ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 09.06.2016, 21:02
باراک اوباما از هیلاری کلینتون حمایت می‌کند

بی بی سی: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری از هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات حمایت خواهد کرد.

آقای اوباما درباره نامزدی خانم کلینتون گفت: «من با او هستم و مشتاق. نمی‌توانم صبر کنم تا در کارزار انتخاباتی همراه هیلاری شوم.»

حمایت رسمی آقای اوباما از خانم کلینتون پس از ملاقات رئیس جمهور آمریکا با سناتور برنی سندرز و با انتشار پیامی ویدئویی اعلام شد.

آقای اوباما گفت به عنوان کسی که ۲۰ بار با خانم کلینتون، در جریان انتخابات سال ۲۰۰۸ مناظره کرده، به ویژگی‌های مثبت او واقف است. در سال ۲۰۰۸ هیلاری کلینتون نتوانست نامزدی حزب دموکرات را کسب کند. او پس از پیروزی باراک اوباما مدتی در دولت او مقام وزیر خارجه را به عهده داشت.

باراک اوباما گفت در دوره وزارت خارجه هیلاری کلینتون قدرت قضاوت، استواری و تعهد هیلاری کلینتون به ارزش‌های آمریکایی را از نزدیک دیده است و بر همین مبنا از او حمایت می‌کند.

آقای اوباما از طرفداران هر دو رقیب اصلی برای نامزدی حزب دموکرات تشکر کرد و گفت می‌داند از نظر برخی در رقابت‌های این دوره حزب دموکرات دو شقه شده است، اما به هر حال میلیون‌ها آمریکایی امسال برای اولین بار رای خواهند داد و مشارکت آنها در انتخابات به واسطه کارزار برنی سندرز بوده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که حمایت آقای اوباما از خانم کلینتون برای برنی سندرز خبر غیرمنتظره‌ای نبوده و رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته سه بار با آقای سندرز گفت و گو کرده و قاعدتا از اعلام حمایت امروز آقای اوباما برایش غیرمنتظره نبوده است.

سناتور سندرز، که تحت فشار است تا هر چه زودتر به نفع خانم کلینتون کنار برود، امروز پس دیدار با آقای اوباما وعده داد که با هیلاری کلینتون برای شکست دادن دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه، همکاری کند و ابراز امیدواری کرد که به زودی در همین رابطه با هیلاری کلینتون دیدار کند.

با این حال آقای سندرز نگفت که در انتخابات سال جاری به هیلاری کلینتون رای خواهد داد.

هیلاری کلینتون با پیروزی چشمگیر در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت کالیفرنیا، اعلام پیروزی کرده و خود را نامزد حزب دموکرات می‌داند. با توجه به حمایت بالایی که او در میان اعضای ارشد حزب دموکرات دارد، به احتمال زیاد خانم کلینتون رسما به عنوان نامزد دموکرات‌ها اعلام خواهد شد.

با وجود اینکه دیگر به نظر نمی‌رسد برنی سندرز راهی برای پیروزی در مبارزه انتخاباتی درون حزبی داشته باشد، او قول داده که به کارزار خود تا نشست ملی حزب دموکرات ادامه دهد.