ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 19.11.2015, 20:02
هجوم دلواپسان به موسوی لاری وزیر کشور خاتمی

حجت‌الاسلام موسوی لاری که عصر روز پنجشنبه برای سخنرانی در جمع اصلاح‌طلبان ورامین به این شهر سفر کرده بود، در هنگام ورود به سالن همایش با دلواپسانی مواجه شد که به دنبال ممانعت از سخنرانی وی بودند.

به گزارش کلمه، ساعت دو و نیم بعد از ظهر گروهی از مخالفان جلوی درب سالن تجمع کرده و حسین نقوی حسینی نماینده تندروی ورامین در مخالفت با حضور آنچه فتنه گران می‌نامند سخنرانی کرد.

هنگام ورود وزیر کشور دولت اصلاحات به سالن چند نفری با سر دادن شعارهایی به سمت وی هجوم بردند که موجب شد عمامه وی از سر او بیافتد. در همین حین نیروی انتظامی جلوی درب ورودی با گاز اشک آور درگیر شد.

دلواپسان همیشه معترض جلوی درب سالن و بدون مجوز تجمع کرده‌ و شعار مرگ بر فتنه گر می‌دادند.

میرحیدری: عده‌ای فکر می‌کنند همه نظام هستند

سیدابوالقاسم میرحیدری از فعالین اصلاح طلب ورامین با ابراز تاسف از این برخورد دلواپسان گفت: اگر اعلام می‌کردند که نمی‌گذارند مراسم ما (اصلاح طلبان) برگزار شود ما هم تابع قانون هستیم. چرا خیابان‌ها را بسته و نمی‌گذارند میهمانان ما به مراسم قانونی و با مجوز بیایند؟!

میرحیدری می گوید: اصلاح طلبان آمده‌اند که بمانند. ورودی‌های شهر بسته شده است و بسیاری از عزیزان ما امکان حضور در این مراسم را پیدا نکرده‌اند، بودن ما اثر گذاشته است عده‌ای امروز فکر می‌کنند که همه نظام هستند.

میرحیدری ابراز تاسف کرد: اطلاع پیدا کردم که شخص نماینده شهرستان در مقابل برنامهٔ ما که مجوز قانونی دارد قرار گرفته است. این جمع یاران خاتمی بزرگ هستند.

نماینده دلواپسان: اصلاح‌طلبان سعی داشتند اعتراض آرام را به درگیری تبدیل کنند

حضور دلواپسان و افراطیانی که خود را امت حزب الله می نامیدند در حاشیه این مراسم اتفاقی نبوده و توسط نماینده تندروی این شهر برنامه ریزی شده بود.

در همین رابطه صبح امروز سایت خبری «اسوه نیوز» با انتشار خبری نوشت: تجمع امت حزب الله قرچک در محکومیت حضور فتنه‌گران در این شهرستان روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در گفت‌وگو با فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص نا آرامی در نشست اصلاح‌طلبان در قرچک گفته است که در بین معترضین حضور داشته است.

وی مدعی شده است که مردم تنها با تجمع خود در آنجا و بدون هیچگونه درگیری اعتراض خود را به حضور افرادی که وی فتنه‌گر خوانده، در نشست اعلام داشتند و اطرافیان آقای موسوی لاری سعی داشتند تا این اعتراض آرام را با گاز اشک‌آور و … به یک درگیری تبدیل کنند.

نماینده ورامین در اظهاراتی که حتی خبرگزاری های رسمی کشور نیز منعکس نکردند ادعا کرد: این قبیل افراد به دنبال این هستند تا با ایجاد اینگونه نا آرامی‌ها زمینه فتنه دیگری را در کشور فراهم کنند و به ندا آقا سلطان دیگری نیازمند هستند و الا مردم حزب‌اللهی منطقه با حفظ شئونات و به صورت آرام تنها اعتراضشان را نسبت به حضور فتنه‌گران اعلام داشتند و این اصلاح‌طلبان بودند که سعی داشتند تا این اعتراض آرام را به درگیری تبدیل کنند.

موسوی لاری: چهره جمهوری اسلامی داعشی جلوه ندهیم

موسوی لاری گفت: تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است. راهی را نرویم که چهره جمهوری اسلامی را همچون داعش جلوه دهیم.

وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی همچنین تاکید کرد: ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی به گونه‌ای دفاع کنیم که ثابت کنیم جمهوری اسلامی مساوی منطق است. اما عده‌ای در داخل عملکردشان اینگونه نیست.

وی عقل گرایی را یکی از رموز موفقیت نهضت اسلامی ملت ایران دانست و اضافه کرد: یکی از دلایلی که سبب شد نهضت اسلامی ملت ایران به پیروزی برسد، استفاده از روش عقلانی بود.

موسوی لاری تأکید کرد: ویژگی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران آن بود که در نهضت اسلامی از روش عقلانی استفاده و حرکت مردم را بر اساس اصول و تفکر عقلانی مدیریت و راهنمایی کردند.

وی عنوان کرد: امام راحل تلاش کرد تا مردم با استفاده از قدرت تفکر و عقلانیت، جنایات شاه را متوجه شده و به درستی مسیر مبارزاتی خود را برگزیند.

الویری: مجلس ساکت نیز در ایجاد وضعیت بحرانی کشور مقصر است

مرتضوی الویری در جمع اصلاح طلبان شهرستان ورامین گفت: ما انتظار داریم جریان‌های قانون شکن خللی ایجاد نکنند. در راه که می‌امدیم به من گفتند که برگردیم. آقای لاری به من زنگ زدند و گفتند شهر را بسته‌اند.

به گزارش کلمه، وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۲ کمال ناامیدی دوستان اصلاح طلبان با نگرانی وارد انتخابات شدند در مقطعی که شناسنامهٔ نظام یعنی هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شد با این تصور که همه چیز سامان یافته پیش خواهد رفت. سه روز قبل از انتخابات ۹۲ هماهنگی‌های اصلاح طلبان موجب شد تا روند اتفاقات کشور به سمت دیگری برود.

شهردار اسبق تهران گفت: آقای خاتمی شورای سیاست گذاری تشکیل دادند شورایی راهبردی تشکیل شد برخی گروه‌ها که بیرون بودند هم به تدریج وارد شدند. نهایتا یک شورای ۳۵ نفره تحت عنوان شورای سیاست گذاری اصلاحات شکل گرفت و حدود یک ماه قبل کارش را جدی شروع کرد.

الویری افزود: یکی از انگیزه‌های ما برای شکل دادن مجلس اینده عبارت از این است که دولت نوپای روی کار آمده بتواند برنامه‌هایی که به مردم تعهد کرده به انجام برساند.

به گفته ی وی هدف اصلاح طلبان این است که به عنوان یک جریان فعال و تحول خواه نقش ایفا کنند. روی چند راهکار توافق داریم اولین مطلب این است که اصطلاح طلبان از تجربهٔ درخشان سال ۹۲ و بحث اجماع استفاده کنند. اگر در سال ۹۲ عارف و روحانی باقی مانده بودند در این موقعیت نبودیم و کشور در معرض خطرات جدی قرار گرفته بود.

مرتضی الویری گفت: اصلاح طلبان و آقای خاتمی تاکید می‌کنند که به هیچ وجه مرکز بنا ندارد کاندیدا برای شهرستان‌های مختلف اعلام و دیکته کند. آقای خاتمی می‌گوید من به عنوان خاتمی به خودم اجازه نمی‌دهم که بگویم چه کسی به چه کسی رای دهد باید خود مردم به اجماع برسند.

وی خاطرنشان کرد: راهی که به نظر ما می‌رسد این است که اولا اصلاح طلبان کاندید شوند سعی کنند زمینه‌های رای را فعال کنند تا برسیم به مرحله تایید صلاحیت‌ها و مشخص شدن لیست نهایی. امیدواریم محدودیت و رد صلاحیت وجود نداشته باشد.

او همچنین تاکید کرد: اگر ما نکوهش می‌کنیم دوران ۸ سالهٔ آقای احمدی نژاد را، اگر ما ترسیم می‌کنیم و می‌گوییم تا ۲۰ سال طول می‌کشد تا خسارت‌های مالی جبران شود، اگر جایگاه بین المللی در طول این سال‌ها سقوط پیدا کرده بود، اگر کشور در لبهٔ جنگ قرار گرفته بود، مقصرش تنها احمدی نژاد نبود. مقصرش نمایندگانی بودند که در مجلس سکوت کردند. آن وقت است که می‌فهمیم چرا انتخابات مجلس اینقدر برای ما همه است.

به گفته‌ی الویری، آنچه در برنامه هسته‌ای شکل گرفت یک موفقیت بود و تنها مخالفانش امثال نتانیاهو بودند و بعضی از نمایندگان مجلس فعلی بنابراین اگر می‌خواهیم این دوران سیاه تکرار نشود باید مجلس را تغییر دهیم.