ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 29.04.2017, 21:42
سعید کریمیان، مدیرعامل «جم تی وی» ترور شد

ایران امروز: سعید کریمیان، مدیرعامل شبکه تلویزیونی «جم» عصر روز شنبه ۹ اردیبهشت در شهر استانبول ترکیه ترور شد.

آناتولی، خبرگزاری رسمی ترکیه بعد از ظهر شنبه (۹ اردیبهشت/ ۲۹ آوریل) در خبری نوشت: خودروی حامل دو تبعه ایرانی، عصر امروز در منطقه ساری‌یر استانبول مورد حمله مسلحانه افراد نقاب‌دار قرار گرفت که در نتیجه این حمله سرنشینان این خودرو کشته شدند.

یکی از این افراد به اسم (س.ک) در محل حادثه کشته شد و دیگری در بیمارستان جان خود را از دست داد.

آناتولی نوشت: این حادثه در خیابان آیازاغای منطقه ساری‌یر استانبول رخ داد. مهاجمان نقاب‌دار این حمله نیز با خودروی خود از محل حادثه متواری شدند. مهاجمان، خودروی خود را در منطقه کمربورغاز استانبول آتش زدند.

وبسایت خبری «حریت» درباره حادثه نوشته است، حدود ساعت ۲۰ و پانزده دقیقه به وقت استانبول در جاده «مسلک ایازآقا» یک خودروی جیپ راه را بر خودروی حامل سعید کریمیان و یک همکار کویتی او بسته و آن را متوقف می‌کند. سپس دو سرنشین جیپ پیاده شده و با سلاح خودکار بزرگ خودروی سعید کریمیان را به رگبار بسته‌ و بلافاصله از محل دور شده‌اند. مهاجمان خود را پوشانده بودند.

با حضور تیم‌های پزشکی و پلیس در محل معلوم شد که سعید کریمیان در محل ترور جان خود را از دست داده و همکار او «م.م.» به شدت زخمی شده است. همکار سعید کریمیان نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

تیمی که در جستجوی مهاجمان بوده خودروی آنها را در جاده «کمربوغاز» به صورت سوخته پیدا کرده است. پلیس فعالیت خود را برای بازداشت مهاجمان آغاز کرده است.

فعالیت شبکه تلویزیونی جم در سال ۲۰۰۶ با مدیریت سعید کریمیان آغاز شد در چند سال اخیر به ده‌ها شبکه گسترش پیدا کرد. کانال‌های تلویزیونی جم با تولید و پخش برنامه‌هایی سرگرم‌کننده به ویژه سریال جایگاه ویژه‌ای در میان ایرانیان پیدا کرده بود.

شبکه‌های تلویزیونی گروه جم از  لندن پخش می‌شود و دفاتری نیز در دبی، استانبول و لس‌آنجلس دارد.

برنامه‌های تلویزیونی گروه جم با جذب بیشترین مخاطب ایرانی، خار چشم شبکه‌های پس‌مانده و بی‌اعتبار صداوسیما و دردی بزرگ برای سردمداران جمهوری اسلامی شده بود.