ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 13.11.2016, 7:51
ترامپ یک جانور درنده جنسی است که رای عمومی را باخت

هاری راید بالاترین مقام سناتور دموکرات می‌گوید، دونالد ترامپ یک جانور درنده جنسی است که رای عمومی را باخت.

عالیترین مقام دمکرات در مجلس سنا هشدار داد که دونالد ترامپ یک جانور درنده جنسی است که رای عمومی را باخته و آمریکائیان حق دارند از انتخاب وی به ترسند و به گریند، او در یک بیانیه طولانی که روز جمعه منتشر کرد نوشت که در حال و هوایی نیست که مبارزه‌ای را که ترامپ برای تحریک نیروهای تعصب و نفرت در آمریکا پیش برد، فراموش کند.

در حالیکه اوباما برای انتقال قدرت به ترامپ بعد از انتخابات روز سه شنبه تلاش میکند، تظاهرات به نتیجه انتخابات سراسر آمریکا را فرا گرفته است. ترامپ اکثریت آرای الکتورال کالج را به شکل قانع کننده‌ای برد، اما آرای عمومی را به خانم کلینتون باخت. [هیلاری کلینتون ۳۹۵ هزار رأی بیشتر از ترامپ به دست آورده است]

راید هشدار داد که گناهان بزرگی که ترامپ بر علیه میلیونها آمریکایی مرتکب شده است نباید صرفا به خاطر انتخاب وی عادی شمرده شود.

هاری راید نوشت:

«من شخصا از [ایالت] نوادا در ۲۶ انتخابات شرکت کرده‌ام، اما هیچگاه واکنشی را که نسبت به انتخابات بروز کرد ندیده بودم. انتخاب دونالد ترامپ نیروهای تعصب و نفرت را جسور کرده است. ناسیونالیست‌های سفید، ولادیمیر پوتین، و گروه «دولت اسلامی»[داعش] پیروزی ترامپ را جشن گرفته‌اند، و در حالی که آمریکائیان بی‌گناه تابع قانون از ترس فلج شده‌اند، مخصوصا آمریکایی‌های افریقاتبار، اسپانیایی‌تبار، مسلمانان آمریکایی، همجنس‌گرایان و امریکایی‌های آسیایی‌تبار. ناسیونالیست‌های سفید جشن گرفته‌اند، در حالی که آمریکاییان بی‌گناه با گریه و اشک و ترس، خود را آمریکایی حس نمی‌کنند.

من در ۴۸ ساعت گذشته داستانهای متعددی را از آمریکائیانی که در هراس از دولت خود و بخشی از امریکاییان دیگر به سر می‌برند شنیدم که در طول ۵ دهه از فعالیت سیاسی خود نشنیده‌ام. ترس اسپانیایی‌تبارها از ازهم‌پاشیدن‌شدن خانواده خود، ترس آفریقایی‌تبارها از مسخره شدن در خیابان‌ها، ترس مسلمانان از پوشیدن روسری، ترس زوج‌های همجنس‌گرا از اهانتهایی که نثارشان می‌شود و هراس آنها از تردد در خیابانها.

کودکان آمریکایی در طول شب از خواب بیدار می‌شوند و گریه سر می‌دهند از ترس اینکه ترامپ والدین آنها را خواهد برد. دختران جوان نمی‌توانند بفهمند چرا مردی که از حملات جنسی به زنان بر خود می‌بالد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است؟

من یک فامیل بزرگ دارم. یک دختر با ۱۲ نوه دختر. پیام، ایمیل و تلفن‌هایی که من از آنها دریافت می‌کنم لبریز از حس ترس است؛ ترس برای خود، ترس برای دوستان افریقایی و اسپانیایی‌تبارشان، ترس برای دوستان یهود و مسلمانشان و برای دوستان همجنس‌گرایشان. من اشک و ترس آنها را حس کرده‌ام.

ما به عنوان یک ملت باید راهی برای حرکت به جلو، بدون فراموشی آنانی که که ترامپ تهدیدشان کرده، بیابیم.

ترس آنها کاملا منطقی است چون دونالد ترامپ بطور آشکاری در مورد انجام چیزهای ترسناک بر علیه آنها صحبت کرده. هر خبری در مورد تدارک اسباب تحلیف رئیس جمهور، ترس آن‌ها را به نرمال بودن مردی که تهدید به پاره کردن خانواده‌ها کرده است تشدید می‌کند. مردی که در بازه حمله به زنان به فخرفروشی می‌پردازد، و هزاران نفر از طرفداران خود را برای حمله به سیاه‌پوستان آفریقایی‌تبار و آزار و اذیت گزارشگران هدایت می‌کند. ترس همه آنها مشروع است و ما باید اجازه نادیده گرفته‌شدن آن را ندهیم.

اگر زمان بهبود زخم‌ها است، ما بابد قبل از همه مسئولیت آن را به پای خود دونالد ترامپ بگذاریم که در جریان مبارزه خود آتش تعصب و نفرت را شعله‌ور ساخت. بردن آرای الکترال کالج ترامپ را از گناهان بزرگی که بر علیه صدها میلیون آمریکایی مرتکب شد پاک نخواهد کرد. دونالد ترامپ ممکن است که ظرفیت تخفیف آن ترس‌ها را نداشته باشد، اما او مدیون کوششی در این جهت به ملت خویش است. اگر او می‌خواهد نفرتی را که ایجاد کرد از بین ببرد، کارهای عظیمی را باید انجام دهد و بنابراین باید فوری شروع کند.»

منبع:  11/11/2016/ Ned Simons Assistant Political Editor, The Huffington Post UK
برگردان: ترک اوغلی