ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 25.11.2016, 15:42
حادثه قطار سمنان ۴۳ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین آمار جان باختگان حادثه روز جمعه برخورد ۲ قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان گفت: ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

مصطفی مرتضوی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: در این حادثه ۱۰۰ نفر هم مصدوم شدند که ۷۱ نفر به بیمارستان ولایت دامغان منتقل شدند. ۹ مصدوم نیز به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند که سه تن از آنها با بالگرد منتقل شدند. وی افزود: هلال احمر به ۲۰ تن نیز خدمات سرپایی ارایه کرد.

ساعت هفت و ۴۸ دقیقه صبح امروز دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند.

صبح روز جمعه ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند. در این حادثه ۴ واگن از ریل خارج شده و ۲ واگن دچار حریق شده است.

درباره جزئیات حادثه میرحسن موسوی مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی به ایسنا گفت: قطار تبریز-مشهد روز پنجشنبه ساعت ۱۱:۵۰ از تبریز به مقصد مشهد حرکت کرده بود که روز جمعه حدود ساعت ۸ صبح در مسیر بین سمنان - دامغان با قطار سمنان- مشهد برخورد کرده است.

وی افزود: در این برخورد دو واگن از قطار تبریز-مشهد آسیب دیده و آتش گرفته اما قطار سمنان - مشهد بیشتر از قطار تبریز - مشهد آسیب دیده است.

خطای انسانی

مدیرعامل راه آهن علت سانحه برخورد دو قطار در سمنان را اعلام کرد.
محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن در این زمینه گفت: قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف می شود در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می شود درهمین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود .
او افزود: متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند
آقایی اضافه کرد: قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه‌های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند.