ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 28.10.2016, 21:18
کشف ای‌میل‌های تازه‌ای از هیلاری کلینتون

ایران امروز: یازده روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات بار دیگر زیر فشار قرار گفته است. رئیس پلیس فدرال آمریکا،‌اف‌بی‌آی، روز جمعه اعلام کرد که در کامپیوترهای مجزایی، ای‌میل‌هایی یافته است که با پرونده ای‌میل‌های هیلاری کلینتون در ارتباط است.

با این یافته‌های تازه، رئیس پلیس فدرال از ادامه بررسی پرونده ای‌میل‌های هیلاری کلینتون خبر داده است. جمیز کامی، رئیس پلیس فدرال آمریکا در نامه‌ای به روسای کمیته‌های کنگره آمریکا اعلام کرد که اف‌بی‌آی به بررسی‌های تازه‌ای دست خواهد زد تا روشن شود مطالب موجود در ای‌میل‌های تازه‌یافت شده حاوی اطلاعات محرمانه‌ای بوده‌اند یا نه؟

رئیس پلیس فدرال آمریکا در نامه خود گفته که روز پنجشنبه در جریان این ای‌میل نازه قرار گرفته و هنوز درجه اهمیت نوشتجات تازه به‌دست آمده برای اف‌بی‌آی روشن نیست.

هیلاری کلینتون هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است اما دونالد ترامپ از تحقیقات تازه پلیس آمریکا درباره پرونده ای‌میل‌های کلینتون استقبال کرده است.

نیویورک تایمرز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته است که ایمیل‌های جدید خانم کلینتون در کامپیوتری پیدا شده‌اند که متعلق به «هما عابدین» و همسر سابق او، «انتونی وینر»، بوده و هم اکنون در دست اف‌بی‌آی قرار دارد.

«هما عابدین» از فعالین حزب دموکرات آمریکاست و در سال ۲۰۰۸ در جریان رقابت‌های داخلی حزب دموکرات برای تعیین نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، دستیار هیلاری کلینتون بود. در زمان فعالیت خانم کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲) نیز معاون رئیس دفتر وی بود. هما عابدین در کمپین کنونی خانم کلینتون نیز حضور دارد.

هیلاری کلینتون در دوره‌ای وزیر امور خارجه دولت نخست اوباما بود برای ای‌میل اداری خود از سرور شخصی استفاده می‌کرده که به اندازه کافی امن نبوده است. این ماجرا پس از آغاز مبارزات انتخاباتی برای او مشکل‌ساز شد. او در این مدت چندین بار توسط اف‌بی‌آی بازجویی شد اما پلیس آخر سر اعلام کرد که اتهامی متوجه خانم کلینتون نیست.

با این حال پرونده ای‌میل‌ها همواره دستاویزی در دست ترامپ و جمهوری‌خواهان بر علیه هیلاری کلینتون بوده و او را به سهل‌انگاری در حفظ اطلاعات محرمانه کشور متهم می‌کنند.


هیلاری کلینتون و هما عابدین؛ ای‌میل‌های تازه در کامپیوتر هما عابدین پیدا شده‌اند