ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 07.07.2016, 6:46
ناآرامی و درگیری با پلیس در جنوب استان بوشهر

منبع: خلیج فارس

عصر دیروز چهارشنبه،  به دنبال شلیک نیروی انتظامی و کشته شدن یک نفر به ظن قاچاق ، شهر نخل تقی در نزدیکی عسلویه استان بوشهر فضای نا آرامی به خود گرفت.

حادثه حوالی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه و زمانی آغاز شد که یک مامور نیروی انتظامی به موتور سواری در حین خروج از اسکله نخل تقی به ظن قاچاق دستور ایست می دهد که گویا بدلیل بی توجهی به آن ، مامور پلیس اقدام به تیر اندازی کرده که منجر به مرگ این فرد می گردد.

ساعتی پس از آن برخی از اهالی نخل تقی مقابل پاسگاه این شهر تجمع کرده که منجر به درگیری میان آنها و پلیس شد  که طبق خبرهای غیر رسمی چهار مجروح داشته است.

اتفاقات چهارشنبه، جو شهر نخل تقی از توابع شهرستان عسلویه را ملتهب کرد و انتهای شب، خبرهایی مبنی بر برخی اعتراضات مردمی مخابره شده است.

فرماندهی انتظامی استان نیز حوالی غروب چهارشنبه در اطلاعیه ای کوتاه که توضیحات دقیقی درباره ابعاد ماجرا ارائه نکرده ، از تحت کنترل بودن اوضاع شهر نخل تقی خبر داده است. در این اطلاعیه آمده است:

«بعداز ظهر امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه در حین تخلیه بار قاچاق در نخل تقی عسلویه پس از حضور نیروهای پلیس و درگیری بین پلیس و قاچاقچیان یکی از قاچاقچیان کشته می شود.

روز چهارشنبه با حضور شخص فرمانده انتظامی استان در محل درگیری ، همراهی قابل تقدیر مردم و مسئولین شهرستان و اعزام نیروهای کمکی از مرکز استان و شهرستانهای همجوار اوضاع تحت کنترل پلیس می باشد».

گزارش خلیج فارس می افزاید بر اساس قانون بکار گیری سلاح توسط ماموران انتظامی ، باید سه مرحله دستور ایست با فاصله صورت گرفته سپس شلیک هوایی انجام شده و در صورت عدم توجه مضنون، متناسب با اهمیت موضوع شلیک از کمر به پایین صورت بگیرد.

همچنین فرماندهی انتظامی استان بوشهر در دومین اطلاعیه خود درباره حادثه چهارشنبه اعلام کرد:« تعداد کشته های این حادثه یک نفر بوده وضمن تشکر از همراهی مردم و مسئولین شهرستان عسلویه که منجر به آرام شدن فضای شهر شده ، از شهروندان درخواست می شود از انتشار خبرهای کذب و فاقد اصالت درباره حادثه نخل تقی که منجر به تشویش اذهان عمومی می شود خود داری نماید . در غیر این صورت پلیس فتا ماموریت رصد و برخورد با انتشار موارد خلاف واقع را دارد.»

گفتنی است برای تداوم آرامش در شهر نخل تقی ، خیابان ساحلی این شهر مسدود می باشد.


تعداد کشته‌های ناآرامی ۳ نفر

به نوشته سایت «خلیج فارس» بنابر گزارش‌های غیر رسمی، درگیری‌هایی در ادامه اتفاقات روز چهارشنبه نخل تقی در شهرستان عسلویه ادامه دارد.

همچنین دو نفر از مجروحان درگیری امروز هم فوت شده‌اند که شمار کشته‌ها را به سه نفر رسانده است.

گزارش «هرانا» از درگیری در «نخل تقی»

به گزارش خبرگزاری هرانا، ظهر امروز با شلیک نیروی انتظامی بوشهر ملوان جوانی به نام “خلیل باقری” کشته شد. جمعی از مردم خشمگین با مشاهده این حادثه با نیروهای انتطامی در مقابل بیمارستان عسلویه بوشهر درگیر شدند که طی آن تعدادی از شهروندان نیز زخمی شدند. حداقل یک خودروی نیرو انتظامی در این اعتراض به آتش کشیده شد.

منابع محلی عنوان می کنند یک جوان جاشو (ملوان) بنام «خلیل باقری» برای برداشت لوازم خود از لنج ( کشتی) به بندرگاه مراجعه میکند و در آنجا با یک درجه دار بنام “رشیدی ” به دلایل نامعلومی به مجادله کلامی پردازد. با بالا گرفتن این جر و بحث مأمور انتظامی با شلیک مستقیم گلوله به ناحیه سر این جوان را به قتل می رساند .

مردم شهر نخل تقی عسلویه با تجمع مقابل پاسگاه انتظامی خواستار محاکمه این مامور شدند، طی این اعتراض درگیری خشونت آمیزی آغاز شد که حداقل پنج شهروند زخمی شده و خودروی نیروی انتظامی نیز به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر منابع نزدیک به حکومت ایران روایت متفاوتی از این موضوع ارایه می دهند، خبرگزاری فارس و مهر به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گزارش کرده‌اند که بعد از ظهر امروز ۱۶ تیرماه در حین تخلیه بار قاچاق در نخل تقی عسلویه پس از حضور نیروهای پلیس و درگیری بین پلیس و قاچاقچیان، یکی از قاچاقچیان کشته می‌شود. و اکنون اوضاع تحت کنترل است.