ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 24.06.2016, 16:56
پشتیبانی برنی ساندرز از هیلاری کلینتون

بی بی سی: برنی ساندرز، نامزد حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به رقیب خود هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز حزب دموکرات رای خواهد داد.

سناتور ۷۵ ساله ایالت ورمانت به شبکه تلویزیونی MSNBC گفت به خانم کلینتون رای خواهد داد چون برای او «مسئله این است که هر چه در توان دارد برای شکست دادن دونالد ترامپ انجام دهد.» «من فکر می‌کنم انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور از جنبه‌های زیادی فاجعه بار خواهد بود.»

آقای ساندرز با اینکه در انتخابات مقدماتی به میزان قابل ملاحظه‌ای از خانم کلینتون عقب افتاده بود، حاضر نشد مبارزات انتخاباتی خود را پایان دهد و با وجود درخواست بسیاری از رهبران حزب دموکرات، به نفع خانم کلینتون کنار برود.

آقای ساندرز که به طرز غیر منتظره‌ای در مبارزات انتخاباتی‌اش از حمایت جوانان برخوردار شد پیش‌تر گفته بود با خانم کلینتون برای شکست دادن دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه همکاری خواهد کرد اما این نخستین بار است که به صراحت از نامزدی خانم کلینتون حمایت می‌کند.

مجمع ملی حزب دموکرات که یک‌ماه دیگر برگزار می‌شود، نامزد حزب دموکرات را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی رسما اعلام خواهد کرد و با توجه به پیشتازی خانم کلینتون انتخاب او به عنوان نامزد تقریبا محرز است.

هفده روز پیش، درست پیش از انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در شش ایالت از جمله ایالت‌های مهم کالیفرنیا و نیوجرسی، آسوشیتدپرس خبر داد که خانم کلینتون رای لازم برای برگزیده شدن از سوی مجمع ملی حزب دموکرات را به دست آورده است.

در آن زمان آقای ساندرز گفته بود خانم کلینتون هنوز رای مجمع را به دست نیاورده بنابراین او به رقابت انتخاباتی‌اش ادامه می‌دهد.

آقای ساندرز دیروز در جمع هوادارانش بدون اشاره به نام خانم کلینتون گفت مبارزه او علیه بی‌عدالتی اقتصادی و تغییر در حزب دموکرات تازه آغاز شده است و به این ترتیب هدف خود را از رسیدن به ریاست جمهوری به تحول اجتماعی اقتصادی تغییر داد.

خانم کلینتون اولین زنی خواهد بود که یکی از دو حزب بزرگ آمریکا به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی می‌کند.