ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 17.03.2017, 13:18
دومین حکم زندان برای فائزه هاشمی

فائزه هاشمی بار دوم به ۶ ماه حبس محکوم شد. او بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای به حبس محکوم شده است.

فرشید دهقانی، رییس شعبه ۱۰۶۰ مجتمع قضایی کارکنان دولت، اتهام‌‌های خانم هاشمی را نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به قوه قضاییه و سپاه و همچنین سیاه‌‎نمایی علیه نظام اعلام کرده است.

این پرونده پس از اظهارنظر فائزه هاشمی در مورد حساب‌های قوه قضاییه گشوده شده و شاکی آن نیز قوه قضاییه و سپاه هستند. اعلام حساب‌های قوه قضاییه به نام صادق آملی لاریجانی از جمله مصادیق اتهام برای فائزه هاشمی است.

از دیگر مصادیق اتهامات اعلام‌شده علیه فائزه هاشمی آن است که وی گفته بود قوه قضاییه گرفتار جناح‌های سیاسی شده است. همچنین اعلام وضعیت برادرش، مهدی هاشمی، نیز مصداق سیاه‌نمایی علیه نظام اعلام شده است.

پیش از این خبرگزاری میزان، منسوب به قوه قضائیه، از مصاحبه خانم هاشمی با تلویزیون اینترنتی «در تی‌وی» (Dorr Tv) انتقاد کرده بود و گفته بود این تلویزیون با بهاییان و نیروهای «معاند نظام» در ارتباط است و در عملیاتی جدید سعی دارد قوه قضاییه را تخریب کند.

قوه قضاییه قبل از این موضوع، از دیدار خانم هاشمی با یکی از زندانیان بهایی انتقاد کرده و غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، سخنگوی این نهاد، گفته بود مطابق قانون با او برخورد خواهد شد.

خانم هاشمی در سال ۱۳۹۰ به دلیل گفتگو با روزآنلاین در دادگاه محاکمه و به اتهام  فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. این حکم در سال ۱۳۹۱ اجرا شد و خانم هاشمی شش ماه در زندان گذراند و در آخرین روز سال ۱۳۹۱ آزاد شد.

یکی از مصاحبه‌های شجاعانه فائزه هاشمی گفت‌وگوی او با ماهنامه نسیم بیداری در اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ بود. این مصاحبه هنگام انتشار تغییراتی کرده بود و خانم هاشمی در نامه‌ای به این تغییرات که بدون اطلاع او بوده اعتراض کرد.

فائزه هاشمی در نامه خود نوشت: «به دنبال انتشار مصاحبه اینجانب در شماره شانزدهم (اردیبهشت ماه) ماهنامه نسیم بیداری، ضمن تشکر از مدیران نشریه، از خوانندگان محترم به دلیل ایجاد تغییراتی در مصاحبه مذکور، که بدون اطلاع اینجانب توسط تحریریه آن نشریه صورت گرفت و شامل حذف بخش‌هایی و اضافه کردن کلمات و عباراتی دیگر، و همچنین عمل نکردن به توافقات انجام شدهٔ قبل از مصاحبه بر خلاف اخلاق و تعهدات حرفه‌ای که نتیجه آن تغییر روح و فلسفه مصاحبه و پدید آمدن متنی با ده مورد بر خلاف اعتقادات و منش اینجانب بود، عذرخواهی می‌کنم.»

فائزه هاشمی در نامه‌اش آورده بود: «هرگز به خمینی امام و به خامنه‌ای مقام معظم رهبری نمی‌گویم و اصلاً قبول ندارم که آقای هاشمی، یار آقای خمینی بودند، بلکه می‌گم همراه آقای خمینی بودن و به ایشون کمک کردند.»