز خواهید بود. اگر این ملت پیروز شود، آن وقت در سفره‌تان نانی را خواهید خورد که حاصل دسترنج کشاورز ایرانی است.

* آن روزی که ۵۰ میلیارد پول نفت در دست تان بوده است، برای مردم ایران چه کردید؟ چه شده است که سخنگوی یک نهاد در این دو سه هفته سیاه‌نمایی دولت را یاد گرفته است؟ اجازه نمی‌دهم خانه‌ای که باید خانه عدالت باشد به خانه اتهام و دروغ تبدیل شود. البته شما نمی‌خواهید روحانی این مسیر را ادامه دهد.

* ۱۲ روز دیگر باید راه مان را به جهانیان یکبار دیگر اعلام کنیم. ما انحصارگرایان را نمی‌خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته‌اند و حکم صادر کرده‌اند، نمی‌خواهیم. راه ما مشخص است. راه ما همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام ایرانی است. ما نمی‌گذاریم درصد درست کنید. ما ملت صد در صدی هستیم. ملت ایران با حقوق شهروندی واحد راه مان را ادامه می‌دهیم.

* من از همه شما می‌خواهم که ۲۹ اردیبهشت که روز حماسه ماست ، همه به پای صندوق بروید. به پای صندوق رای بروید، اما تنها نروید .هر نفر به همراه ۱۱ نفر دیگر به صندوق بروید یعنی ۱۲ نفره به پای صندوق آرا بروید. همه آنهایی که می‌خواهند ناامنی را به کشور بازگرداند و می‌خواهند آرامش منطقه را برهم بزنند، بدانند ما برای آرامش و امنیت و پیشرفت ایران عزیز به پای صندوق رای خواهیم رفت.

* ما برای پیشرفت و اشتغال زنان به پای صندوق رای خواهیم رفت. آنها در هشت سال ۸۶۰ هزار خانم را بیکار کردند اما در دولت یازدهم ۷۵۰ هزار بانو سرکار رفتند. اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده رو‌های ما هم دیوار خواهد بود. شما آنها را نمی‌شناسید من آنها را می‌شناسم. آنها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده رو دیوار بکشند. آنها می‌خواستند پیاده رو زنانه و مردانه ایجاد کنند، همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند.

* ما باید برای اشتغال جوانان قدم برداریم، اما نه با حرف. آن کسی می‌تواند برای اشتغال حرف بزند که در سال ۹۵، ۶۵۰ هزار اشتغال ایجاد کرد. دولت در بهمن ۹۵ طرح کارورزی و اشتغال آنها را تصویب کرده است، ولی عده‌ای همان طرح را به صورت ناقص به مردم وعده می‌دهند.

* طرح کاروزی برای جوانان را ما در برنامه ششم اعلام کردیم که به صورت متوسط ۹۵۵ هزار شغل برای جوانان درست خواهیم کرد. عدد شغل محاسبه شده و کارشناسی شده و در هزاران جلسه بررسی شده و در قالب لایحه به مجلس داده شده است، چرا گفتیم ۹۵۵ هزار نفر و نه یک میلیون. این بخاطر محاسبات کارشناسی ما بود. این عدد مصوب برنامه ششم در مجلس و با پیشنهاد دولت است.

* من از شما می‌پرسم آیا می‌خواهیم مظلومیت‌ها در این کشور ادامه یابد؟ آیا می‌خواهیم باز چهره‌هایی که مرحوم‌هاشمی را مخدودش کردند به کارشان ادامه دهند؟ آیا می‌خواهیم جامعه ما از بیانات خاتمی عزیز استفاده نکند.

* چرا عزیزان و چهره‌های عزیز ما و آنهایی را که به ملت خدمت کردند و گفتگوی میان ملت‌ها را به ارمغان آوردند و آنها را چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دادند، خانه نشین می‌کنید؟ با چه قانونی؟

* ما ۲۹ اردیبهشت پای صندوق می‌رویم تا بزرگان‌مان را به جامعه برگردانیم. ما ۲۹ اردیببهشت به صندوق می‌رویم تا شرایط امنیتی به دانشگاه بازنگردد. ما نمی‌خواهیم ۱۶ آذر سخنرانی در دانشگاه ممنوع باشد.

* ما نمی‌خواهیم بازار صادرات کشورمان را به دیگران بسپاریم. نفت صادراتی شما راچه کسانی گرفته بودند؟ یک میلیون بشکه صادراتی نفت شما را چه کسانی گرفتند؟ آیا در اختیار گذاشتن بازار صادراتی ملت ایران به دیگران افتخار دارد؟ شما به کشورهای همسایه خیلی کمک کردید. آنها دلشان می‌خواهد شما مجددا برگردید.
* چون کشتیرانی ما تحریم بود کشتی ما باید به کشورهای همسایه می‌رفت و ما با لنج کالاهای مان را به ایران می‌آوردیم. برای هر کانیتنر باید ۷۰۰ دلار اضافه‌تر می‌دادیم. با اجازه چه کسی شعار دادید. خواستید از یک تکه تاریخی سخنرانی کردید ولی همان تکه تاریخی سه بار علیه فلسطین در سازمان ملل قطعنامه گرفتید.

* ما در ۲۹ اردیبهشت از منافع ملت ایران و قدرت واقعی ایران سخن می‌گوییم و می‌خواهیم بگوییم کشور ما باید صادر کننده بنزین و گازوئیل باشد. شما بنزین و هم گازوئیل را از خارج وارد می‌کردید ولی این دولت مردم را به خودکفایی رساند. ما امروز صادرکننده گازوئیل هستیم ولی به زودی در بنزین خودکفا شده و آن را صادر خواهیم کرد.

* در یک منبع مشترک کشور همسایه دو برابر ما گاز را برداشت می‌کرد. در زمستان از همسایه گاز خواستیم بخریم و آنها 9 برابر قیمت گاز را به ما فروختند. همان همسایه مجددا گاز را قطع کرد ولی دید ما احوالی ازشان نمی‌پرسیم و بعد از ۱۵ روز مجددا گاز را وصل کردند. ما عزت را در عمل و نه در شعار می‌خواهیم.

* مردم عزیز ۲۹ اردیبهشت بداخلاق‌ها را مایوس کنید و آزادی بیشتر ملت ایران را رقم بزنید و دانشگاه‌ها را آزادتر کنیم و دروغ را در این کشور ریشه کن کنیم و اخلاق را به این کشور برگردانیم.

* دوباره برای ایران خواهیم آمد.