ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 02.01.2016, 23:09
روزنامه بهار توقیف شد

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران از توقیف روزنامه بهار خبر داد و اعلام کرد این روزنامه حق انتشار ندارد.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه قضایی به خبرنگار حقوقی قضایی میزان گفت: روزنامه بهار به اتهام تبلیغ علیه نظام و انتشار مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد می‌کند، توقیف شد.

واین منبع قضایی افزوده: این روزنامه از فردا (یکشنبه) حق انتشار ندارد. پرونده اتهام در دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می‌شود.

روزنامه بهار دور جدید فعالیت خود را از اواخر شهریور گذشته پس از حدود یک سال و نیم توقیف، انتشار خود را از سر گرفته بود.

در شماره روز شنبه بهار دو یادداشت در صفحه اول روزنامه درج شده بود که احتمالا بهانه توقیف این روزنامه بوده‌اند.

یادداشت نخست اظهارات مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار را نقد کرده که اخیرا گفته است، داشتن بمب اتمی برای یاری رساندن به امام زمان لازم است.

طائب گفته: «تشکیل جمهوری اسلامی در راستای قدرت گرفتن حکومت اسلامی امام عصر(عج) است. چرخ‌های سانتریفیوژهای جمهوری اسلامی، در واقع چرخ‌های قدرت گرفتن این حکومت الهی است و در این راه مهم دستیابی ما به توان و دانش ساختن بمب اتم است هرچند که این کار را حرام می‌دانیم ولی داشتن علم آن را برای قدرت گرفتن نظام الزامی می‌دانیم تا بتوانیم امام زمان(عج) را یاری کنیم.»

بهار در نقد این اظهارات طائب نوشته است:

«چرا آقای طائب فکر می‌کند امام زمان(عج) اهداف خود را با بمب اتم پیش می‌برد؟ مگر ضد انسانی‌ترین سلاح‌ها بمب اتم نیست. آیا وی نمی‌داند اوج ضد انسانی بمباران اتمی کجاست؟ در هیروشیما و ناکازاکی چقدر انسان بی‌گناه در زمان بمباران توسط آمریکا- حتی در زمان‌های بعد- که همچنان ادامه دارد جانشان را از دست دادند یا برای همیشه دچار محرومیت جانکاه و دلخراش شدند. واقعا تصویری که گوینده جملات مذکور از دوران حاکمیت قوانین اسلام که مسئول پیاده کردنش حضرت مهدی(عج) در ذهن آقای طائب است، چنین تصویری است؟ خدا به دادمان برسد.... در کجای تاریخ اسلام و تاریخ زندگی ائمه مخصوصا امام زمان(عج) و در کدام‌یک از کتب‌های حدیث و تفسیر، نوشته شده که حجت بن الحسن(عج)، پس از رسیدن به قدرت سلاحی با قدرت کشتار هزاران و بلکه میلیون‌ها انسان بی‌گناه، حیوانات، درختان، در اختیار خواهد داشت تا از آن استفاده کند؟»

مقاله دیگر مورد توجه روز شنبه روزنامه بهار چاپ  تصویر بزرگی از هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی با چهره خندان و در حال گفت‌وگو با یکدیگر در صفحه اول روزنامه است. روی این تصویر درشت عنوان یک مقاله تحلیلی نقش بسته است:  «واهمه زوال قدرت»

در این یادداشت تحلیلی آمده است:

«کارزاری که اخیرا و درحاشیه ثبت‌نام نامزدهای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در گرفته، عده‌ای مانند اواخر سده اول هجری که آیا جلد قرآن حادث است یا قدیم! به جان هم افتاده‌اند و با پروپاگاندایی براساس تبلیغات گوبلزی، دروغ‌های وقیحانه سیاسی را برای فریب افکار عمومی آغاز کرده‌اند تا با دادن اطلاعات جعلی و جهت‌دار افکار عمومی را علیه مخالفان فکری خود بسیج کنند، اما آیا تاکنون از این تبلیغات سیاسی دروغین طرفی بسته‌اند و نتیجه مثبتی جز نفرت روزافزون ملت و خستگی و نا امیدی مردم گرفته‌اند؟ برچسب زدن به‌منظور برانگیختن وحشت یا تعصب مردم علیه یک گروه فکری مخالف حقیرانه و از روی استیصال انجام می‌گیرد که در آن خود را نیازمند به بحث استدلالی با مخالفان نمی‌بینند و اساسا هیچ استدلالی ندارند فلذا به دروغ و استهزا و هتاکی و فحاشی و کارتون‌سازی روی می‌آورند. خود را در پس شعارهای فریبنده و توخالی به‌نام دین و مذهب پنهان می‌کنند و با آنکه به هیچ مبنای اخلاقی معتقد نیستند از ارزش‌هایی همچون شرافت، دین، بشردوستی، حقوق‌بشر، ارزش‌های خانوادگی، آرمان‌های بلند اسلامی و... ... سخن می‌رانند.
آیا مشی آنان که بر یادگار امام، سید حسن خمینی می‌تازند یا آیت‌الله هاشمی را رأس فتنه می‌دانند و از تعابیر نامناسبی استفاده می‌کنند، نشان نمی‌دهد که در میان این عده تفکر آمریکا نفوذ کرده است؟ آیا آمریکا جز این می‌خواهد که عده‌ای در نظام اسلامی بر این روش طی طریق کنند؟ آیا آنچه از ۸۸ به‌این سو ازسوی این جریان مرموز علیه پاکان و خادمان ملت صورت‌پذیرفته و در هر مجالی و در هر محفلی در شیپور جهل و جاهلیت دمیدند محقق‌شدن نفوذ نبود؟
اعمال قدرتی که از سنخ قدرت تفکر نباشد به جزم اندیشی منجر می‌شود و جزم اندیشان به‌دلیل ایدئولوژی معیوب از استدلال روی گردانند و به مهمل بافی و لاجرم استفاده ابزاری از دین روی می‌آورند و با مدد گرفتن از نیرنگ‌های سیاسی سعی می‌کنند همچنان بر پاشنه خود بچرخند.»