ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 15.10.2016, 7:44
جلوگیری از یک اقدام تروریستی علیه مسلمانان در آمریکا

دویچه وله: مقام‌های قضایی ایالت کانزاس آمریکا می‌گویند از یک حمله تروریستی به مهاجران مسلمان جلوگیری کرده‌اند. گفته شده یک گروه تروریستی درحال برنامه‌ریزی برای منفجر کردن یک مجتمع مسکونی بودند. سه عضو این گروه بازداشت شده‌اند.

سه فرد بازداشت‌شده بین ۴۶ تا ۴۷ سال سن دارند. وزارت دادگستری ایالت کانزاس آمریکا روز جمعه (۱۴ اکتبر/ ۲۳ مهر) اعلام کرد این سه نفر برای بمب‌‌گذاری در یک مجتمع مسکونی دارای مسجد برنامه‌ریزی کرده بودند.

در اطلاعیه‌ی وزارت دادگستری کانزاس گفته شده سه متهم پس از ۸ ماه تحقیق و پیگرد پلیس فدرال آمریکا بازداشت شده‌اند. در اطلاعیه دادگستری کانزاس هم‌چنین آمده است بازرسان پلیس در تحقیقات خود درباره منظونان به “فرهنگ پنهان نفرت و خشونت” در میان اعضای این گروه پی برده‌اند.

بنا بر اطلاعیه مقام‌های قضایی کانزاس، سه فرد بازداست‌شده اعضای کلیدی گروهی خشونت‌گرا هستند که خود را «صلیبیون» می‌نامیدند.

مجتمع مسکونی که گروه «صلیبیون» به عنوان هدف حمله خود تعیین کرده بودند در شهر کوچک «گاردن سیتی»، در غرب ایالت کانزاس قرار دارد. در این مجتمع تعداد زیادی مهاجر مسلمان سومالیایی زندگی می‌کنند و مسجدی نیز در آن قرار دارد که متعلق به ساکنان مجتمع است.

برنامه‌ریزی انفجار با چهار خودروی بمب‌گذاری‌شده

براساس تحقیقات پلیس، متهمان بازداشت‌شده قرار گذاشته بودند که چهار خودروی بمب‌گذاری شده را در گوشه‌ای از متجمع مسکونی قرار داده و  با ایجاد انفجاری مهیب مجتمع را نابود کنند.

در این مجمع مسکونی حدود ۲۰۰ نفر زندگی می‌کنند. جامعه سومالیایی‌های ساکن شهر کوچک «گاردن سیتی» از افشاشدن طرح بمب‌گذاری در مجتمع مسکونی شوکه شده‌اند.

براساس گزارش وزارت دادگستری کانزاس اف‌بی‌ای از طریق یک “خبرچین” که به درون گروه «صلیبیون» نفوذ داده بود از نقشه آنها خبردار شده بود. دو نفر از متهمان روز جمعه (۱۴ اکتبر) بازداشت شدند. نفر سوم چند روز پیش بازداشت شده بود.

هر سه متهم ساکن کانزاس هستند و به دادگاه تحویل داده شده‌اند. آنها متهم به کاربرد سلاح کشتار جمعی هستند. اگر اتهام‌های آنها در دادگاه ثابت شود ممکن است به حبس ابد محکوم شوند.

گروه «صلیبیون» علاوه بر داشتن مواد منفجره، دارای انبار سلاح گرم و مهمات بودند. آنها هم‌چنین در نظر داشتند هم‌زمان با انفجار مجتمع مسکونی در “گاردن سیتی”، مانیفست گروه خود را نیز با هدف “بیدار ساختن مردم” منتشر کنند.