ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 22.12.2015, 16:22
علیزاده: حرفی هم بزنم، جایم گوشه زندان است

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴

علیزاده گفت: برخورد من با خانه موسیقی در حد دعوا پیش رفت و من این خانه را ترک کردم. چگونه می‌شود که اعضای یک نهاد صنفی در ممیزی ارشاد نقش تاثیرگذار داشته باشد یا آقای مرادخانی به مدیرعامل این خانه حکم دهد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین علیزاده در  ابتدای نشست کنسرت جدید خود که با همراهی محمد معتمدی و گروه هم‌آوایان برگزار می‌شود؛ گفت: خوشحالم که بدون هیچ حمایت دولتی مراحل برگزاری این کنسرت را طی کردیم. من بارها گفته‌ام که دولت لازم نیست برای ما کاری انجام دهد فقط موانع موجود را بردارد تا ما بتوانیم در قرن ۲۱ سرمان در دنیا بالا بگیریم. متاسفانه مسائلی که پیش می‌آید بر مبنای قانون نیست و ما می‌بینیم که یک کنسرت به خواست افرادی که کاملا شخصی است؛ لغو می‌شود.

او ادامه داد: خوشبختانه اهمیت واژه ملت به خوبی احساس شده و گروه‌های موسیقی برعکس‌ آنچه در تبلیغات می‌بینیم بی‌صدا فعالیت می‌کنند و کمک موسیقی ایران هستند. سفرهایی که با گروه هم آوایان داشتیم نتیجه‌های خوبی داده و ما توانستیم همه آنچه در تهران بود را به شهرهای دیگر نیز ببریم و نشان دهیم که موسیقی ایرانی فقط آنچه در رادیو و تلوزیون می‌شنویم؛ نیست.

این آهنگساز ضمن اظهار تاسف از برخوردهایی که با موسیقی در ایران می‌شود؛ بیان کرد: هیچ جای دنیا در هیچ دولتی حتی دولت‌هایی که ما از نظر سیاسی آنها را مردود می‌دانیم با موسیقی چنین رفتاری نمی‌کنند. من حسین علیزاده در بازار تهران بدنیا آمده‌ام و با استادانی کار کرده‌ام که همه دنیا به آنها افتخار می‌کنند. من به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهم کسی هویت من را از من بگیرد و الان که این حرف‌ها را می‌زنم به هیچ وجه عصبانی نیستم بلکه خوشحالم که توانستم با این گروه‌هنرمندان در کشور خودم کار کنم.

وی افزود: فرهنگ ایران آغشته با ادبیات و شعر است. متاسفانه فیلمی از آقای کیمیاوی ساخته شد که اجازه اکران نگرفت اما در آن فیلم این مسئله به خوبی نشان داده شده بود. در کنار ادبیات قدیمی ترین هنری که آن را همراهی کرده موسیقی است. موسیقی در گفته شدن مسائل جامعه نقش تاثیرگذاری داشته و گاهی به کمک ادبیات طنز آمده تا مطالب جامعه مطرح شود.

او ادامه داد: مردم وقتی نمی‌خواهند جملات سیاسی بگویند و گرفتار شوند به زبان طنز حرف می‌زنند هرچند این روزها ممکن است با همین شوخی‌ها هم سر اشخاص بلا بیاورند. اما در گذشته مردم با موسیقی‌های ساده به زبان طنز مشکلات خودشان را بیان می‌کردند. موسیقی مردمی یکی از ارکان‌ مهم مو.سیقی ماست جرات جسارت قالب طنز خیلی بیشتر از قالب جدی است و گاهی پرمحتواتر می‌شود و همین مسئله باعث شده تا در اجرای جدیدمان به بحر طویل بپردازیم.

حسین علیزاده درباره اجرای بحر طویل در کنسرت جدیدش توضیح داد: بحر طویل ابیات بسیار طولانی دارد و در عین حال که دارای نظم است نقش زیادی در موسیقی و ادبیات داشته که متاسفانه به تدریج به فرمی فراموش شده تبدیل شده است.

وی افزود: حالا که جامعه ما سیاسی و عبوس شده؛ طنز ما هم سیاسی شده است. ما وقتی به موسیقی ایرانی خودمان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بسیاری از فرم‌ها به فراموشی سپرده‌ شده‌اند به طور مثال همین بحر طویل ریشه‌ای قدیمی‌تر از رپ به عنوان یک سوغات غربی دارد. در کنسرت پیش‌رو ما از اشعار سیروس جمالی دوست و شاگردم استفاده کردیم و من به ایشان گفتم که اشعاری با مضمون جدی و عاشقانه برای این قالب بنویسند و این اشعار در مدت کوتاهی آماده شد.

علیزاده درباره علت لغو شدن کنسرت مشترکش با علیرضا قربانی اظهار داشت: ایران به علت‌های مختلف شش ماه از سال برای برگزاری کنسرت تعطیل است و وقتی شرایط اجرا پیدا می‌شود تعداد کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها زیاد می‌شود. من در فیلم دلشدگان به آقای حاتمی گفتم حالا که این فیلم درباره موسیقی است باید حساسیت‌های من پذیرفته شود. آن زمان گفتم که همه بازیگران باید به کلاس ساز بروند تا سازهایی که در دست دارند برای مخاطب باورپذیر شود. همه به جز اکبر  عبدی به کلاس ساز رفتند که البته او با سازی که می‌نواخت ارتباطی از گذشته داشت و در نواختن آن ماهر بود متاسفانه بسیاری از بازیگران همزمان درچند فیلم بازی می‌کردند و همین باعث می‌شد که کیفیت خوبی را در فیلم ارائه نکنند. من هم برای برگزاری کنسرت‌هایم وسواس دارم اگر قرار است اجرایی داشته باشم از شش ماه قبل در جایی حاضر نمی‌شوم و صرفا به کنسرت می‌پردازم همین موضوع باعث شد با توجه به حجم کارهای آقای قربانی این کنسرت را به زمان دیگر موکول کنم و کاری که برایم اهمیت زیادی داشت را آماده اجرا کنم.

حسین علیزاده در پاسخ به اینکه چه موضعی در مقابل خانه موسیقی دارد و اینکه آیا همچنان د رمقام دبیر شورای عالی خانه موسیقی است؛ گفت: من دوسال است که خانه موسیقی نرفتم و نه تنها عضو شورای عالی نیستم که خود را عضو خانه موسیقی  هم نمی‌دانم. در برخی از مواردی که در نامه اعتراضی هنرمندان به خانه موسیقی منتشر شده موافقم و مسائل شخصی دیگری نیز دارم. ما هنرمندان آدم‌های سخنور و سیاسی نیستیم ما آدم‌های احساسی هستیم و من دوست‌ نداشتم کسانی که با نظرشان مخالفم را در موضع ضعف ببینم. آقای نوربخش روی صحنه یک خواننده است و ارتباطی به کارش در خانه موسیقی ندارد. ما باید این دو را ازیکدیگر جدا کنیم. برخورد من با خانه موسیقی در حد دعوا پیش رفت و من این خانه را ترک کردم.

علیزاده با بیان اینکه اعضای یک نهاد صنفی باید استقلال فکری داشته باشد، اظهار داشت: اعضای خانه موسیقی نباید مسائل را از روی مصلحت‌های اداری پیگیری کنند بلکه باید به فکر آنچه هنرمندان می‌خواهند باشند. چگونه می‌شود که اعضای یک نهاد صنفی در ممیزی ارشاد نقش تاثیرگذار داشته باشد یا آقای مرادخانی به مدیرعامل این خانه حکم دهد؟ من فکر می‌کنم که ما باید این مسائل را در درون صنف‌مان حل کنیم.

علیزاده در باره جشنواره موسیقی فجر و عدم حضورش در آن اعلام کرد: در تمام این ۳۷ سال گفته‌ام که اگر قرار است تنها ده روز در سال به موسیقی احترام بگذارید من آن ده روز را به رسمیت نمی‌شناسم. حرمت موسیقی در این ده روز خلاصه نمی‌شود البته این صحبت‌های من هیچ ارتباطی با دهه فجر ندارد و من معتقدم مردم حق دارند این ده روز را برای انقلابشان جشن بگیرند.

وی درباره شعری که در کنسرتش اجرا می‌شود؛ گفت: بسیار خوشحال می‌شوم که بعدها کدکنی و سایه را دعوت کنم تا درباره این شعر نظر دهند اما به طور کلی هدف ما احیای فرم بحر طویل بوده و قطعا اجرای آن در کنسرت حالت کوچه بازاری ندارد و شاید از قالب مردمی قالب روشنفکری بگیرد. موسیقی مردمی بسیار مهم است اما من امیدوارم که در آینده هنرمندان ما در این عرصه از تقلید موسیقی غرب یا هموطنانمان در غرب دست بردارند و جریانی علمی‌تر پی‌گرفته شود. دوستان جریان پاپ به تاریخ خودمان نگاه کنند و بعد در قالب پاپ کار کنند.

وی در پایان گفت: متاسفانه هیچ جای دنیا با موسیقی چنین برخوردی نمی‌شود. مقام‌های مسئول به راحتی به موسیقی توهین می‌کنند درحالی که اگر من درباره آنها حرفی بزنم؛ جایم گوشه زندان است.

در پایان این نشست توتونچیان (سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده این کنسرت) به خواست حسین علیزاده برای تور اجراهای این گروه تخفیف ده درصدی برای دانشجویان موسیقی قرار داد.

***

گزارش «سایت موسیقی ما» از نشست خبری کنسرت گروه هم‌آوایان

حسین علیزاده برنامه‌های کنسرت هم‌آوایان را تشریح کرد:
با کلید آقای روحانی، مشکلات برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها نه تنها حل نشد، بلکه متاسفانه بیشتر هم شد

صبح روز سه‌شنبه نشست خبری کنسرت گروه هم‌آوایان با حضور حسین علیزاده، محمد معتمدى و محمدحسین توتونچیان در تالار وحدت برگزار شد كه حسین علیزاده در آن از مسائلى همچون علت عدم حضور علیرضا قربانى - على رغم اعلام قبلى - در این كنسرت و مسائلى پیرامون خانه موسیقى و توضیحاتى درباره بحرطویل خوانى ارائه كرد.

این آهنگساز در ابتداى مراسم با ابراز خوشحالى از حضور در میان خبرنگاران و صحبت پیرامون مسائل مختلف موسیقى گفت: «امروز بسیار خوشحالم که فضای اجرای برنامه‌های ما به سمتی پیش رفته که علاوه بر تهران، می‌توانیم در شهرستان‌ها نیز کنسرت برگزار کنیم، موضوعی که بسیاری از مخاطبان تعجب می‌کردند که چگونه می‌توان با تمام مشکلاتی که پیرامون برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها وجود دارد این کار را انجام داد! به هر حال با کلید آقای روحانی و دولت تدبیر و امید، مشکلات برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها نه تنها حل نشد، بلکه متاسفانه بیشتر هم شد.»

او با اشاره به اینكه با تمام این احوال از پیش آمد چنین فرصتى خوشحال است كه توانسته اند شاهد برگزارى اجراهاى زنده گروه هم آوایان در شهرستان ها باشند ادامه داد: «در این مدت طی سفرهایی که به بهانه برگزاری جشنواره موسیقی جوان داشتم، مشاهده کردم تعداد زیادی از جوانان هنرمند از طریق موسیقی تبدیل به چهره‌های شاخصی شدند که اتفاقاً تعداد آنها کم هم نیست. به اعتقاد من این سفرها و برگزاری کنسرت‌هایی که توسط گروه ما در شهرستان‌ها انجام گرفت، باعث شد که استعدادهای نابی را کشف کنیم تا به جشنواره بیایند.»
علیزاده: باید به ملت احترام گذاشت و لزومی ندارد خود را معطوف به حمایت هاى دولتى كنیم
این آهنگساز با بیان دلگیرى هایش نسبت به دولت عنوان كرد: «خوشحالیم که این سد را شکستیم که هر کنسرتی نباید در تهران برگزار شود. به اعتقاد من در این میان نباید هم نگران حمایت نکردن‌های دولت بود. بنده اعتقاد دارم که «ملت» واژه بسیار بزرگی است که باید به آن احترام بگذاریم به همین دلیل لزومی ندارد که خود را معطوف به حمایت‌های دولتی کنیم. هم‌اکنون ما در کشوری زندگی می‌کنیم که خوشبختانه قانون اساسی دارد اما متاسفانه پیرامون برگزاری کنسرت‌ها، اتفاقاتی بدون قانون می‌افتد که واقعاً ناراحت کننده است. حرف من این است که اگر قانون بگوید هیچ موسیقیدانی نباید حتی از خانه خود بیرون بیاید من با کمال میل این موضوع را می‌پذیرم. اما می‌بینید که در این فضا هیچ قانونی نمی‌گوید که نباید موسیقی کار کرد. اما متاسفانه به دلیل سلیقه‌های شخصی، تصمیماتی برای یک عنصر فرهنگی مانند موسیقی گرفته می‌شود که تا به امروز صدمات زیادی را به روح و روان موسیقیدان‌ها وارد کرده است. باور کنید در هیچ جای دنیا حتی در دولت‌هایی که از نظر ما مردود هستند، با موسیقی این چنین برخورد نمی‌کنند منتها از آنجایی که نمی‌توان بیش از این از دولت انتظار داشت، بنابراین باید خودمان را دست‌کم نگیریم و در جهت اعتلای موسیقی تلاش کنیم.»

این هنرمند در ادامه گفت: «من حسین علیزاده بچه بازار تهران هستم و هیچ‌کس نمی‌تواند هویت من را بگیرد. من زیر نظر استادانی کار کردم که اگر در هر جای دنیا زندگی می‌کردند به این اساتید احترام می‌گذاشتند؛ موضوعی که متاسفانه در کشور ما وجود ندارد. به هر حال من از روی خوشحالی حرف می‌زنم و خوشحالم از اینکه با کمک دوستان خودم و هنرمندان دیگر تلاش داریم که نسل جوانی از موسیقی را شکوفا کنیم و شاهد هنرنمایی آنها در عرصه موسیقی باشیم.»
علیزاده: موسیقى هاى ساده در قالب طنز در زندگى همه ما جارى است
سرپرست گروه هم‌آوایان در توضیح جزئیات این کنسرت که با موضوع «بحر طویل خوانی» به مخاطبان ارائه می‌شود، گفت: «بحر طویل اشعار طولانی هستند که اوزان طولانی دارند و در عین قاعده‌مند بودن، در ادبیات و موسیقی نقش بسیار اساسی دارند. البته در زمان حال که همه چیز عبوس و سیاست‌زده شده، بخش طنز ما هم که «بحر طویل» در آن نقش دارد، وارد یک فضای سیاست‌زده شده است و شاید برای من انگیزه این بوده که احساس می‌کنم موسیقی در ایران شکل‌های خاصی پیدا کرده و نسل جدید ما که آرزویش عرضه‌ کردن موسیقی در دنیاست، ارتباط چندانی با نسل قبل و آن امانت تاریخی پیدا نکرده است. به همین جهت است که من فکر کردم باید این نقطه‌های فراموش شده را دوباره پیدا کنم و با «بحر طویل» به عنوان یکی از فرم‌های موسیقی ایرانی که عمدتاً در بخش طنز کار می‌شود، فضای موسیقایی را تجربه کنم. در این راه با سیروس جمالی از دوستان پژوهشگر و شاعرم، موضوع را مطرح کردم و بنا بر این شد تا با در نظر گرفتن یک مضمون عاشقانه و جدی در قالب «بحر طویل» کاری را برای من آماده کند. البته در این فضا آنچه به مخاطب ارایه می‌شود، قطعاً اجرای عین به عین این فرم نیست بلکه امضای من نیز در این فضای اجرایی وجود دارد که امیدوارم موردپسند مخاطب قرار بگیرد. فرهنگ ایران با ادبیات و شعر آغشته است و مردم همواره هر حسی دارند، با ادبیات آن را به دیگران منتقل می‌کنند. موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نقش بسیار اساسی در مسایل اجتماعی داشته است به طوری که بسیاری از موارد جدی در همین قالب‌های موسیقى با اشعار ساده به مردم ارایه می‌شد. طنز در ادبیات ما نقش بسیار مهمی دارد. حتی امروزه نیز در فضای مجازی می‌بینید که ماجرا به همین‌گونه است و مردم بسیاری از مسایل خود را با طنز با یکدیگر مطرح می‌کنند. به هر حال ما ملتی هستیم که با موسیقی‌های ساده در قالب طنز فضایی را تجربه کردیم که در زندگی همه ما جاری و ساری است.»
علت عدم حضور علیرضا قربانى در اجرایى مشترك با حسین علیزاده
حسین علیزاده در جواب این سوال كه چرا علیرضا قربانى با وجود اطلاع رسانى قبلى در این كنسرت حضور ندارد گفت:”متاسفانه کشورمان از نظر اجرای زنده برنامه موسیقى ۶ ماه تعطیل است، وقتی هم که شرایط برگزاری کنسرت فراهم می‌شود، طبیعی است که با زیاد شدن تعداد کنسرت‌ها، همه سرشان شلوغ می‌شود. در این راه اشخاصی را باید انتخاب کرد که با فکر منزهی همکاری می‌کنند. من ماجرای ترافیک کنسرت‌ها را تائید می‌کنم که ممکن است خواننده را دچار فشردگی کاری کند، اما از یک طرف بر این باورم وقتی در انتخاب خودمان قرار است تعهد داشته باشیم، بهتر است غرق کارهای دیگر نشویم. توصیه من به بسیاری از خوانندگان حتی محمد معتمدی این است که بیاییم کارهای خود را فهرست نکنیم و بعد از روی آن فهرست آنچه را که می‌خواهیم ضربدر بزنیم و آنچه را که نمی‌خواهیم پاک کنیم. اگر شما برای این فضای منظم لرزش قائل نیستید، بدانید که حسین علیزاده قائل است. به هر ترتیب وقتی با چنین فضایی مواجه شدم، به خاطر تداخل در برنامه‌هایی که با آقای قربانی پیش آمد، ترجیح دادم که او به سمت کاری بروند که برایش اولویت دارد اما قطعاً در فرصت‌های بعدی با او روى صحنه خواهیم رفت.”
بیش از دو سال است دیگر عضو خانه موسیقی نیستم
حسین علیزاده كه پیش از این به عنوان عضوى از خانه موسیقى و سخنگوى شوراى عالى این صنف حضور داشته، در پاسخ به سوالى مبنى بر نحوه فعالیت خانه موسیقى گفت: “من بیش از دو سال است که به خانه موسیقی نرفته‌ام، بنابراین خودم را نه عضو ساده و نه عضو شورای عالی آن می‌دانم. البته شاید در برخی از موضوعات مطرح شده با دوستان منتقد و یا اعضای خانه موسیقی اشتراکاتی داشته باشم اما ترجیح دادم با این شرایط و جوی که وجود دارد، در این ماجرا حضور نداشته باشم. من دوست نداشتم در فضایی باشم که نمی‌توانم جریانی را عوض کنم. من دوست نداشتم آنهایی را که با سیاست‌هایشان مخالف هستم، در موضع ضعف ببینم. وقتی در شورای عالی خانه موسیقی مسایلی چون ماجرای کتاب «ردیف» آقای پیرنیاکان پیش آمد، موضوع به سمتی پیش می‌رفت که اتفاقات دیگری افتاد. در همین اثنا بود که در جلسات جشنواره موسیقی جوان شرکت کردم و اتفاقاً در همان جا بود که متوجه شدم جناب پیرنیاکان به دعوت هومان اسعدی دبیر جشنواره جایگزین آقای داریوش طلایی که انصراف خود را از حضور در شورای عالی جشنواره داده بود، شده است که همین موضوع هم موجب ارایه بحث‌هایی شد که ماجرا را به شکل دیگری کرد، اما در همان زمان هومان اسعدی به من گفت که شاید پیرامون ماجرای کتاب «ردیف» آقای پیرنیاکان اتفاقی افتاده و حتی حکمی هم پیرامون این موضوع داده شده، اما باید بدانیم که در بقیه فضاهای دیگر، او خطاکار نیست و باید کار کند و بهتر است مسایل را شخصی نکنید. اتفاقاً در همین فضا بود که من بدون در نظر گرفتن ماجرای خانه موسیقی، پذیرفتم که او هم در شورا حضور داشته باشد.”
علیزاده: وقتی یک واحد صنفی ادعا می‌کند مستقل است، پس اعضایش نمی‌توانند عضو شورای ممیزی یک نهاد دولتی باشند
علیزاده با اشاره به اینكه همه چیز در ایران حتى فعالیت هاى صنفى در حال دولتى شدن است گفت: “به نظر من حداقل باید در راس یک واحد صنفی به نام «خانه موسیقی» کسانی باشند که استقلال فکری داشته باشند و مسایل را از دیدگاه یک هنرمند دنبال کنند؛ نه با شیوه اداری آن. من هیچ وقت داوطلب شورای عالی خانه موسیقی نبوده و نیستم. اصلاً از شما می‌پرسم آیا شما تا به امروز در جایی از من چیزی خوانده‌اید که بنده به عنوان دبیر شورای عالی خانه موسیقی در آن اظهارنظری کنم؟ من مساله شخصی با کسی ندارم. من معتقدم باید در موضع خودمان بایستیم و در این زمینه بحث‌های زیادی هم کردم. کما اینکه این برای من باعث افتخار بود که در همان ابتدا به عنوان عضو شورای عالی خانه موسیقی انتخاب شدم اما ماجرا به شکلی پیش رفت که تصمیم گرفتم دیگر ارتباطی با دوستان نداشته باشم. موضع‌گیری من در جریان صنفی این است که وقتی یک واحد صنفی ادعا می‌کند که مستقل است، پس اعضایش نمی‌توانند عضو شورای ممیزی یک نهاد دولتی باشند و شخص آقای مرادخانی هم نمی‌تواند برای اعضای این خانه حکم صادر کند. یا این شرایط حضور خانه موسیقی را در جشنواره موسیقی فجر خطایی بزرگ می دانم و اصلا آقای مرادخانی نباید چنین پیشنهادی به دوستان خانه موسیقی می دادند.”

وی با ذکر خاطره ای از سال اول راه اندازی خانه موسیقی که برای این کار یک ملک قرضی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها داده شده بود عنوان کرد: در آن سال آقای مرادخانی برای هر کداممان یک سکه آورده بود اما من به ایشان گفتم که این کار اشتباه است و ما مستقل از شما هستیم و خانه موسیقی نباید از دولت پول بگیرد.

این موسیقیدان ادامه داد: ما باید شهامت این را داشته باشیم که در موضع نقد خودمان به خانه موسیقی بایستیم و البته بتوانیم با همدیگر دیالوگ داشته باشیم. برای من جای سئوال است که خانه موسیقی که یک واحد صنفی است چرا باید در تمام شوراهای ممیزی باشد. یا اینکه مدیرعامل خانه موسیقی چرا باید مدیر جشنواره موسیقی فجر شود! من معتقدم اگر اعضای خانه موسیقی از عملکرد این صنف راضی باشند و همان حق عضویت کوچکشان را بپردازند برای سر پا نگه داشتن خانه موسیقی همان پول کافیست.

وی ادامه داد: چرا یک واحد صنفی مستقل در شورای ممیزی موسیقی شغل تعیین‌کننده‌ای دارد؟ تا به امروز به خاطر اینکه هیچ مشکلی به وجود نیاورم، سکوت کردم و اعلام نکردم که در خانه موسیقی حضور ندارم، اما همین جا رسماً می‌گویم که بنده خود را مبرا از این خانه می‌دانم و سمتی در آن ندارم. من معتقدم اگر این واحد صنفی مساله‌ای دارد، باید خودش از پس حل ماجرا برآید و این اختلاف اصلاً ربطی به وزیر ندارد. ما نباید محتاج این باشیم که وزیر ارشاد بیاید و پیرامون فعالیت یک واحد صنفی حکم بدهد.
محمد معتمدى: خواندن «بحر طویل» با موسیقی، سخت و نفس‌گیر است
محمد معتمدی كه در این اجرا به عنوان خواننده حضور خواهد داشت، در ابتدا درباره اولین دیدارش با حسین علیزاده گفت: “اولین باری که استاد علیزاده را دیدم به ۱۴ سال پیش در بانک تجارت بازمی‌گردد. در آن زمان هر کاری که می‌کردم تا اظهار وجود کنم و سلامی به استاد بدهم خجالت و شرم به من اجازه نمی‌داد. به هر حال هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که توفیق این را داشته باشم روزی در کنار او به عنوان خواننده در کنسرت حضور داشته باشم و خوب به یاد می‌آورم وقتی برای اولین بار کنسرتی را در برج میلاد با استاد علیزاده برگزار کردیم، چهره استاد را که ۱۴ سال پیش با آن مواجه شدم، می‌بینم و هیچ‌گاه این لحظه‌ها را فراموش نخواهم کرد.”

معتمدى در ادامه درباره آشنایى با بحرطویل خوانى گفت : “من وقتی کودک بودم با «بحر‌طویل» خوانی‌هایی که در قالب مراسم مذهبی خوانده می‌شد، مواجه می‌شدم بنابراین با این فضا غریبه نیستم اما بر این باورم كه خواندن «بحر طویل» با موسیقی سخت و نفس‌گیر است و یک خواننده برای خوانش آن باید مدیریت قوی داشته باشد که خوشبختانه در این فضا با راهنمایی‌های استاد علیزاده به فضای خوبی دست پیدا کردیم.
علیزاده: اگر موسیقی نواحی نبود من تا به امروز ۵۰ درصد کارهایم را نداشتم
حسین علیزاده در تكمیل صحبت هاى معتمدى گفت: “بحر طویل خوانی اصولاً فرم‌هایی است که بین دیالوگ و ملودی خوانده می‌شود که خارجی‌ها از آن به عنوان موسیقی رپ یاد می‌کنند. منتها کشورهایی مانند ما که همواره نگاه به غربی‌ها می‌کنیم، باید بدانید که شاید آنها خیلی‌ از فرم‌های ما را استفاده می‌کنند اما تفاوتی که آنها با ما دارند این است که به خودشان شرق‌زده و خائن نمی‌گویند. ما اگر فرهنگ را میراث جهانی می‌دانیم، باید به این موضوع آگاه باشیم که فرهنگ‌ها از هم غنی می‌شوند. در این بین موسیقی نواحی ما موضوع بسیار جدی است که باید به آن توجه بیشتری کرد و اگر موسیقی نواحی نبود می‌توانم بگویم من تا به امروز ۵۰ درصد کارهایم را نداشتم.”
علیزاده: متعهد می‌شوم از این پس در هر کنسرتی حضور پیدا کنم، فضایی را برای دانشجویان جهت تخفیف بلیت ایجاد کنم
حسین علیزاده درباره گرانى قیمت بلیت و در نتیجه مخاطبان محدود اجراهاى ارزشمند موسیقى ایرانى توضیح داد: “متاسفانه پول اجاره سالن در ایران بسیار گرانتر از شهرهایی چون برلین است و می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از هزینه‌های برگزاری یک کنسرت صرف اجاره سالن می‌شود که این به خودی خود باعث می‌شود بلیت کنسرت‌ها گرانتر باشد. اما من از همین جا اعلام می‌کنم برای هر نوع برنامه‌ای که بتواند با شرایط ارزانتر و بهتر باعث حضور دانشجویان به موسیقی و کسانی که استطاعت چندانی برای خرید بلیت کنسرت ندارند، استقبال می‌کنم. من خودم متعهد می‌شوم که از این پس در هر کنسرتی که حضور پیدا کنم، حداقل فضایی را برای دانشجویان جهت تخفیف ایجاد کنم.”
علیزاده: ترجیح می دهم در جشنواره موسیقی فجر شرکت نكنم
حسین علیزاده در پایان در پاسخ به این سئوال كه چرا در جشنواره موسیقى فجر حضور ندارد گفت: “متاسفانه در طول سال هر توهینی به موسیقی می‌کنند اما وقتی جشنواره در مدت ۱۰ روز کار خود را پایان می‌دهد، باز هم شرایط نابسامانی که در طول سال وجود داشت، ادامه پیدا می‌کند. متاسفانه من چون این احترام ۱۰ روزه را در طول سال پیرامون موسیقی نمی‌بینم، به همین جهت ترجیح می‌دهم در جشنواره حضور نداشته باشم.”
توتونچیان: دانشجویان موسیقى مى توانند در كل این تور، از ده درصد تخفیف بهره مند شوند
محمدحسین توتونچیان كه به عنوان تهیه‌کننده کنسرت گروه هم‌آوایان در این نشست حضور داشت، با اشاره به برنامه‌های تور شهرستان‌های کنسرت گفت: “طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، روزهای ٧ و ٨ دى ماه کنسرتی را در تهران برگزار می‌کنیم و پس از آن روزهای ۱۰ و ۱۱ دی در شیراز، ۱۴ و ۱۵ دی در همدان، ۱۷ و ۱۸ دی در رشت، ۲۱ و ۲۲ دی در یزد، ۲۴ دی در اصفهان، ۲۵ دی در شهرکرد و ۲۸ و ۲۹ دی در تبریز کنسرت‌های شهرستان خود را برگزار می‌کنیم.

توتونچیان در انتها با توجه به سخنان علیزاده پیرامون تخفیف بلیت ها گفت: “با اشتیاقی که نزد استاد علیزاده دیدم، بار مسئولیتی که بر عهده من گذاشته شده، دوچندان شده است. این نه به واسطه منتی بر سر دانشجویان است، بلکه به خاطر احترامی است که به قشر دانشجو و فرمایشات استاد دارم؛ به همین جهت از این پس نه در تهران بلکه در کل تور شهرستان‌ها برای دانشجویان موسیقی ۱۰ درصد تخفیف ایجاد خواهیم کرد.”