ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 30.04.2015, 15:24
دفاع از حق کار  برای دگراندیشان در روز جهانی کارگر

با دفاع از حق کار برای دگراندیشان به استقبال روز جهانی کارگر برویم!
کارگران کشور ما بعد از گذشت سی و شش سال از عمر حاکمیت جمهوری اسلامی همچنان برای حق داشتن کار، برخورداری از دستمزد عادلانه و تشکل‌های صنفی که از حقوق برجسته و شناخته شده مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر هستند، مبارزه میکنند. حق برخورداری از سندیکاهای آزاد برای دفاع از منافع صنفی، یکی از ارکان جوامع مدنی است که بدون وجود آن‌ نمی‌توان از چنین جامعه‌ای سخن گفت.

تلاش‌های کارگران در ایران برای دست‌یابی به این حقوق اولیه همواره با سرکوب و ضرب‌وشتم و زندان همراه بوده است.

وضعیت فعالان کارگری و دیگر شهروندان دگراندیش در این نظام مبتنی بر تبعیض به مراتب وخیم‌تر از دیگر کنشگران می‌باشد.

آن‌ها در طول این سی و شش سال بخاطر داشتن اندیشه‌ای مغایر با حاکمان جمهوری اسلامی مورد ستم مضاعف قرار گرفتند.

کارگران، معلمان و بویژه فعالان سیاسی و مدنی (بدلیل داشتن عقیده‌ای دیگر، بخاطر دگراندیش بودن در جمهوری اسلامی) در تمام سال‌های بعد از انقلاب تحت تعقیب بوده‌اند، مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند، شکنجه شده‌اند، بسیارانی را کشتند و یا مجبور به ترک کشور کردند و از حقوق اجتماعی محروم نمودند. نظام اسلامی با سلب امنیت اجتماعی از دگراندیشان، آن‌ها را از داشتن یک زندگی درخور کرامت انسانی محروم کرده است.

کارزار دفاع از حق کار، حق دگراندیشان که با همت خانم نسرین ستوده، حدود هفت ماه در ایران براه افتاده است، با توجه به واقعیت دردناک زندگی دگراندیشان در حکومت اسلامی معنای عمیق و گسترده‌ای پیدا می‌کند. این وکیل مبارز که خود از اشتغال به حرفه‌اش محروم شده است، از حقی حرف می‌زند که درد مشترک میلیون‌ها انسان در این نظام اسلامی است.

ما، امسال، در روز جهانی کارگر ضمن حمایت از مطالبات بحق کارگران میهنمان وظیفه خود می‌دانیم از تلاش‌های شهروندی نسرین ستوده برای طرح مسئله دگراندیشان در افکار عمومی پشتیبانی کرده و تلاش نمائیم تا توجه مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری را به اهمیت این کارزار و پشتیبانی از آن جلب کنیم.

به این جهت امسال در روز اول ماه مه، روز جهانی کار، در اجتماع بزرگی که هرساله توسط سندیکاهای کارگری شهر کلن به همین مناسبت برپا می‌شود شرکت می‌کنیم و کوشش خواهیم کرد تلاش‌های شهروندی نسرین ستوده و همراهانش را در دفاع از حق کار دگراندیشان بازتاب و مورد حمایت قرار دهیم.

به نوبه خود از همه هم میهنان آزاداندیش و مدافع حقوق شهروندی نیز یاری می‌خواهیم؛ در گردهمائی‌های اول ماه مه در سراسر دنیا شرکت نمایند و با ابتکارهای گوناگون، به عنوان نمایندگان و سخنگویان این حرکت گسترده شهروندی، افکار عمومی جهانیان را برای حمایت و به ثمر رساندن این تلاش دلیرانه و بزرگ بسیج نمایند.

خانه همبستگی مهر/ کلن
جمعیت دفاع از مبارزات دمکراتیک مردم ایران/ کلن
با پشتیبانی جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی/ کلن

۲۲ ماه آوریل ۲۰۱۵