ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 01.01.2017, 0:35
دهها کشته در حمله مسلحانه به یک کلوپ شبانه در استانبول

نخستین حمله تروریستی در سال جدید میلادی در شهر استانبول رخ داد. تروریستی در لباس بابانوئل وارد یک کلوپ شبانه در محله اورتاکوی استانبول شده و حاضران را با رگبار می‌بندد. دست‌کم ۳۹ کشته و ۶۵ نفر زخمی شده‌اند. وضعیت ۴ نفر وخیم و حال یک نفر نیز بسیار وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در شب آغاز سال نو میلادی فرد مسلحی که به‌طور ناشناس وارد یک کلوپ شبانه در محله اورتاکوی استانبول شده بود به روی حاضران آتش گشود.

به گفته واسیپ شاهین، فرماندار استانبول حدود ساعت ۱ و ۱۵ دقیقه به وقت استانبول مهاجم مسلح با کشتن یک مامور پلیس و یک شهروند دیگر وارد کلوپ می‌شود و به‌طرز وحشیانه‌ای به روی حاضران آتش می‌گشاید.

در این کلوب جشن آغاز سال میلادی جدید برگزار شده بود و گفته می‌شود بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در آن شرکت داشتند.

بنابر برخی گزارش‌ها مهاجم مسلح عرب‌زبان بوده است. هم‌چنین گفته می‌شود گروه تروریستی‌ داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه گفته است: «در حمله تروریستی شب گذشته ۳۹ نفر جان باخته‌اند. هویت ۲۱ نفر از آنها مشخص شده است؛ ۱۶ نفر آنها تبعه خارجی و ۵ نفر نیز شهروند ترکیه هستند.»

وزیر ترکیه افزود: «تلاش برای تشخیص هویت ۱۸ نفر دیگر ادامه دارد، اما درخصوص افرادی که هنوز هویتشان مشخص نشده است نمی‌توان اظهارنظر کرد.»

وزیر ترکیه همچنین گفت، جستجو برای دستگیری عوامل این حمله ادامه دارد و پلیس اقدامات لازم را آغاز کرده است. امیدواریم انشالله به زودی دستگیر شوند. تحقیقات در مورد عوامل این حمله در حال انجام است. فعلا درست نیست که نظر شفافی ارائه دهیم. زمانی که نتیجه روشن و مشخص شود در اختیار عموم مردم قرار خواهیم داد.