ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 23.12.2016, 10:00
تروریست مهاجم بازار کریسمس برلین کشته شد

ایران امروز: مظنون فراری عملیات تروریستی بازار کریسمس برلین در یک تیراندازی در شهر میلان ایتالیا کشته شده است.

براساس گزارش خبرگزاری ایتالیایی «آنسا»، «انیس امری»،‌ مظنون فراری عملیات تروریستی بازار کریسمس برلین در شهر میلان ایتالیا در تیراندازی پلیس کشته شده است. خبرگزاری رویترز نیز ساعتی پیش گزارشی در این باره به نقل از مقام‌های امینتی ایتالیا منتشر کرده بود.

بنابر گزارش‌های اولیه، «انیس امری» ساعت ۳ صبح روز جمعه در میدان «اول ماه مه» در محله «سستو سان گیوانی» در شمال شهر میلان، در یک کنترل معمولی به دام پلیس می‌افتد. ماموران از او می‌خواهند کارت شناسایی خود را نشان دهد، ‌اما او به جای کارت شناسایی از کوله‌پشتی خود اسلحه بیرون آورده و با فریاد الله‌اکبر به سوی ماموران تیراندازی می‌کند. ماموران پلیس متقابلا به سوی او شلیک می‌کنند و او کشته می‌شود. در این تیراندازی‌ها یک مامور پلیس میلان نیز زخمی شده است.

دادستانی کل آلمان در کارلسروهه هنوز این گزارش‌ها را تایید نکرده و گفته است در حال تماس با مقام‌های ایتالیاست.

رسانه‌های ایتالیا نوشته‌اند که مظنون فراری - انیس امری- در حالی که در شهر میلان پیاده در حال حرکت بود از سوی پلیس متوقف و کنترل می‌شود. بنابر این گزارش‌ها ابتدا او خود را یک مراکشی معرفی کرده و نمی‌خواسته کارت شناسایی خود را نشان دهد. روزنامه «کوریره» نوشته او بین ۲۰ تا ۳۰ سال داشت.

آخرین خبر:

مارکو مینیتی، وزیر کشور ایتالیا، ساعت ۱۱ به وقت اروپای مرکزی در گفت‌وگو با رسانه‌ها کشته شدن «انیس امری» را تایید کرد. او گفت، نیروهای امنیتی ایتالیا از ورود او به این کشور خبردار و بلافاصله وارد عمل شدند.

«انیس امری» شامگاه دوشنبه (۱۹ دسامبر/ ۲۹ آذر) حوالی ساعت ۲۰ به وقت آلمان، یک کامیون سنگین را به سوی مردم حاضر در بازار کریسمس در یکی از محلات برلین راند. در این حادثه تا کنون ۱۳ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

پلیس آلمان یک روز بعد کارت شناسایی موقت او را در داخل کابین راننده تریلر پیدا کرد. هم چنین اثر انگشت در کابین راننده شناسایی شده و پلس آلمان از روز چهارشنبه مطمئن شد که «انیس امری»، ۲۴ ساله عامل حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین بوده است.

«انیس امری» در سال ۲۰۱۱ از تونس به ایتالیا رفته بود و گفته می‌شود به علت شرکت در یک اغتشاش در کمپ پناهندگان چهار سال در ایتالیا زندانی بوده است. او پس از آزادی از زندان به آلمان می‌رود و از این کشور تقاضای پناهندگی می‌کند. تقاضای او در آلمان رد شده بود،‌ با این همچنان در آلمان به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: روز دوشنبه در برلین چه اتفاق افتاد؟