ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 04.07.2016, 19:19
انفجار انتحاری در نزدیکی مسجد پیامبر در مدینه

تلویزیون العربیه گزارش داده است که یک بمب‌گذار انتحاری خود را در نزدیک مسجد پیامبر در شهر مدینه منفجر کرده است. الجزیره می‌گوید که بمب‌گذار خود را نزدیک مقر نیروهای حراست از مسجد مدینه منفجر کرد.

تصاویر ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد دود غلیظی از یک پارکینگ در نزدیکی مسجد در مدنیه به هوا می‌رود. همچنین اجسادی در این تصاویر دیده می‌شود.

انفجار در پارکینگ مسجد پیامبر هنگامی به وقوع پیوست که ماموران انتظامی در حال صرف افطار بودند. به گفته تلویزیون العربیه عمامل انتحاری دو مامور انتظامی در این انفجار کشته شدند.

گویا عامل انتحاری قصد داشته وارد مسجد پیامبر شود  اما موفق به این کار نشده و خود را در پارکینگ مسجد منفجر کرده است.

دو انفجار در شهر قطیف

شبکه‌های خبری همچنین گزارش داده‌اند در همین روز، در نزدیکی یک مسجد شیعیان نشین شهر قطیف در شرق عربستان سعودی، انفجارهایی رخ داده است.

شبکه الجزیره به نقل از ساکنان قطیف می‌گوید که صدای دو انفجار نزدیک مسجد شهر قطیف شنیده شده است. گزارشی از تعداد تلفات و مجروحان انفجار قطیف منتشر نشده است. دست کم یکی از انفجارها انتحاری بوده و شاهدان بدن تکه تکه شده فرد مهاجم را دیده‌اند.

یک شاهد نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که ابتدا یک انفجار یک خودروی پارک شده نزیک مسجد شیعیان را نابود کرد و پس از آن پیش از ساعت ۷ شب به وقت محلی، یک انفجار دیگر روی داد.

صبح دوشنبه نیز یک مهاجم انتحاری خود را در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده منفجر کرد. این حادثه نیمه‌شب و در نخستین ساعات روز دوشنبه (۴ ژوئیه/ ۱۴ تیرماه) رخ داد. بنابر گزارش رسانه‌های عربستان، دو مامور امنیتی در این حادثه به‌طور مختصر زخمی شدند.

وزارت کشور عربستان درباره انفجار جده گفت، نیروهای امنیتی متوجه فردی در پارکینگ بیمارستانی مقابل کنسولگری آمریکا در جده شده و مداخله کردند. بنابر این گزارش، زمانی که نیروهای امنیتی در حال نزدیک شدن به این فرد بودند، او خود را منفجر کرد.