ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 03.01.2016, 15:36
مادر بهکیش‌ از دنیا رفت

منصوره بهکیش فرزند ارشد خانواده بهکیش‌ها روز یکشنبه (۱۳ دی/ ۳ ژانویه)  در فیسبوک  از درگذشت مادر  خانواده خبر داد؛ مادری که پنج فرزند و یک دامادش قربانی سرکوبگری جمهوری اسلامی شده‌اند.

منصوره بهکیش نوشته است: «مادر مهربان و عاشقم امروز صبح در خانه خودش از میان ما رفت. من و خواهرم بالای سر او بودیم و پروانه‌وار دورش می‌گشتیم و هر چه تلاش کردیم که نفس کم نیاورد ولی نشد. مامان جان را با اورژانس برای احیا به بیمارستان بردیم، ولی متاسفانه بازنگشت و ما را تنها گذاشت.»

از پنج عضو خانواده بهکیش‌ها محمد در اسفند سال ۱۳۶۰، زهرا در شهریور ۱۳۶۲، محسن در اردیبهشت ۱۳۶۴ و محمود و علی در جریان اعدام‌های گروهی تابستان ۶۷ اعدام شدند. سیامک اسدیان (اسکندر)، داماد خانواده مهر ماه ۱۳۵۹ در یک درگیری با ماموران حکومت در نزدیکی آمل کشته شد.

مراسم خاکسپاری خانم «نیره جلالی مهاجر» مشهور به «مادر بهکیش» صبح دوشنبه ۱۴ دی ماه در بهشت زهرا برگزار خواهد شد.


اطلاعیه کانون نویسندگان ایران

ادای احترام به مادر شش خورشید
امروز، سیزدهم دی، «مادر بهکیش» امید و انتظار سی ساله‌ی خود را واسپرد و درگذشت. در دهه‌ی ۶۰ شش تن از عزیزان او ، پنج فرزند و یک دامادش را، با اتهام‌های سیاسی اعدام کردند بی‌آنکه حتی نشانی از گور آنها به خانواده بدهند.
«مادر بهکیش» در این سال‌ها با شش داغ سهمگین بر دل به انتظار برآمدن آفتاب حقیقت و عدالت بود؛ آفتابی که شور بختانه در زمان حیاتش همچنان پشت ابر های سیاه ستم و نیرنگ باقی ماند با این همه اما دیر یا زود طلوع خواهد کرد زیرا از این کونه مادران که «زیباترین فرزندان آفتاب و باد»شان هزار هزار به مسلخ برده شدند، فراوانند. آنها چنان که «مادر بهکیش» گفته بود نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند.
«مادر بهکیش» درگذشت اما امید و انتظار او زنده است و هر دم می‌بالد و قوی‌تر می‌شود.
درگذشت او را به منصوره بهکیش عضو افتخاری کانون نویسندگان ایران، خانواده و همه‌ی پویندگان راه حقیقت و عدالت تسلیت می‌گوییم.